Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ilyen feltételekkel elfogadnát...

Ilyen feltételekkel elfogadnátok a dugódíjat?

Figyelt kérdés

Bár valószínűleg sokan karóba húznának érte, én személy szerint egyetértek a dugódíj bevezetésével - de a módszerrel már egyre kevésbé. Szerintem megfontoltabban kéne belekezdeni, de ha sikerülne, akkor nem csak Budapesten támogatnám.


Az én feltételeim:

1. A belváros külső körzetében (lehetőleg földalatti) parkolókat építeni, lehetőség szerint valamilyen forgalmasabb tömegközlekedési útvonal mellett.

2. A tömegközlekedést megreformálni, a legtöbb városban szükség van rá, az árak egyáltalán nincsenek összhangban a szolgáltatás színvonalával.

3. Akinek a munkájához elengedhetetlen az autóhasználat, az kedvezményt/teljes felmentést kapna.

4. A belvárosban élők kedvezményt/teljes felmentést kapnának.

5. A belvárosi parkolási díjakat nagy mértékben le kell csökkenteni, aki már egyszer fizetett egy x összeget azért, hogy behajthasson, ne hagyjon ott még egy ezrest a parkolásért.

6. Külön bevezetni az egyszeri behajtási díjat és különféle bérleteket: aki minden nap a belvárosba jár és többet fizet, az ebben a formában kissé mentesülne, illetve létrehozni pl. egy behajtás-parkolás kombinált bérletet, amivel egyszeri fizetéssel még többet lehet spórolni

7. Nagy mértékben fejleszteni a kül- és belvárosi kerékpárutakat, több rent-a-bike kölcsönzőhelyet létrehozni a belváros határában és a belvárosban is.


Szerintem ha ezek megvalósulnának, az emberek kevésbé bosszankodnának a dugódíj miatt, mert sokaktól azt hallom vissza, hogy az ötlet maga nem rossz, de nincs kellően kidolgozva (pl. nem tudják hol hagyni a kocsit, a tömegközlekedés meg túlzsúfolt)



2012. jún. 17. 14:27
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Részben egyetértek. De nem mindenben.


Először is az árak (2-es pont): szerintem országos viszonylatban abszolút nem drága a bkv.

Pl.

Szekszárd: 25 busz - 25 járat, 4800 Ft. Járatonként 192 Ft.

Debrecen: 1 villamos, 3 troli, 34 busz - 38 járat, 6400 Ft. Járatonként 168 Ft.

Budapest: 205 busz, 32 villamos, 15 troli, 3 metró, 5 hév, 35 éjszakai busz - 295 járat, 9800 Ft.

Járatonként 33(!!!) Ft.

És akkor még ne is beszéljünk arról, hogy míg a debreceni villamos jön, addig Budapesten három metró is elment.


3. pont: akinek a munkájához kell, az pláne fizessen. Nyilvánvalóan azért dolgozik, mert abból pénze lesz. Magyarán ő egyszerűen rádobja a munkadíjára és kész.


5. pont: megfelelő mértékű dugódíj mellett akár 0-ra is lehetne csökkenteni a parkolási díjat.


7. BuBi folyamatban van. A kerékpárutakra meg most azért lenne szükség, mert túl sok az autó. Ha ezt sikerül normalizálni, az azt jelenti, hogy az ember - ahogy vidéken is - nyugodtan elviheti bringával iskolába a gyerekét, gyerek teker elöl, apuka mögötte, mert elférnek, és látszanak is az úton.


Különben én azt csinálnám, hogy átláthatóvá tenném a rendszert: először legyen mondjuk egy évig egy előleg-dugódíj: viszonylag alacsony, viszont a bevételből el lehet kezdeni a fejlesztést (főleg parkolókat mondjuk a hév megállók környékén), aztán minden évben ahogy épül az infrastruktúra, lehet emelni a díjakat, mert egyre többen tehetik kényelmesen le a kocsijukat.

Bár amúgy szerintem kicsit túl van parázva a bkv: emberek százezrei járnak rajta nap mint nap, mégsincs semmi bajuk. Annyi a trükk, hogy az ember miniszoknyában nem ül le, a táskájára ügyel, és amint lehet, kezet mos vagy hord magánál kézfertőtlenítőt. Ennyi, kész.

2012. jún. 18. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

1. A földalatti parkoló azért rossz ötlet, mert kis befogadóterületű, és nagyon költséges. Ha ezt ingyenesen akarod, akkor iszonyatosan drága, csak a pénzt viszi. Inkább néhány parkolóház, vagy sima parkolóudvar, és bátran lehet fizetős BKV-val kombinált jegy/bérlet.

2. oks, ezért is kellene a dugódíj, parkolási díj - de alaposan átalakítva.

3. na ezzel vannak erős fenntartásaim.

4. ezzel sem értek egyet. Az a cél, hogy a városban minél kevésbé legyen dugó, lég, zaj és egyéb szennyezettség, és az emberek motiválva legyenek a tömegközlekedés használatára (ehhez természetesen a tömegközlekedésnek is fejlődnie kell. Ha a lakók felmentést kapnak, akkor ez szinte a 70%-os kiesést jelentene, és egyik célját sem érné el. kivétel pl. a fogyatékossággal élők, de a boltosok teherautói, bankigazgatók, stb. csak fizessenek.

5. A fizetős parkolással sincs bajom, max annyi, hogy külső cégeknek ki lett adva, és lefölözik a hasznot, a költségvetésnek meg nem jut, és nagyon sok visszaélés van.

6. ebben lehet valami.

7. ezzel teljesen egyetértek.


Én még úthasználati díjat is bevezetnék, és nem csak a belvárosba, hanem mindenhova.

2012. okt. 24. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
#12-es vagyok: tehát az úthasználati díj alatt azt értem, hogy az autópályadíj helyett kellene. Ez alacsonyabb lehetne, viszont több embert érintene. Súlytól vagy teherbírástól függne, és esetleg az úthasználattól.
2012. okt. 24. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!