Ilyen feltételekkel elfogadnátok a dugódíjat?
Bár valószínűleg sokan karóba húznának érte, én személy szerint egyetértek a dugódíj bevezetésével - de a módszerrel már egyre kevésbé. Szerintem megfontoltabban kéne belekezdeni, de ha sikerülne, akkor nem csak Budapesten támogatnám.
Az én feltételeim:
1. A belváros külső körzetében (lehetőleg földalatti) parkolókat építeni, lehetőség szerint valamilyen forgalmasabb tömegközlekedési útvonal mellett.
2. A tömegközlekedést megreformálni, a legtöbb városban szükség van rá, az árak egyáltalán nincsenek összhangban a szolgáltatás színvonalával.
3. Akinek a munkájához elengedhetetlen az autóhasználat, az kedvezményt/teljes felmentést kapna.
4. A belvárosban élők kedvezményt/teljes felmentést kapnának.
5. A belvárosi parkolási díjakat nagy mértékben le kell csökkenteni, aki már egyszer fizetett egy x összeget azért, hogy behajthasson, ne hagyjon ott még egy ezrest a parkolásért.
6. Külön bevezetni az egyszeri behajtási díjat és különféle bérleteket: aki minden nap a belvárosba jár és többet fizet, az ebben a formában kissé mentesülne, illetve létrehozni pl. egy behajtás-parkolás kombinált bérletet, amivel egyszeri fizetéssel még többet lehet spórolni
7. Nagy mértékben fejleszteni a kül- és belvárosi kerékpárutakat, több rent-a-bike kölcsönzőhelyet létrehozni a belváros határában és a belvárosban is.
Szerintem ha ezek megvalósulnának, az emberek kevésbé bosszankodnának a dugódíj miatt, mert sokaktól azt hallom vissza, hogy az ötlet maga nem rossz, de nincs kellően kidolgozva (pl. nem tudják hol hagyni a kocsit, a tömegközlekedés meg túlzsúfolt)
Bocsi de az emberek akkor is jobban szeretnek kocsival járni ha drágább és dugós.Ezen nem tudsz változtatni.Én sem használok tömegközlekedést maximum IC vonatot , repülőt , hajót , taxit.
Mert ilyen alacsony színvonalért én nem fogok fizetni.Ha fizetek egy jegyért akkor elvárom hogy nyáron hűtsön , télen fűtsön az a jármű és legyen ülőhelyem.Na meg ami azokon a járműveken van az valami iszonyat.Ilyenkor hálát adok az égnek hogy nem vagyok budapesti.A villamoson egy gyanús undorító kinézetű alak éppen vizeletet ürít a JÁRMŰVÖN.A metron meg majdnem beletenyereltem egy gyanús kinézetű barna foltba.
Én ezért a színvonalért 1 forintot nem fizetek , kritikán aluli.10000x autó , még ha drágább akkor is.
Sok tömegközlekedési eszköz így is tömve van.Szellőzés meg hűtés nincs rajtuk , az ablakot nem lehet elhúzni.A fele utas rosszul lesz mire elér a céljához.Meg annyira zsúfolt hogy a fele népnek le kell szállnia hogy 1 eltudjon menni.Nagyon nem jó így.
Inkább az autós közlekedést kell fejleszteni és akkor lesz hely a tömegközlekedési eszközökön.
Azt gondolom, a felsorolt feltételeket lényegesen lehetne tovább javítani. A kiolvasható elv jó, és mindenképpen hasznos, mondhatnám az egyetlen értelmes jövő. Mint a válaszokból is kiderül, az autós utazás alternatívájának - több más okon kívül - két fő problémája van. A célt viszonylag egyszerűen és kellően kulturáltan lehessen leérni.
A fő vezérlő elvnek is kettős tulajdonságot kell kielégítenie. 1. Mindenki az igénybe vett szolgáltatás mértéke és minősége arányában fizessen. Kivétel nincs, mert csak vitát generál, ugyanis minden mesterséges határral így van, és nincs az elbírálásnak elsöprően elfogadott módja. 2. Mindenki az okozott komplex kár arányában fizessen az előbbi módon.
E pillanatban nem adottak semmiféle ilyen elv bevezetésének feltételei. Még az utazási szokásokra, az egyes útvonalak használatának sűrűségére sincs adat, akkor miért gondoljuk, hogy elfogadható módon bármi bevezethető.
Itt nem létező problémát kívánnak megoldani, hanem pótcselekvést és szemfényvesztést végeznek. Azt nem érdemes megbeszélni, csak újragondolni.
Azért lenne még 1-2 fontos feltétel, pl. hogy legyenek a város határában hatalmas befogadóképességű parkolóhelyek, és ott olyan gyorsvasutak, amivel 10-20 perc alatt be lehet érni a városba. Ja és a külső parkolók ne fizetősek legyenek, mert akkor ott vagyunk, ahol a part szakad.
Ha mindezt megvalósítanák, nem lenne értelme a dugódíjnak, merthogy ez egyértelműen megint egy pénzbehajtás és semmi több. Ha meg invesztálnának is bele, nem lehetne extra pénzt behajtani.
Igazából:
először is a tömegközlekedést kéne fejleszteni:
új metró/hév/villamos szerelvények, HÉV-ek bevezetése a város központba, villamoshálózat bővítése a belvárosban.
Utána kéne hatalmas P+R parkolókat létesíteni a HÉV illetve metró külső szakaszain, ahol olyan tarifarendszer lenne, hogy a parkolójegy árában benne lenne a tömegközlekedés, azaz ha leparkolsz fizetned kell, viszont amíg ott van az autód ingyen tömegközlekedsz.
Aztán a központot elkerülő, nagy kapacitású utak építése.
Aztán bicikliutak fejlesztése.
És ezek után lehetne leginkább a nagy körúton belüli részt, végső esetben egy picit szélesebb zónát fizetőssé tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!