Mi a baj a gimnáziumi és egyetemi helyek csökkentésével?
csak az a baj, hogy kommunikáció diplomával meg ZSKF-es politológia diplomával nem lesz mindenki Demeter Márta meg Kunhalmi Ági, és nem tudnak abból megélni, hogy sületlenségeket beszélnek, hanem jellemzően elmennek olyan munkakörbe, ahol középfokú/alapfokú végzettséggel ellátható munkakörben lesznek foglalkoztatva
ez egy tény :) lehet tagadni, lehet lepontozni (amivel csak magatokról állítotok ki szegénységi bizonyítványt) ez már csak tény marad
Az államilag támogatott helyeket a piaci igényeknek megfelelően, a piaci szereplőkkel konzultálva kell kialakítani, önköltséges formában pedig mindenki azt tanul, ami neki jólesik.
Viszont valaki megint címeres hülyeséget írt:
"De pl.: olyanok mint manager stb meg hatalmas többletkínálat."
Menedzsert nem az iskolapadban képeznek (kivétel az MBA képzés). Menedzser kiemelkedő képességekkel, szaktudással, kemény munkával, és sok év tapasztalattal lesz valaki. Iszonyatos hiány van jó menedzserből. Rajtuk áll, vagy bukik a cég...
Tudod 37%-os nem ok nélkül vagy "lebombázva" írsz egy kimerítő elemzést, aminek a végkövetkeztetése az, hogy megbukott a liberális oktatáspolitika, taps, ha csak "libsizni" akarsz egy jót minek a szócséplés?
Láthatóan ötleted nincs mit kéne csinálni, de a liberálisozás az megy, mert ahogy nézem a te magnum opusodban szépen levezted, hogy rossz a felsőoktatás, rossz a szakképzés, rossz a középfokú oktatás, meg sok diplomás van, aki olyan munkakört tölt be, ami nem igényel diplomát. Ez oké, és még igazat is van, csak úgy, hol a folytatás?
Mert nem látom, hogy mit javasolsz, egyelőre azt látom, hogy szerinted sok a diplomás, sok az érettségis, sok a szakképzett, jó csak akkor hogyan tovább?
Nyolcadikos korban dobjuk ki szépen a tanulók egy részét, és tartsuk el halálukig?
Legyen egy réteg, aki nem tanul semmit, rendben van.
Akkor nem a szellemi sormunkások országa leszünk, hanem a munkanélküliek országa, ez is oké, csak akkor legalább mond azt, hogy legyen alapjövedelem meg akkor ne tessék sírni, ha egy dolgozóra fog jutni a végén hat-hét eltartott. Ez is egy jövőkép, csak nem éppen pozitív nemzetgazdasági szempontból.
"37%-os, az a baj, hogy amiket leírsz, azokban van igazság, mégis azt látom, kicsit ellentmondásban vagy a valósággal. Pl. mi a fenének kell napi 8 órát bent lennie lassan egy általános iskolásnak is? És ezt nem a gonoszliberális kormányok vezették be, hanem pont 2010 óta lett az a tendencia, hogy szopassuk keresztbe az iskolásokat, tanítsunk nekik még több haszontalan hülyeséget még nagyobb óraszámban.
"
Ugye nem azt a valóságtól borzalmasan távol álló szájhagyományon alapuló marhaságot akarod itt nyomni, hogy egy átlagos sulis gyerek 8 órát ott ül, meg még 4 et tanul otthon és így is csak 3-masra futja neki?
Ez egyszerűen hazugság. A legtöbb gyerek semmit nem készül otthon, és nagyon nagy részük csak a dolgozatra készül, akkor egyszer 4 órát amikor másnap iskola van. És hát jajj fáradt.
Mégis hogy gondoltad a képességek szintre hozását úgy, hogy a gyerek lelkiismeretére bízzuk, hogy megcsinálja-e a házi feladatát?! A liberálisok így gondolták. Nem jött be.
Milyen "haszontalan hülyeséget" oktatnak az általános iskolában? Kérlek emelj ki néhányat.
"Mert nem látom, hogy mit javasolsz, egyelőre azt látom, hogy szerinted sok a diplomás, sok az érettségis, sok a szakképzett, jó csak akkor hogyan tovább? "
Leírtam valahol az első hozzászólásaim között.
Aki sormunkásnak alkalmas menjen sormunkásnak, aki szakmunkásnak az menjen szakmunkásnak, aki meg képes szellemi munkát végezni az menjen egyetemre.
Sőt, aki közmunkásnak alkalmas az menjen közmunkásnak.
Le kéne számolni azzal a tabuval, hogy bárkiből bármi lehet, és csak a döntéshozók elhatározásán múlik.
Most itt rinyálnak a libsik, hogy az a nógrádi cigánygyerek álma, hogy közmunkás lesz. Miért, egyébként milyen élet várt volna rá a szocik alatt? Akkor még közmunka sem volt, csak elvárások nélküli segély és "megélhetési bűnözés".
Tényleg nem értitek, hogy mik vannak a mérlegkarokon?!
Teljesen jó cél lenne, hogyha a putris cigánygyerekeket tömegesen tudnánk olyan módon nevelni, hogy stabilan megállják a helyüket a sormunkások piacán.
Ez akkora probléma világszerte (igen nyugat-európában is), hogy szerintem csodájára járnának, ha sikerülne.
Ja, azt egyébként hozzátenném, hogy kunhalmi úgy kívánja megoldani 50 ezer általános iskolában lemorzsolódót, hogy a jelenleg 16 éves tankötelezettséget 18-ra emelné.
Mi értelme van? Mit oldana meg, hogy iskolába járatjuk ahelyett, hogy mondjuk elküldjük közmunkásnak?
Hogy még annyit se szocializálódjon a munkához?
Kíváncsi vagyok arra a számra, hogy mennyivel növekedett a lemorzsolódás a korhatár csökkentés hatására. Szerintem nem 50 ezerrel.
2010-ben 10,8 százalék volt a korai iskolaelhagyók aránya, ami 2016-ra 12,4 százalékra emelkedett.
2,4% Ez ennyi is? 1500! Ennyivel több morzsolódik le. Ennyit tudna "megmenteni" kunhalmi néni...
Oké, tehát abból ítélve, hogy nincs válaszod liberálisozás, szoci szidás, kunhalmizás nélkül, szerintem ez a kérdés nem is oktatásról szól neked, hanem az "utálom a ballibsiket és mindenbe belekötök, amit ők mondanak" elvbe, nem igaz?
Most tényszerűen végigvehetnénk, hogy miben tévedsz, pl., hogy 2010 előtt csak a segély volt, nem igaz, akkor is volt közmunka, csak akkor az utolsó mentsvár volt, nem karrier
hogy 16 évesen mehetnek közmunkásnak, már ez se igaz, mert már a Fidesz is rájött, hogy több kárt csinált a közmunkaprogrammal, mint hasznot, ma 25 alatt már nem mehet senki közmunkásnak
ráadásul közben megint elcsúszik, amit írsz, már eljutottál a nógrádi putris cigányokig, pedig azért nagyon remélem, hogy nem az akar lenni nálad az "átlag", meg az etalon.
De azt meg te értsd meg, hogy nem vagyunk még készen arra, hogy eltartsuk az iskolapadból kieső tíz-húszezer diákot egész életében, lehet kamu közmunkaprogramot csinálni, meg tűzifát osztani, csak tudod a putris cigány nem egyenlő azzal, hogy valaki hülye!
Meg abba is belemehetnénk, hogy ugyan ki fog összeszerelő üzemet vinni oda, ahol nincs épkézláb szakképzett ember, de hagyjuk, mert látom hogy neked ez csak ballibsizésről szól. akkor meg nincs sok értelme, adieu!
# 25
"Ugye nem azt a valóságtól borzalmasan távol álló szájhagyományon alapuló marhaságot akarod itt nyomni, hogy egy átlagos sulis gyerek 8 órát ott ül, meg még 4 et tanul otthon és így is csak 3-masra futja neki?"
Nem. Viszont 6-7-8 órát sajna bent ülnek, és mire beér és hazaér, addigra tényleg elmegy egy csomó idő a napból. Nyilván a napi 3 óra tanulás túlzás, de valamikor kellene tanulni is (na jó, nem feltétlenül általánosban, de gimnáziumban már igen, ott meg aztán a 8 óra tényleg megvan).
"A legtöbb gyerek semmit nem készül otthon, és nagyon nagy részük csak a dolgozatra készül, akkor egyszer 4 órát amikor másnap iskola van. És hát jajj fáradt."
Valóban, nem kell kitanulni a beled minden egyes nap, de attól még igenis fáradtnak érzi magát az iskolás. Ez már az én időmben is így volt, amikor még csak átlag 6 órát kellett bent lenni egy nap, egyszerűen megöli az ember motivációit a sok felesleges marhaság.
"Mégis hogy gondoltad a képességek szintre hozását úgy, hogy a gyerek lelkiismeretére bízzuk, hogy megcsinálja-e a házi feladatát?! A liberálisok így gondolták. Nem jött be."
Fogalmam sincs, ilyenkor miről hadoválsz. Én 1998-2010 között jártam iskolába, a legfrissebb emlékeim éppen a gonosz liberális rendszerből van, de sajnos nekem nem tűnt fel, hogy a lelkiismeretemre lett volna bármi bízva. Nálad valami súlyos liberálisfóbia van, és a valóságtól már teljesen elrugaszkodtál, csak hogy libsizhess egyet.
Egyébként meg senki nem állította, hogy a liberálisok alatt olyan jó volt. Már akkor is szar volt, nekem elhiheted, nem szerettem gimnáziumba járni. Csakhogy a nagy reform eredményeként még szarabb lett, még több felesleges dolgot tanítanak, és még több órát bent kell tölteni a gyereknek. És ez még csak az az oldal, ami közvetlenül a gyereknek rossz, pl. a központosítási hullám is egy kifejezetten negatív dolog.
"Milyen "haszontalan hülyeséget" oktatnak az általános iskolában? Kérlek emelj ki néhányat."
Te linkelted be pl. a kovalens kötést, ami szerinted tök haszontalan. És valóban igazad van ebben, mert rendkívül sok hülyeséget kell megtanulni. Szóval akkor most nem egészen értem, mit is képviselsz.
Másrészt meg ugye napi 7-8 órában nyilvánvaló, hogy rengeteg haszontalan dolgot tanítanak meg. Vagy tényleg csak arra lenne jó a 7-8 óra, hogy a gyerekek idejét elvegye? Nem tudom, mert én már nem járok iskolába egy ideje, de ezek tények.
Az a baj, hogy az eszmefuttatásod hamis. Kevesebb hely, nagyobb verseny, jobb minőség csak normális gazdasági helyzetben igaz, akkor se teljesen, mert sok más körülmény befolyásolja.
A helyek csökkentése buta emberek tömegét eredményezi, ez jó azoknak, akik sok buta ember segítségével érnek el hatalmat (félrevezetéssel). Eközben a fejlődés egyre több művelt embert igényelne. Tehát a csökkentés egyszerűen gazdasági lemaradást eredményez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!