Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A nagysebességű pályákon hogy...

A nagysebességű pályákon hogy működik a regionális közlekedés?

Figyelt kérdés

Több helyen is vegyes használat, az IC-k, személyvonatok, nagysebességű vonatok egy pályát használnak.


Például Ausztriában Westbahn, 230 km/h-ra van engedélyezve, Bécstől Linzig ennyivel is mennek a Railjetek.

De, ezen a pályán, úgy tudom, hogy regionális vonatok is közlekednek, amik csak 140-160 km/h-val mennek.


Nem zavarja-e egyik a másikat?


Németországban is van hasonló, ott az ICE 250 km/h-val járt a regionális személy meg csak 140-160 km/h-val.



2014. dec. 16. 21:06
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Lehet meglep, de a vonatok menetrendjénél ezeket figyelembe veszik, és úgy alkotják meg hogy semmilyen vonat se zavarja a másikat. Ha mégis úgy adódna hogy egy nyomvonalon kéne menniük, akkor a lassabb vonatot egy megállóban várakoztatják (amit persze beleírnak a menetrendbe), amíg a nagyobb sebességű elmegy.

Itthon is van ilyen.

2014. dec. 16. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Tök egyszerű: a nagysebességű pályához nagysebességű kitérők is járnak. Az állomásokat eleve a tervezett menetrendi paraméterekhez igazítják (ergo az infrát igazítják a menetrendhez és nem fordítva), így mindig gyorsan és minimális várakoztatással tudnak előztetni. A regionális vonat kitérőbe jár, eddigre néhány blokkal mögötte van már a távolsági vonat, az elhúz, a regionális pedig 4-5 perc ácsorgás után mehet is a dolgára.
2014. dec. 16. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!