Csak az LMP szavazta meg az Országgyűlésben a fővárosi dugódíjat. Mi erről a véleményed?
A dugódíj célja nem a levegőminőség javítása, hanem a városi zsúfoltság enyhítése, ami Budapesten nem jellemző. Olvasd el még ezt a cikket, ebből is kiderül, hogy indokolatlan a bevezetése! És ezért nem szeretem az LMP-ét, mert ők is megalapozatlanul, doktriner szempontok alapján akarnak fizettetni, és nem csak dugódíjat, de mindenféle egyéb adókat is a szerintük nem kellően "zöld" áruk és tevékenységek után. Csak az a baj, hogy ezeket mindenki használja, és nem lehet másra cserélni, vagy ha lehet, sokkal drágább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jól tették, egyet értek velük. Iszonytató mértékben túl van zsúfolva a belváros, a közlekedés gazdaságtalan, és emiatt aránytalanul nagy terhelést jelent a környezetre. A dugódíj révén el lehetne érni, hogy akinek nem feltétlenül muszáj, az inkább tömegközlekedéssel utazzon. Mondjuk ehhez még két feltétel kell:
1; Parkolók a zónahatáron
2; MÁV és BKV felszámolása, vagy legalább bérbeadása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Teljesen értelmetlen a dugódíj bevezetése, mert nincsenek is dugók a városban (kivéve útlezárások, balesetek idején átmenetileg)"
Lehet, hogy nem lennének dugók, de egy 2 milliós nagyvárosban szinte nincs olyan nap, hogy ne lenne kivétel. Nincs olyan, hogy ne akarjon valaki filmet forgatni, rendezvényt szervezni, széles rakományt szállítani, ne lenne egy baleset, csőtörés, sáskajárás - amit akarsz - ez a normális. Kvázi nincs olyan se, hogy ne alakulna ki dugó. Ezen ne segítene a dugódíj? Dehogyisnem, kétszer is meggondolnák az emberek, hogy autóval indulnak-e útnak. Csak van aki már a 200 forintos dúgódíjnál lerakná a kocsit, van aki meg a 20.000-s díjat is zsebből fizetné.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nyugat-Európában tudnak az emberek tömegközlekedéssel is menni"
Nyugat-Európában mindenkinek van autója, sőt, lehet, hogy több is. Most ezt hasonlítsd össze Magyarországgal. Egész Európában nem adnak el olyan kevés autót, mint itt. De te azért jössz ezzel a kamu dumával, hogy tudnak tömegközlekedéssel járni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nyugat-Európában mindenkinek van autója, sőt, lehet, hogy több is. Most ezt hasonlítsd össze Magyarországgal. Egész Európában nem adnak el olyan kevés autót, mint itt. De te azért jössz ezzel a kamu dumával, hogy tudnak tömegközlekedéssel járni."
Tényleg van autójuk, de van autós kultúra is, Magyarországon meg elsősorban még mindig egy státusszimbólum az autó, nem egy használati eszköz. Ha Európában mindenki olyan autó-központú lenne mint a magyarok vagy a balkáni népek, akkor a TGV, AVE, ICE, Csalagút, svájci vasutak és egyéb vállalkozások rég csődbe mentek volna, az egyéb földalatti vasutakról, HÉV-ekről valamint a tömegközlekedés többi ágáról nem is beszélve. A közutaik állapota a magyarhoz mérten szinte tökéletes, sűrű a hálózat is, de ott fejben más a dolog, a tömegközledési szolgáltatások jó minőségűek és megfizethetőek - innentől kezdve tökéletes alternatívája az autózásnak.
A mostani új-autó eladásokat meg hiába próbálod idekeverni, vajmi kevés köze van ennek a statisztikának ahhoz, hogy itthon mennyien használnak autót. Lehet, hogy a válság óta megcsappant az új-autó eladás, de a nyugati használt import nagyon kevés országban olyan magas mint nálunk - nyugodtan nyiss meg egy használtautós oldalt, a piac roskadozik az osztrákból és németből behozott használtautóktól. A tömegközlekedést meg nálunk pár jobb Volán-társaság, esetleg a GYSEV jelenti - már akinek ezek elérhetőek, mert a BKV vagy a MÁV nem üti meg a kellő szintet, így aki tud átnyergel ezekről autóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!