A cégek utazási hozzájárulásainál miért van kettős mérce a tömegközlekedést és az autót használók között?
Nálunk,akik kocsival járnak dolgozni, azok kevesebbe kerülnek a cégnek.Ugyanis a benzint csak 9 forinttal fizetik kilométerenként.
Úgy gondolom, hogy egyenlőség kellene.
Tehát, a munkahely és a lakhely közötti bérlet ára 15 ezer forint.
Akkor ezt a 15 ezer forintot adják az autóval közlekedőknek is benzinre.
Nálunk a tömegközlekedés műszaki színvonala rossz.Modern, klimatizált buszok közlekednek.Inkább szervezési problémák vannak.
Úgy gondolom, hogy az államnak nem kellene diszkriminálnia az egyéni, autós közlekedést választó embereket.
Ugyanis, ezeket a törvényeket, amik az utazási hozzájárulást szabályozzák, az állam határozza meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor járj te is busszal és nem lesz ilyen probléma.
Nem egységáron fizetnek, hanem a keletkezett költségeket téritík meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szinte az összes cégnél így működik az útiköltség térítés.Ez nem ennek a cégnek a sajátossága.
Az állam határozza meg az útiköltségtérítést, nem a cégek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha a céged fenntart parkolót (gondolom), akkor pusztán csak ezzel már több pénzt költött az autósokra, mint amit bérlettámogatásként odaad.
Egyébként nálatok mindenki kap bérletet? A legtöbb cégnél azt csak cafeteria terhére adják, amit másra is lehet fordítani.
(Ráadásul, de ez messzire vezet... ha az egészség- és környezetkárosítás költségeit is elkezded számolgatni, akkor még az autósoknak kéne kezet csókolniuk, hogy nem kérnek tőlük kártérítést.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Le fogtok pontozni, de mindegy...
Én az egész utazási költségtérítést (na meg az albérlettámogatást, stb.) megszüntetném.
(annak ellenére, hogy én is kapok utazásit)
Miért?
Ez csak a bérek letörésére jó, ha helyben nincs ennyiért munkaerő, akkor majd kap utazásit.
Fizessen egyformán, helyi lakosnak és távolabbról bejárónak, elvégre ugyanazért a munkáért fizet, ha a dolgozónak megéri ezért messzebbről bejárni, akkor odamegy dolgozni.
Ha a cég nem talál munkaerőt, akkor úgyis leköltözik vidékre, és javul a munkalehetőség, megszünik a pest centralizáltság.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
az én cégem elköltözött 45 km-vel arrébb, eleinte mindenkinek fizette a tömeg közlekedéses utazást (benzint senkinek) szerintem ez jogos is ..
utána elkezdett ottani munkásokat alkalmazni, és szép lassan leépítette az eredeti dolgozóit
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A mai autók, például az enyém is, alig szennyezik már a környezetet.
Nagyon alacsony a károsanyag-kibocsátása.
Össze sem hasonlítható az idős dízeles autókkal.
Autóval sokkal jobb közlekedni, nem csak kényelem szempontjából, hanem praktikusság, időbeosztás szempontjából is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!