Nálunk miért nincs nagysebességű vasút?
Fél Európában van nagy sebességű vasút. Franciaország, Olaszország, Németország, Belgium, Svájc, Spanyolország, Ausztria, Skandináv országok, stb... Még Csehországban és Szlovákiában is van olyan gyorsvonat, ami 200 km/h-val megy ( mindkét országban 160 km/h-s korlátozás van jelenleg érvényben, de folyamatosan fejlesztik a vasúthálózatot, hogy éveken belül maximális sebességgel közlekedhessenek a szerelvények ).
Ehhez képest nálunk egy Miskolc-Budapest, 180 km-es távolság jó esetben ( azaz ha valami isteni csoda folytán nem késik a vonat ) 2,5 óra. De csak mert nem kell átszállni és várakozni.
Miért nincs nálunk nagysebességű vasút?
Jelenleg a MÁV menetrend szerint 2:15 alatt 4005 forintért visznek el 2 osztályon.
Mennyi lenne az a jegyár amit megfizetnél ha mondjuk 1 óra alatt odaérne a vonat Budapestről Miskolcra ?
Azt ugye elfogadod, hogy ezért a pénzért nem fognak elvinni 1 óra alatt.
Ha meg a háromszorosát kérik, akkor szinte senki sem fog jegyet váltani.
"Jelenleg a MÁV menetrend szerint 2:15 alatt 4005 forintért visznek el 2 osztályon."
Jelenleg a MÁV 140 percet ír, de ez az 5 perc kiírás nem oszt, nem szoroz, hisz úgyis általában negyed-fél órát késik a vonat. De tény hogy ha már koszos, lassú, kényelmetlen, pontatlan, megbízhatatlan, legalább olcsó.
*Mennyi lenne az a jegyár amit megfizetnél ha mondjuk 1 óra alatt odaérne a vonat Budapestről Miskolcra?"
A japán gyorsvasút a világ egyik legdrágább, de egyben legjobb vasútja is. A japán átlagfizetés 350 ezer jen körül van, ami kb 870-900 ezer forint. Ebből a havi korlátlan vasúti bérlet ( azaz bármikor, bármennyit használhatja a vonatot ) 60 ezer jen, kb 150 ezer forint. Ezért cserébe pl Tokió-Kiotó szakaszt ( 510 km ) valamivel több mint 2 óra alatt teszi meg. Úgy, hogy az éves késés néhány másodperc.
Vagy épp a legjobb európai közeledés Franciaországban van ( és a TGV-k még a japán sinkanszennel is felveszik a versenyt ), ahol is potom 500 euró körül ( kb 160 ezer forint ) lehet havi bérletet venni. A francia átlagfizetés 2500 euró ( kb 800 ezer forint ) körül van.
Tehát mindkét helyen ( másodosztályon ) a fizetésed kb 1/5-éért utazhatsz gyorsan, kényelmesen, pontosan ( Franciaországban nagyon pontosak a vonatok, már ha nem sztrájkolnak a vasutasok ). Ezzel szemben nálunk a KORLÁTLAN bérlet 35 ezer forint ( az átlagfizetés papíron 340 ezer forint ). Tehát mi a fizetésünk tizedét adjuk ezért.
A kérdés az, hogy ha pontos lenne, kényelmes és gyors ( ahogy kérdezték: 1 óra alatt megtenné a Miskolc Budapest távolságot ), akkor igenis megadnám az átlagfizetés ötödét, sőt akár 80-90 ezer forintot is. Azért csak ennyit, mert magyar fizetések szerint kell élni. Ha nálunk is 700-800 ezer forintos fizetések lennének, a 150 ezer forintos korlátlan bérletet is helyesnek tartanám.
Egyébként valaki írta, talán az ötös válaszoló, hogy itt felesleges. Elárulok egy titkot: nem csak személyszállítás van, szárazföldi "kereskedelmi hatalom" lehetnénk gyorsabb vasúttal. A jelenlegi lassú, pontatlan, stb, stb vasúttal is éves szinten kb 40 millió tonna árut mozgattak ( nagyon nagy részét, kb 39 millió tonnát a mára osztrák kézben lévő MÁV Cargon keresztül ).
Ha javítanák az infrastruktúrát, a szám hatalmasat ugrana.
ha gyorsabb lenne a vasút mitől lenne nagyobb a teherforgalom??? eszednél vagy??? aki háztól házig szállít az nem akar rakodni
aki meg tömegárut szállít annak jó a mostani tempó is
a többség meg nem adná a fizetésének ötödét csak az utazgatásra inkább legyen lassabb de olcsóbb
az autópályás buszokon is csak lézengenek az utasok sok C is már 3-4 kocsis csak
ki utazna egyáltalán az agyament gyorsvasútadon???
15. Jelenleg Miskolcról Budapestre ( szabályosan ) a forgalomtól függően 1,5 óra körül van az út ( torlódás esetén lehet több ). Összegben egy oda-vossza út 10-12 ezer forint körül jön ki, előnye hogy háztól lehet menni, de mihent az ember beér a városba, találkozik a belvárosi forgalommal is, tehát jó néhány órát el fog veszíteni.
Ha valakinek gyakran van dolga, ingázik vagy hasonló, rövid idő alatt ( 6-8 út ) megtérül a bérlet ára.
Egyébként ha szerinted a gyors, pontos, precíz és biztonságos közlekedés, a fejlett pálya és vasúthálózat nem növeli a teherforgalmat, akkor mi fogja? Európa közepén vagyunk, 7 országgal vagyunk szomszédosak. Bár olyan kereskedelmünk soha nem lesz mint Írországnak vagy Szingapúrnak ( a tenger miatt ), a szárazföldi kereskedelem lehet fejlett és jó.
"Elárulok egy titkot: nem csak személyszállítás van, szárazföldi "kereskedelmi hatalom" lehetnénk gyorsabb vasúttal. "
Azért jelezném, hogy Európában csak a személyszállítás van elterjedve gyorsvasúton.
"Európa közepén vagyunk, 7 országgal vagyunk szomszédosak. Bár olyan kereskedelmünk soha nem lesz mint Írországnak vagy Szingapúrnak ( a tenger miatt ), a szárazföldi kereskedelem lehet fejlett és jó."
Magyarország kikerülhető. Ezt nem szabad elfelejteni.
Amúgy pontosan azért nem lesz, mert ilyen kis dolgokban gondolkozol, mint Budapest-Miskolc. Magyarországon ezt nagy vonalakban kell elképzelni, mint például Budapest-Miskolc-Kassa-Varsó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!