Budapesten a 47-es és a 2-es villamos vonalán miért azok a régi tragacs villamosok mennek?
Miért nem cserélik le azokat? Vagy miért nem azokat cserélték le?
Mára retek 3-as villamos vonalán is a legújabb CAF megy, a belvárosban a Deák téren, ahol rengeteg a turista meg ott vergődnek azok a régi szarok.
Meg a 2-es vonalán is nagyon gáz, mivel a legszebb villamosvonal.
7-ben a jó válasz. De nem érdemelne Bp csak olyan járművet, mint a Flinstonéknek van - lent lábbal hajtani. Lenne összefogás, összetartás végre az emberek közt.
"a külső területeket meg hagyjuk lepukkanni. "
Attól nem lesznek kevésbé lepukkantak, hogy odairányítanak a harmadik világbeli állapotokat idéző Hungáriára és Kőbányára egy-két modern villamost. Ennél azért lényegesen többet kell tenni egy terület rehabilitálásáért. Ellenben a viszonylag normálisan kinéző városrészekben nagyon elrontják az összképet a zötyögő ötvenéves villamosok és a sűrű fekete füstöt okádó buszok, bár ez utóbbi szerencsére egyre kevésbé jellemző.
"Az 1-es és a 3-as utazóközönsége rohadtul nem érdemli meg, hogy elsőként kapjanak az új járműekből. Pár hónap alatt lelakja a sok igénytelen proli és vandálkodó suhanc, tisztelet a kivételnek. Ezeknek a vonalaknak a legfapadosabb járműveket kéne kapniuk, műanyagszékekkel."
Elég vicces a monológod annak fényében, hogy pont a 47-es villamos az, ami a Deáktól a Móriczig gyakorlatilag bulijárat esténként. Míg az 1-es vonala inkább a munkából ingázókat érinti, akik örülnek hogy élnek.
Másrészt valamilyen szinten propaganda jellegű dolog is az 1-3-as villamos, pont abból kifolyólag, hogy ezek inkább az "átlag ember" villamosai.
Abba viszont belekötnék hogy nem érdemlik meg az "átlag prolik". Tudtommal az "átlag proli" is ugyanannyit fizet a havi bérletért, akkor ő miért ne érdemelné meg a minőségi utazást? Miért mindig neki kellene kapni a már lelakott, használt dolgokat?
De ha politikától mentesek is maradunk, akkor is ráfért már mindkét villamos vonalra egy alapos felújítás, főleg hogy hosszú távon is vannak benne fejlesztési lehetőségek.
A budapesti villamoshálózaton két úgynevezett szűk keresztmetszet van, ahol 2300 mm-nél szélesebb járművek üzemszerűen nem közlekedhetnek. Az egyik a Szabadság híd, a másik pedig a 2-es villamos "viadukt" szakasza és Lánchíd alatti aluljárója.
Mivel az 1980 óta beszerzett összes jármű szélesebb 2300 mm-nél (Tatra és TW6000 "hannoveri" típusok: 2500 mm; Combino és CAF típusok: 2400 mm), így az ominózus szakaszokon közlekedő járatokra átépítésükig csak a Ganz csuklós kocsik vezényelhetők.
Pontosan úgy van, ahogy az utolsó írja. Amíg nem szélesítik ki a Szabadság hidat és a lánchídi aluljárót vagy amíg nem szereznek be a CAF-nál, Combinonál, Tátránál vagy a hannoverinél keskenyebb modern villamost, addig marad minden így ezen a pár vonalon.
Más kérdés, hogy a 2-esen közlekedő KCSV7-eseket én végleg kivonnám a forgalomból, és a helyükre (amíg nincs új) Ganz csuklóst tennék, mert a KCSV7 borzasztóan rossz és ronda villamos (ezek ugye a 90-es években modernizált Ganz csuklósok). Egyszerűen a Ganz csuklósoknak nem áll jól a modernizálás, azokat meg kell hagyni az egyedi, retro stílusjegyeivel, ellentétben mondjuk egy Tátrával, amiket ahogy felújítanak, egyre pofásabbak...
Jézusom....
Pont, hogy a KCSV a jobb, modernebb. Csak ezek tarthatók életben hosszú távon..
Amúgy ha itt tartunk, a Tatrak semmivel sem jobbak!
Mindegyik villamos elmúlt 40. Szinte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!