Nálunk miért nincs nagysebességű vasút?
Fél Európában van nagy sebességű vasút. Franciaország, Olaszország, Németország, Belgium, Svájc, Spanyolország, Ausztria, Skandináv országok, stb... Még Csehországban és Szlovákiában is van olyan gyorsvonat, ami 200 km/h-val megy ( mindkét országban 160 km/h-s korlátozás van jelenleg érvényben, de folyamatosan fejlesztik a vasúthálózatot, hogy éveken belül maximális sebességgel közlekedhessenek a szerelvények ).
Ehhez képest nálunk egy Miskolc-Budapest, 180 km-es távolság jó esetben ( azaz ha valami isteni csoda folytán nem késik a vonat ) 2,5 óra. De csak mert nem kell átszállni és várakozni.
Miért nincs nálunk nagysebességű vasút?
Van terv a Bp-Pozsony-Bécs vonalra.
Az a rossz hírem van, hogy aligha lesz Miskolc az első a célok közt, az eléggé kiesik.
Itt nem igazán indokolt, a világ élvonalába tartozó országokat írtál, amiknek tellett erre is, és éltek a fejlesztés lehetőségével.
Nekem amióta jogsim van, meg a telefonra teszek egy térképet, eljárok ezzel a kombóval a szomszédos országokba is.
Vonatot már nem éri meg használni, a érkezés-indulás megbízhatatlansága miatt.
"Itt nem igazán indokolt, a világ élvonalába tartozó országokat írtál, amiknek tellett erre is, és éltek a fejlesztés lehetőségével."
Itt is telne, ha nem stadionra költenék meg a haverok zsebébe raknák...
Tájékozódni kellene, több vasútvonalon is zajlik a 160Km/hs forgalomra való átállás, és elég régóta közismert, hogy melyek ezek Budapest-Hegyeshalom, Budapest-Székesfehérvár (hosszabb távon a teljes balatoni déli part), és kelet-felé a Budapest-Szolnok-Debrecen és Békéscsabai irány. Elég jól látszik, hogy a fő nemzetközi vasútvonalakon zajlanak a fejlesztések.
Egy Budapest-Miskolc relációban sosem lesz ilyen gyors vasút, mert nincs szükség rá, egy 150 ezres kontinentális szinten kis porfészeknek számító város csak akkor kap ilyen szolgáltatást, ha egy fontos útvonal mellett fekszik, így kap Békéscsaba ilyen gyorsvasutat, míg Pécs, Szeged és Miskolc nagy valószínűséggel sosem.
Mert lölő akkora áron újítja fel az alföldön meglévő vasútvonalat 160 km/h-s max sebességre, amennyiből franciaországban 240-es ÚJ pályát építenek a TGV-knek.
Túl jól teljesít magyarország ilyen burzsoá imperialista hanyatló nyugati huncutságokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!