Csak az LMP szavazta meg az Országgyűlésben a fővárosi dugódíjat. Mi erről a véleményed?
Gyorsan rákerestem hogy miért!
Nagyjából azt mondják hogy a dugódíj jó lenne a környezetszenyezés és a forgalom csökkentésére de csak egy 2 éves tesztidőszak után és nem a sarcolás céljával.
Ezt én is támogatnám.
Azt meg becsülöm hogy a politikai haszonszerzés helyett kiálltak a zöld elveik mellett.
Ennyi...
Hát én nem kérek ebből a "zöld" süketelésből különösen olyan áron, hogy velem akarják megfizettetni az árát. Nincs itt semmiféle zöld szempont. Teljesen értelmetlen a dugódíj bevezetése, mert nincsenek is dugók a városban (kivéve útlezárások, balesetek idején átmenetileg, de ezen a dugódíj nem segít), másrészt meg nincsenek sehol olyan parkolók, amik több 10 ezer kocsit be tudnának fogadni, így ez csak egy igazságtalan pénzbehajtás lenne. Mert miért is fizessek én olyan alapon, hogy Pestre járok dolgozni? És aki Debrecenbe jár, az miért ne fizessen?
Az LMP "tesztidőszakáról" meg az a véleményem, hogy tessék inkább nyulakon kísérletezni! Ja, hogy őket jobban védik mint az embereket?
Legalább az elveik mellett kiállnak ,ha már egyszer zöldek.
Valamint csak átmeneti jelleggel vezetnék be.
Ja és kérdező a dugódíjat mi máson lehetne tesztelni mint egy forgalmas környéken?
"Nincs itt semmiféle zöld szempont."
Pont azért nem járok én se szívesen Budapestre mert óriási problémák vannak a város levegőjével. A légszennyezettség olykor sok helyen a határérték 2-3 szorosát is eléri, anélkül, hogy akárcsak egy figyelmeztetést is hallanál róla valahol. Japánban olyan légszennyezettség mellett, mint ami néha Budapesten van már gázmaszkot vesznek az emberek. Engem meg igenis érdekel, mert elég sok asztmás szenvedéseit végignéztem már.
"Mert miért is fizessek én olyan alapon, hogy Pestre járok dolgozni? És aki Debrecenbe jár, az miért ne fizessen?"
Itt nem arról van szó, hogy fizess, mert dolgozni jársz, hanem fizess azért, ha behajtassz autóval. A cél az lenne (nem csak Magyarországon, mindenütt), hogy átszoktassák az embereket a tömegközlekedésre. Egy kőművesbrigádnak, egy áruszállítónak vagy egy turistabusznak nyílván elengedhetetlen, hogy a közúton közelítse meg a célpontját, de egy átlag dolgozó szerintem igenis járjon busszal, metróval, villamossal - fejlettebb országokban nem kérdés a csúcs üzletembereknek sem, hogy a belvárosban ezt használják.
Koszos a BKV? Nincs megfelelő infrastruktúra? Ez egészen biztos, de amíg a kereslet nem emelkedik, a kínálat sem fog. Ha befoltoznák a közlekedési vállalat feneketlen bendőjét (vagy végre engednék engedélyeznék a piaci versenyt) és számottevően nőne a tömegközlekedéssel utazók száma, akkor hamar javulásnak indulna a szolgáltatás minősége is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!