A cégek utazási hozzájárulásainál miért van kettős mérce a tömegközlekedést és az autót használók között?
Nálunk,akik kocsival járnak dolgozni, azok kevesebbe kerülnek a cégnek.Ugyanis a benzint csak 9 forinttal fizetik kilométerenként.
Úgy gondolom, hogy egyenlőség kellene.
Tehát, a munkahely és a lakhely közötti bérlet ára 15 ezer forint.
Akkor ezt a 15 ezer forintot adják az autóval közlekedőknek is benzinre.
Nálunk a tömegközlekedés műszaki színvonala rossz.Modern, klimatizált buszok közlekednek.Inkább szervezési problémák vannak.
Úgy gondolom, hogy az államnak nem kellene diszkriminálnia az egyéni, autós közlekedést választó embereket.
Ugyanis, ezeket a törvényeket, amik az utazási hozzájárulást szabályozzák, az állam határozza meg.
Akkor járj te is busszal és nem lesz ilyen probléma.
Nem egységáron fizetnek, hanem a keletkezett költségeket téritík meg.
Szinte az összes cégnél így működik az útiköltség térítés.Ez nem ennek a cégnek a sajátossága.
Az állam határozza meg az útiköltségtérítést, nem a cégek.
Ha a céged fenntart parkolót (gondolom), akkor pusztán csak ezzel már több pénzt költött az autósokra, mint amit bérlettámogatásként odaad.
Egyébként nálatok mindenki kap bérletet? A legtöbb cégnél azt csak cafeteria terhére adják, amit másra is lehet fordítani.
(Ráadásul, de ez messzire vezet... ha az egészség- és környezetkárosítás költségeit is elkezded számolgatni, akkor még az autósoknak kéne kezet csókolniuk, hogy nem kérnek tőlük kártérítést.)
Le fogtok pontozni, de mindegy...
Én az egész utazási költségtérítést (na meg az albérlettámogatást, stb.) megszüntetném.
(annak ellenére, hogy én is kapok utazásit)
Miért?
Ez csak a bérek letörésére jó, ha helyben nincs ennyiért munkaerő, akkor majd kap utazásit.
Fizessen egyformán, helyi lakosnak és távolabbról bejárónak, elvégre ugyanazért a munkáért fizet, ha a dolgozónak megéri ezért messzebbről bejárni, akkor odamegy dolgozni.
Ha a cég nem talál munkaerőt, akkor úgyis leköltözik vidékre, és javul a munkalehetőség, megszünik a pest centralizáltság.
az én cégem elköltözött 45 km-vel arrébb, eleinte mindenkinek fizette a tömeg közlekedéses utazást (benzint senkinek) szerintem ez jogos is ..
utána elkezdett ottani munkásokat alkalmazni, és szép lassan leépítette az eredeti dolgozóit
A mai autók, például az enyém is, alig szennyezik már a környezetet.
Nagyon alacsony a károsanyag-kibocsátása.
Össze sem hasonlítható az idős dízeles autókkal.
Autóval sokkal jobb közlekedni, nem csak kényelem szempontjából, hanem praktikusság, időbeosztás szempontjából is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!