Ilyen feltételekkel elfogadnátok a dugódíjat?
Bár valószínűleg sokan karóba húznának érte, én személy szerint egyetértek a dugódíj bevezetésével - de a módszerrel már egyre kevésbé. Szerintem megfontoltabban kéne belekezdeni, de ha sikerülne, akkor nem csak Budapesten támogatnám.
Az én feltételeim:
1. A belváros külső körzetében (lehetőleg földalatti) parkolókat építeni, lehetőség szerint valamilyen forgalmasabb tömegközlekedési útvonal mellett.
2. A tömegközlekedést megreformálni, a legtöbb városban szükség van rá, az árak egyáltalán nincsenek összhangban a szolgáltatás színvonalával.
3. Akinek a munkájához elengedhetetlen az autóhasználat, az kedvezményt/teljes felmentést kapna.
4. A belvárosban élők kedvezményt/teljes felmentést kapnának.
5. A belvárosi parkolási díjakat nagy mértékben le kell csökkenteni, aki már egyszer fizetett egy x összeget azért, hogy behajthasson, ne hagyjon ott még egy ezrest a parkolásért.
6. Külön bevezetni az egyszeri behajtási díjat és különféle bérleteket: aki minden nap a belvárosba jár és többet fizet, az ebben a formában kissé mentesülne, illetve létrehozni pl. egy behajtás-parkolás kombinált bérletet, amivel egyszeri fizetéssel még többet lehet spórolni
7. Nagy mértékben fejleszteni a kül- és belvárosi kerékpárutakat, több rent-a-bike kölcsönzőhelyet létrehozni a belváros határában és a belvárosban is.
Szerintem ha ezek megvalósulnának, az emberek kevésbé bosszankodnának a dugódíj miatt, mert sokaktól azt hallom vissza, hogy az ötlet maga nem rossz, de nincs kellően kidolgozva (pl. nem tudják hol hagyni a kocsit, a tömegközlekedés meg túlzsúfolt)
Részben egyetértek. De nem mindenben.
Először is az árak (2-es pont): szerintem országos viszonylatban abszolút nem drága a bkv.
Pl.
Szekszárd: 25 busz - 25 járat, 4800 Ft. Járatonként 192 Ft.
Debrecen: 1 villamos, 3 troli, 34 busz - 38 járat, 6400 Ft. Járatonként 168 Ft.
Budapest: 205 busz, 32 villamos, 15 troli, 3 metró, 5 hév, 35 éjszakai busz - 295 járat, 9800 Ft.
Járatonként 33(!!!) Ft.
És akkor még ne is beszéljünk arról, hogy míg a debreceni villamos jön, addig Budapesten három metró is elment.
3. pont: akinek a munkájához kell, az pláne fizessen. Nyilvánvalóan azért dolgozik, mert abból pénze lesz. Magyarán ő egyszerűen rádobja a munkadíjára és kész.
5. pont: megfelelő mértékű dugódíj mellett akár 0-ra is lehetne csökkenteni a parkolási díjat.
7. BuBi folyamatban van. A kerékpárutakra meg most azért lenne szükség, mert túl sok az autó. Ha ezt sikerül normalizálni, az azt jelenti, hogy az ember - ahogy vidéken is - nyugodtan elviheti bringával iskolába a gyerekét, gyerek teker elöl, apuka mögötte, mert elférnek, és látszanak is az úton.
Különben én azt csinálnám, hogy átláthatóvá tenném a rendszert: először legyen mondjuk egy évig egy előleg-dugódíj: viszonylag alacsony, viszont a bevételből el lehet kezdeni a fejlesztést (főleg parkolókat mondjuk a hév megállók környékén), aztán minden évben ahogy épül az infrastruktúra, lehet emelni a díjakat, mert egyre többen tehetik kényelmesen le a kocsijukat.
Bár amúgy szerintem kicsit túl van parázva a bkv: emberek százezrei járnak rajta nap mint nap, mégsincs semmi bajuk. Annyi a trükk, hogy az ember miniszoknyában nem ül le, a táskájára ügyel, és amint lehet, kezet mos vagy hord magánál kézfertőtlenítőt. Ennyi, kész.
1. A földalatti parkoló azért rossz ötlet, mert kis befogadóterületű, és nagyon költséges. Ha ezt ingyenesen akarod, akkor iszonyatosan drága, csak a pénzt viszi. Inkább néhány parkolóház, vagy sima parkolóudvar, és bátran lehet fizetős BKV-val kombinált jegy/bérlet.
2. oks, ezért is kellene a dugódíj, parkolási díj - de alaposan átalakítva.
3. na ezzel vannak erős fenntartásaim.
4. ezzel sem értek egyet. Az a cél, hogy a városban minél kevésbé legyen dugó, lég, zaj és egyéb szennyezettség, és az emberek motiválva legyenek a tömegközlekedés használatára (ehhez természetesen a tömegközlekedésnek is fejlődnie kell. Ha a lakók felmentést kapnak, akkor ez szinte a 70%-os kiesést jelentene, és egyik célját sem érné el. kivétel pl. a fogyatékossággal élők, de a boltosok teherautói, bankigazgatók, stb. csak fizessenek.
5. A fizetős parkolással sincs bajom, max annyi, hogy külső cégeknek ki lett adva, és lefölözik a hasznot, a költségvetésnek meg nem jut, és nagyon sok visszaélés van.
6. ebben lehet valami.
7. ezzel teljesen egyetértek.
Én még úthasználati díjat is bevezetnék, és nem csak a belvárosba, hanem mindenhova.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!