Ha eddig a tanárok a tananyag nagyarányú csökkentését akarták, miért sápadoznak, ha csökkentenék az egyes közismereti tárgyakat a szakközepek szakiskolák?
a diákok egyöntetű véleménye is az volt eddig (ilyen iskolákban), hogy minektanítanakennyi kémiátfizikátbioszt amikor a mérnökök alkalmazotti tudományi területen elég keveset használnak kimondottan ilyen tudást, ellenben géprajzot meg statikát meg szilárdságtant
Ezek tipikusan olyan dolgok, amiket érdeklődés hiányában akkor sem fognak megtanulni, hogyha a történelemtanárok egyesülete a fejére áll, hogy márpedig Caius Cassiusról tudni elemi kisfiam.
Én először várnám a listát, hogy mely hiteles szakmai szervezetekkel egyeztettek erről.
Mellesleg az anyag teljes eltörlését nem csökkentésnek hívják, hanem eltörlésnek. A "sok" és a "semmi" között van néhány lépcsőfok.
Igen, de nem azért, mert gyűlöletes, hanem a számonkérések aránytalanul sok anyagot kell, hogy tartalmazzanak, ahhoz képest, hogy milyen habiszint az amit általános műveltség címén tudni illik.
Megkérdezném ezeket a nagy humánértelmiségeket, ugyan mire emlékeznek a Brönsted sav-bázis elméletből, hogy ilyen véresen komolyan számon van kérve, és ez kell ez jó, ezt nem szabad fakultatív jellegűvé tenni.
A tanárok a tölteléktárgyak mennyisége miatt verik az asztalt, tölteléktárgy pl. a felesleges hitten és erkölcstan vagy a testnevelés mindennap.
Az igazi baj, hogy amit most a szakközepekkel csinálni akarnak, azzal szinte lehetetlenné válik ezekből továbbtanulni! Nyilván újra lehet érettségizni bármiből, csak erre kevesen vállalkoznak majd.
Egyébként vicces, hogy pont a műszaki területet hozod föl, egy mérnöki képzésen alapból irdatlan menyiségű fizikát meg kémiát nyomnak le a diák torkán, honnan szeded, hogy pont nekik ne kéne ebben otthon lenni?
"egyes közismereti tárgyakat"
Csak a természettudományos reál tárgyak TANÍTOTT mennyiségét csökkentenék, elég értelmetlen módon, egyes szakközépiskolai osztályokban.
Olyat is kivesznek, ami az adott szakon pontvivő érettségi lenne, vagy a szakterülethez kapcsolódó olyan alapozó tárgy, ami egyetemi szinten szükséges.
Pl eü-nél a kémiát kiveszik,
mezőgazdaságnál kiveszik a kémiát, földrajzot, fizikát
gazdaságnál mindent, holott többször éppen a másodlagos érdeklődés dönt az elhelyezkedésről "komoly" lesz gazdasági irányítás 0 természettudományos ismerettel, egy pl vegyipari, mezőgazdasági vagy hasonló cégnél, amik azért jelentős részei a magyar gazdaságnak
"mire emlékeznek a Brönsted sav-bázis elméletből, hogy ilyen véresen komolyan számon van kérve"
Örüljél, hogy középsuliban csak ezt az egyszerűt várják el -mellesleg a Brönsted-Lowry sav-bázis elmélet annyi, hogy a sav ami protont ad le a bázis meg az ami azt vesz föl, hát komolyan besz.rsz olyan nehéz "megérteni" ezt a fél mondatot...
A hülye diákok nem hogy örülnének, hogy biológiát meg kémiát meg fizikát tanulhatnak, hanem még fel is szólalnak ellene! Nagy hülyék! A diákok többségének a tanárokkal van a baja, mert a többség tanítani nem tudod, de jópofin megkérdezi, hogy van-e kérdés, és ha van, kb vagy értelmetlenül válaszol, vagy felháborodik. A diák nem mer felszólalni a tanár ellen, ezért a tantárgyat szidja meg a kormányt. A tanár meg úgy van vele, hogy "Nem érti a gyerek? Nem baj, majd kipuskázza."
A tanárok tehetnek minderről!
"Egyébként vicces, hogy pont a műszaki területet hozod föl, egy mérnöki képzésen alapból irdatlan menyiségű fizikát meg kémiát nyomnak le a diák torkán, honnan szeded, hogy pont nekik ne kéne ebben otthon lenni?"
Örülök, hogy nem vagy képben. Ami mérnöki képzésben hasznos, az a mindenféle szakmai alapismeretek tárgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!