Középtávokra miért nem épít az EU nagysebességű vasút hálózatot a repülőzés helyett?
Nagyon sok mostanában a repülős balhé, baleset.
Pedig 500-600 kilométeres távokon elkerülhető lenne a repülőzés, helyette lehetne összefüggő nagysebességű vasutat építeni Európában.
Például, Budapest-Bécs táv IC szerű vonattal rövidebb,mint repülővel, hogyha hozzászámítjuk a csekkolásokat meg a városközpontba, illetve az onnan kiutazást a reptérre.
Pedig Budapest és Bécs között a magyar meg az osztrák félen sem nagysebességű, nálunk amin megy, az 1-es vonal 160, Ausztriában az Ostbahn 140 km/h-val járható.
És városközponttól városközpontig visz, nem kell külön utazgatni.
Például Párizs és Brüsszel között is megszűntek a repülőjáratok, mert a TGV visz mindenkit, gyorsabb és kényelmesebb is.
Emellett, a vasút melletti érv, hogy teljesen környezetbarát, mivel elektromos.Nem füstöl, nem enged ki káros anyagokat.
Hátránya,hogy az infrastruktúra kiépítése nagyon drága.
A vonatos baleset sokkal ritkábbak.A francia TGV cirka 30 év működik és még nem halt meg rajta senki.
Emellett, a TGV nyereséges is, a franciák nem győzik a kapacitásbővítést.
A repülő az egyik legveszélytelenebb utazási mód. Csak hát minden egyes baleset több hónapos figyelmet kap. A séta, a biciklizés és az autózás mind veszélyesebb közlekedési módok. A vonatot mondjuk pont nem tudom mennyire veszélyes.
Az EU támogatja, hogy a tagországot megépítsék az ilyeneket maguknak, de ez a szervezet nem tudná megszervezni az egész építkezést. És nem is célja ilyeneket csinálni.
2: Pont ezt akartam én is mondani.
Szerintem előbb, vagy utóbb lesz valami. A tervek között szerepelt már a TGV, vagy a német ICE Budapesti meghosszabbítása is.
Viszont amíg süllyedünk lefelé a balkáni szintre, ez nem fog megvalósulni. A kutya sem használná.
A probléma forrása az, hogy a tagállamok autópályákat akarnak (pl itthon is épül most 10 autóút/pálya és felújítunk 2 vasútvonalat).
Az ICE és a TGV iszonyat drága ráadásul nálunk csak uniós városok között van értelme.
Nálunk még a 200 km/h -val járható pályát sem akarják vagy a 100-120 km/h -val járható mellékvonalakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!