Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A tömegközlekedést miért nem...

A tömegközlekedést miért nem teszik szabad piacivá?

Figyelt kérdés

Azt tudom, hogy van valamiféle időpont, egy EU-s kötelezettség, hogy meg kell nyitni majd a privát tömegközlekedési vállalatok piacát.


De, minek várnak addig?Miért nem egyszerre?


Én Csehországban utaztam már privát tulajdonú vasút társaságnál.Nagyon színvonalas volt.A jegyárak terén sem volt elszállva.Illetve, ami nekem nagyon tetszett, hogy nem voltak azok a horribilis összegek az étkezőkocsiknál, mint amik a MÁV-nál vagy az ÖBB(oszták állami vasút)-nél szoktak lenni.

Nem azt mondom, hogy olcsó volt, egyszerűen megfizethető.


Repülésnél például nagyon bejött a szabad piac.


Az a baj, hogy az állam nem tudja felmérni az igényeket, rosszul gazdálkodik.

A MÁV egy pénznyelő.Hatékonyság 0, az embergazdálkodás szintén.Tele van a központjuk léhűtőkkel, egy ember munkáját 4 csinálja.Az állambácsi meg fizeti őket.


A MÁV-nak együl a pályafenntartást,infrastruktúrát,forgalomirányítást kellene meghagyni.

Minden más privát lenne.


A szabad piacban az a jó, hogy az igény határozza meg a kínálatot és nem az állam.

Az állami busztársaságok 40 személyes buszt küldenek olyan helyekre is, ahol kevés az utas.

Minek?

Egy vállalkozó 15 személyes mikrobusszal megoldaná negyed annyi költségből.Az ilyenek fogyasztása, körülbelül, mint egy személyautóé.

Egy rendes buszé mennyi is?30 liter/100 km?



2016. nov. 3. 19:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
5%

A kapitalizmus restaurációja során (értsd: rendszerváltás) a tőkések elrabolták a jövedelmező állami tulajdont: földeket, gyárakat, infrastruktúrát, termelőeszközöket.


A rosszul jövedelmező állami szektorokat pedig (tömegközlekedés, oktatás, egészségügy) meghagyták az államnak. Ennélfogva a tőkés hízik, az államnak meg semmije sincs, csak adóssága, adóssága, adóssága, amit rád hárítanak. Hát ezért tetszettek kapitalizmust csinálni.


Ja, és csak hogy világos legyen! Akkor a szélsőjobboldali MDF volt kormányon olyan fasisztákkal az élen, mint Antall, Csurka és Für Lajos. Csurka MIÉP-es lett, Für Lajos meg jobbikos/gárdista. Turbómagyarok okuljatok!

2016. nov. 3. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
52%

A szabad piac olyan helyen működik normálisan, ahol van hozzá kultúra is.

Magyarországon nem.

2016. nov. 3. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
12%
A szabad piac semmilyen kultúrában nem működik normálisan.
2016. nov. 3. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
94%

"A szabad piacban az a jó, hogy az igény határozza meg a kínálatot és nem az állam.

Az állami busztársaságok 40 személyes buszt küldenek olyan helyekre is, ahol kevés az utas.

Minek?

Egy vállalkozó 15 személyes mikrobusszal megoldaná negyed annyi költségből.Az ilyenek fogyasztása, körülbelül, mint egy személyautóé.

Egy rendes buszé mennyi is?30 liter/100 km?"


Az ilyen Magyarországon úgy nézne ki, hogy megszüntetnének bármiféle buszjáratot azokra a helyekre, ahova nem éri meg kimenni és baxnának a helyükre mikrobuszokat küldeni.

Aki meg Alsómocsoládon, Mucsaröcsögén és Hobbitfalván él, annak annyit mondanának, hogy ez van, jól rácsesztél, te kutya paraszt.

2016. nov. 3. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
34%

SOHA nem működött a szabad piac.


Ahol pénz volt, ott vigyáztak, hogy csak azok kapják, akiknek lehet, ahol meg nem volt pénz, ott meg kit érdekel?


A bankmentések, a cukorkvóta, a mezőgazdasági támogatás, a közműnek garantált 8%-os haszon, mind gyönyörűen bizonyítja, hogy a piaci folyamatokat soha nem hagyják érvényesülni.


Az egész halandzsa csak arra lett kitalálva, hogy az erősebbek lenyomják a gyengébbek torkán az akaratukat.

2016. nov. 3. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
62%

Tisztázzunk valamit, Magyarországon nem lesz szabadpiaci a tömegközlekedés, annyi fog történni, hogy formálisan megpályáztatja az állam a hazai régiók tömegközlekedését X évre, és ezeket a pályázatokat az épp ezekre létrehozott óriásvolánok a Közlekedési Központok fogják megnyerni. A városok helyi tömegközlekedését is formálisan mindig megpályáztatják, de mindig úgy, hogy az előre kiválasztott pályázó nyerjen.


Repülésnél azért működik a szabad piac, mert nincs alternatíva, szerinted ki járna busszal, ha hirtelen lenne 3-4 buszos magáncég egy viszonylaton, tarifaközösség nuku és a bérlete meg csak az egyik vállalat buszaira lenne jó? Eddig járt neki félóránként busz, eztán lenne jó esetben kétóránként, vagy megvenné a jegyet a konkurens cég buszára, csak akkor meg minek vesz bérletet? Vagy vegyen mind a négy cég járataira?


"A MÁV-nak együl a pályafenntartást,infrastruktúrát,forgalomirányítást kellene meghagyni."


Tehát gyakorlatilag akkor a vasúti tevékenység 99%-a állami maradna, csak a kalauz meg mozdonyvezető ruháján más lenne a felirat, csak ebből aztán semmi jó nem sülne ki, mivel továbbra is az állam lenne a szolgáltatás vásárlója.


"Az állami busztársaságok 40 személyes buszt küldenek olyan helyekre is, ahol kevés az utas.

Minek?"


Méretgazdaságosságról hallottál már remélem, ezért. Egy 12 méteres busz el tud szállítani 50-60 utast is csúcsidőben, míg a 15 mikrobuszok 15 embert tud, ha fejre áll is. Sokkal olcsóbb venni egy nagyobb buszt és járatni egész nap, mint egy nagy buszt, ami fél napot áll, és mellé venni egy mikrobuszt is, ami meg akkor áll, amikor a normál busz van forgalomban.

2016. nov. 3. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

4:

Ez nem érv a magánvállalatok ellen, a mellékvonalak veszteségeit most is kifizetjük, ha magán lenne, attól még az állam támogathatná a kis falvak személyszállítását, a fővonalakon meg nyilván 100%-ban piaci alapon menne.

2016. nov. 3. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 ConnectCare ***** válasza:

Mikor felmerül, hogy hogyan lenne piaci alapon finanszírozva a kis falvak elérése, akkor fontoljátok meg azt is, hogy mi van akkor, ha nem is kell, hogy ez meg legyen oldva.


Ha a falunak van értelme, van ott munka, mondjuk mezőgazdaság, akkor a helyi önkormányzat, a mezőgazdasági cég vagy akár a jegyek kitermelik a buszt. Ha nincs értelme, mert se munka se semmi, akkor pedig a falut a piac "felszámolja", a lakosok előbb-utóbb olyan helyre kerülnek, ahol van értelme lakni és így lejátszódik egy kis öntisztulás a települések között.


Ma a falut értéknek tartjuk, amit vidékfejlesztési pénzekkel tartunk életben, de biztosan érték az, hogy egyes funkciójukat vesztett falvakban Jenő bácsiért 40 perc alatt ér ki a mentő, a munkanélküliség 80% és az egyetlen szórakozási lehetőség a sarki kiskocsma?

2016. nov. 3. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"Az ilyen Magyarországon úgy nézne ki, hogy megszüntetnének bármiféle buszjáratot azokra a helyekre, ahova nem éri meg kimenni és baxnának a helyükre mikrobuszokat küldeni. "


érdekes, budaörsön simán meg tudták csinálni, bár ez biztos csak az én narancsködös illúzióm volt, hogy ilyet láttam

2016. nov. 3. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Én annak örülnék ha a buszvállalatok mennének privát kézbe, a MÁV azokhoz képest egy dolog de mikor hétvégén van buszom a városba 8-kor, a következő meg fél 2-kor, hát a faxom ki van hogy egy szakadt valamit nem tudnak végiggörgetni azon a 10 kilométerem 11 körül....
2016. nov. 4. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!