Támogatnál e olyan pártot ami eü járulékot vonna le a nyugdíjasoktól és kedvezményt adna a 65 év felettieknek az utazásra és nem ingyeneset biztositana?
az eü járulék olyan lenne mint a munkanélkülieknek napi 200 Ft kb ennyivel kevesebb nyugdíjat kapnának.
az utazás meg mondjuk 50 % kedvezménnyel menne
Ha válaszolsz leirnad azt hogy hany éves vagy és milyen végzetséged van?
köszi
5:"...ők voltak az a generáció, akik lehajtott fejjel kiszolgálták Rákosit és Kádárt..."
Könnyen pofázol 60 év távlatából. Éltél volna akkor, megnéztem volna a fejedet hogyan tartod...
Hülyeség a kérdésfeltevés (vagy provokáció). Az állam úgy csoportosítja vagy osztja szét a beérkező adókat és járulékokat, ahogyan akarja ill. ahogyan "jónak" látja. A hivatkozott "nyugdíjasok"-tól több évtizeden át vontak le egészségügyi járulékot különböző elnevezések alatt, amit valójában nem sokan vettek igénybe eü szolgáltatásként, tehát tényleg szolidaritási elven működött. A Fidesz annak idején ellenkampányolt a szinte nevetségesen alacsony összegű vizitdíjjal szemben is. Az utazási kedvezmény áldott emlékű Horn Gyula hagyománya, lényegében az egyetlen jelentős szociális értékű juttatás az elmúlt két évtizedben. Ha ebből van vesztesége a közlekedési társaságoknak, azt a kormány a stadionépítés helyett nyugodtan erre fordíthatná, mert elmúlt a stadionba járás korszaka. Egyébként meg a járművek csúcsidőn kívüli 20-30%-os kihasználtságát nem lehet magyarázni a nyugdíjasok ilyen irányú mohóságával.
72, szakmunkás végzettség, OKJ tanfolyam, egyetem, tudományos fokozat
9#
Az a "néhány nyugdíjas" kb. 2 millió fő egy tavalyi felmérés szerint, vagyis a lakosság egyötöd része. Ha csak minden második veszi igénybe az ingyen utazás lehetőségét, akkor is egymillió főről, vagyis az ország 10%-ról beszélünk, minden tizedik ember ingyenes utaztatása pedig egy cseppet gazdaságtalan. A felesleges járatok is jobbára miattuk élnek még, mert attól függetlenül, hogy ingyen utaznak, az az út, amin mennek igénybe van véve, ergo a társaságoknak kötelező fenntartani őket.
7#
A kemény munkától még nem válsz öntudatossá, az ökrök is elhúzzák a vasekét és zokszó nélkül tűrik az ostorozást. Nem arra kell büszkének lenni, hogy keményen dolgozol, hanem arra, hogy az emberi méltóságod megsértése nélkül teszed ezt. Aki eltűrte a heti hatszori tízórázást éhbérért, az akkor se fog pattogni, ha elveszik az ingyen utazását. A politikusok azt hiszik, hogy amint megsértik az ingyen utazás szentségét, a nyuggerek azonnal pártot váltanak és utcára vonulnak, holott pár napnyi morgás után minden visszatérne a régi kerékvágásba.
11#-12#
Azt azért ne felejtsd, hogy 56-ot nemcsak a szovjetek, hanem a magyarok is leverték, szóval akkor magyar volt magyar farkasa, mellesleg rohadt demagóg kérdés számon kérni rajtam, hogy mit tettem egy olyan rendszer leverésének érdekében, ami a születésem előtt omlott össze. De oké, játsszunk a te szabályaid szerint, te mit tettél a 48-49-es szabadságharc leverése ellen? Hol volt akkor az a hű de nagy öntudatod? Mikor álltál ki Haynau elé és vágtad pofán? ú
Ennyik vagytok....
"Az a "néhány nyugdíjas" kb. 2 millió fő egy tavalyi felmérés szerint"
A nyugdíjasok nem utaznak ingyen. A 65 év felettiek igen, ők a lakosság 16%-át teszik ki. De ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy pl. a kb. 250.000 80 éven felüli rendszeresen utazik tömegközlekedéssel?
Igen, havi 5-10e forint koruli osszeget vonnek minden nyugdijastol. Teljesen irrelevasn hogy ok mit fizettek es mikor, az a penz elment, nincs. Amugy a rendszervaltas elott nem fizettek egy fillert sem.
A kedvezmenyes utazast 1az1ben eltorolnem.
40F, mernok.
"A felesleges járatok is jobbára miattuk élnek még, mert attól függetlenül, hogy ingyen utaznak, az az út, amin mennek igénybe van véve, ergo a társaságoknak kötelező fenntartani őket. "
Egyáltalán nem kötelező. Csak senki nem lépi meg a megszüntetését. Amúgy ellenzékben pont a jobboldal kampányolt a gazdaságtalan járatok, illetve vasútvonalak újranyitásáért. Nem tudom mit csodálkoznak most, hogy ezek veszteségesek.
Régen nagy baj van abban az országban, ahol a társadalom a nyugdíjas utazási kedvezmények csorbításán gondolkozik. Igazából nem lenne szabad, hogy ez gondot jelentsen.
16: Kedves negyvenes mérnök. Próbáld ki egyszer, milyen 40-50 000 forint nyugdíjból élni és hogy jön ki, ha ebből még elvonnak 10- et. Biztos nem beszélnél ekkora lóról. Ráadásul a legtöbb nyugdíjas nem tehet arról, hogy milyen a nyugdíja, mert a 90-es évek elején mentek nyugdíjba és ennyit kaptak, ami még az emelésekkel sem érte be az emberhez méltó színvonalat.
De érdekes, hogy ezen akar a kérdező spórolni. Elég, ha megnézed kérdező, hogy milyen egyéb pénzelfolyások vannak az országban. Ezermilliárdok mennek el mutyival, lopással, túlszámlázással de az szerinted rendben van.
A baj amúgy még csak most kezdődik a nyugdíjak körül, amikor a Ratkó generáció elindul nyugdíjba.
Akinek nincs megtakarítása az éhen fog halni. És erre nem mentség, hogy de hát olyan keveset keresek, miből tegyek félre. Vagy megoldjátok, vagy elpusztultok.
"A kedvezmenyes utazast 1az1ben eltorolnem. "
Meg is érteném, csak akkor ne 0,9%-kal emeljék a nyugdíjakat!
a legnagyobb kiadás a nyugdijask és ehhez kapcsolodó kedvezmények.
az átlag nyugdíj 117e a median 90e aki 40-50-et kap nyugdíjasként az feketézet vagy keveset dolgozott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!