A magyar oktatás miért ilyen középkorias még mindig?
Véleményem szerint a magyar oktatással nem az oktatási metódusok a legnagyobb problémák
Hanem az,hogy az egésznek a szellemisége középkorias.
A fejlett országokban fontosnak tartják,hogy az oktatás nyitottságra,toleranciára nevelje a felnövekvő generációt.
Például,Magyarországon annyit tanulnak az iskolákban a homoszexualitásról,hogy van és,hogy negatív dolog.Semmi mást.Mostanában meg azt is,hogy bűn,ugyanis némelyik új tankönyvben az áll.
De, a romák, menekültek elfogadottsága sem növekszik.A fiatalabb generáció nem elfogadóbb, mint az idősebbek.Sőt, az antiszemitizmus erősebb a 20-as, 30-as,40-es generáció körében.
A roma kultúráról többet kellene tanulniuk,az antiszemitizmust pedig hatékonyan büntetni.
Azért kellene programokat,kirándulásokat szervezni,hogy ez megváltozzon.
Például, intézmények pályázhatnának arra,hogy bizonyos osztályok megnézik a budapesti meleg büszkeségnapi felvonulást.Természetesen a büszkeségnapot is így szeptemberre kellene tenni.
Nem azért középkategóriás az oktatás, mert nem egy bizonyos szemléletre neveli a gyerekeket (tekintsünk el tőle, hogy helyes, vagy nem).
Több sebből vérzik a dolog, két fő problémája van szerintem. Egyik az, hogy még mindig az a rendszer alapján működik, ami arra lett kitalálva, hogy nagyon szófogadó gyári munkásokat neveljen, nem pedig önállóan gondolkodó, kreatív embereket.
A másik, hogy a tanárok állami bértábla alapján vannak fizetve, ami alapból demotiválja az embereket a normális munkavégzésre.
Szóval te azt javaslod hogy a gyerekek nézzék meg hogyan vonulgatnak félmesztelenül szexuális öltözékekben stb.
Azért az etikettet valamilyen szinten tartsuk be jó?
Komolyan mondom már lassan az lesz a ciki ha heteró vagyok.
72%-os, nem az eltérő kultúra - ahogyan írtad, ez ma már nem is létező fogalom -, hanem az erőszakosság, a bűnöző mentalitás, a mások felé való agresszív viselkedés az, az elutasítást vált ki. Viselkedésbeli tapasztalások, és nem az "idegen kultúra" érzete ad félelmet azokban, akik közvetlen kapcsolatba kerülnek cigányokkal - és nagyon sokaknak napi megélésben történik ez.
"16os, ha a társadalom elítél azért ami vagy, de fogalmad sincs mi vagy, nem fogsz tudni beilleszkedni."
- Ezekszerint mégsem értetted meg, mert nem kulturális, hanem szociológiai értelemben használt beilleszkedést vár el a többségi társadalom, a közösségi érintkezések és az emberi normák elsajátítását. Ehhez annak, amit te mondasz, semmi köze. Nem asszimilálódás, hanem társadalmi integráció az, amiről beszélünk.
Patria, integrálódásról csak akkor beszélhetünk, ha két kultúra van jelen. Ha van egy kultúra és egy elkorcsosult valami, akkor utóbbi nem tud integrálódni, mert arra csak egy kultúra képes.
Napi szinten találkozom cigányokkal iskolai környezetben. A nyolcadik kerület egyes intézményeiben van cigány népismeret oktatás, és hidd el, elég jó hatása van. Önmagukban azoknak a gyerekeknek semmi bajuk, leszámítva persze a rossz hátteret. De ennek a háttérnek elsősorban a mélyszegénység az oka, amiben élnek, ugyanis ugyanebbe az intézménybe járnak nemcigányok is, ugyanazzal a háttérrel, és ugyanazt tudják, azaz nem etnikai oka van a gyenge teljesítményüknek.
Azok a gyerekek jószándékúak, álmodozóak, idealisták, mint minden szegény gyerek. Azzal, hogy tudatosodik bennük, hogy cigányok azt el lehet érni, hogy nem a személyük elleni támadásnak fogják venni a kirekesztettséget. És ez már haladás, mert ugyan az etnikai alapú megkülönböztetés ellen nem tudnak mit tenni, de legalább tudják, hogy nem személyesen velük van a baj, hanem úgy általában. Aki látott már gyereket (pl váló szülők gyermekét) az tudhatja, hogy ez milyen hatalmas előrelépés.
Azok a gyerekek nem rosszak. Valami később csúszik el.
"Ha van egy kultúra és egy elkorcsosult valami, akkor utóbbi nem integrálódásról csak akkor beszélhetünk, ha két kultúra van jelen. Ha van egy kultúra és egy elkorcsosult valami, akkor utóbbi nem tud integrálódni, mert arra csak egy kultúra képes."
- Most sem érted, miről írunk. A társadalmi (és nem kulturális!) integráció a normál társas érintkezés elsajátítását, a közösségi életbe való beilleszkedést jelenti.
Nem az "ismeretlen", ezáltal következtetésképp "félelmetes" kultúra az elutasítás oka a többségi társadalomban, hiszen ez a kultúra meg sem jelenik, néprajzzal foglalkozó könyvek lapjain túlmutatva ma már nem is létező fogalom, hanem az erőszakosság. A szociális neveltetés hiánya. Ez pedig normál emberi viselkedést takarna csupán.
"De ennek a háttérnek elsősorban a mélyszegénység az oka, amiben élnek, ugyanis ugyanebbe az intézménybe járnak nemcigányok is, ugyanazzal a háttérrel, és ugyanazt tudják"
- Nem az oktatásban elért tanulmányi eredményekről van szó, még mindig.
Arról, hogy egyazon faluban, ahol azonosak a munkalehetőségek, és a bérviszonyok, vagyis nem keleti régió-nyugati régió életszínvonalbeli eltérése játszik be, mint megszokott érv, ott is a magyarok által lakott utcának ablakai vannak lerácsozva, nem a cigány lakosú utcáké.
Patria, tarsadalmi integráció nem fog menni kulturalis integracio nelkul, hiszen bizonyos viselkedesek a kulturabol fakadnak, azaz ket nepcsoport tarsadalmi, szocialis viselkedese kozott mindig lesz kulonbseg. De ez bem baj, csak tudni kell minek hol a helye.
De tök indegy, nem szállok vitába veled, kismilliószor bizonyítottad már, hogy neked mindig igazad van, ha máshogy nem, hát azzal, hogy tiéd az utolsó szó.
Annyit tudok mondani, hogy akit zavar a cigányság helyzete, az tegyen ellene, vagy legalább megoldást keressen, ne bűnbakot meg elodázásokat.
"Patria, tarsadalmi integráció nem fog menni kulturalis integracio nelkul, hiszen bizonyos viselkedesek a kulturabol fakadnak"
- Baromi kíváncsivá tettél, hogy milyen kulturális örökségből eredeztethető az erőszakosság, az agresszió a társas érintkezésben más ember felé.
Túl ezen pedig érdekes adalék, hogy, mint mondtad, a cigányok "kultúra nélüliek", ebben látva a problémát. Akkor miből ered a hozott örökség, amire hivatkozol?
"De ez bem baj, csak tudni kell minek hol a helye."
- Az erőszaknak, a kirablásnak, meglopásnak _sehol_ nincs helye egésszéges emberi gondolkodásban. Ez nem "helyzetfüggő".
Ennek tudatosítása emberi norma, ami vagy megvan valakiben, vagy később sem épül be a személyiségjegyek közé.
"De tök indegy, nem szállok vitába veled, kismilliószor bizonyítottad már, hogy neked mindig igazad van, ha máshogy nem, hát azzal, hogy tiéd az utolsó szó."
- Hagyjuk már ezt a filléres kihátrálást, amivel egy kép tudatos erősítése útján megspórolásra kerül az érdemi vita és az abba fektetett érvelés!
"Annyit tudok mondani, hogy akit zavar a cigányság helyzete, az tegyen ellene, vagy legalább megoldást keressen, ne bűnbakot meg elodázásokat."
- Annyit tudok válaszolni, hogy azonnal megszűnne a rasszizmusnak nevezett jelenség - valójában empirikus úton kialakuló ellenszenv és távolságtartás - érdemi hányada, ha azoknak központi alanyai más életformát képviselnének.
Te gyökér, az erőszak nem a kultúra része, hanem a kulturálatlanságé!
Az egy dolog, hogy te úgy gondolod, hogy a cigányok, mint olyanok, erőszakosak, bűnözők, az meg egy másik dolog, hogy ez nem így van..
"Te gyökér, az erőszak nem a kultúra része, hanem a kulturálatlanságé!"
- Ami belőled is felbugyog.
Te "gyökér", erről beszélek már hozzászólásokon keresztül. Senkit nem az idegen ezáltal-> ismeretlen ezáltal-> félelmetes kultúra frusztrál, alapvető evolúciós ösztönként, mint a Túl a sövényen mókuskái számára Pityu.
Mivel ez a kulturális különbség meg sincs.
Az erőszakosság vált ki ellenszenvet az emberekből. Azon pedig a kultúra ilyen-olyan elültetése a tudatban nem változtat, sem a megismertetése a többségi társadalom számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!