Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Arra nem gondolnak a taxisok...

Arra nem gondolnak a taxisok hogy olcsóbban és tisztességesebben kellene dolgozniuk és akkor az emberek nem az Ubert választanák?

Figyelt kérdés

Erről pont volt egy SouthPark rész is. Ott valaki felvázolta, hogy mi lenne ha tisztességesek lenének. Erre kiakadtak, hogy mi az hogy tisztességesen. Inkább a konkurenciát akarták kiiktatni.


[link]


2015. júl. 1. 21:48
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
48%

Mikor megláttam egy mondatban a taxis és a gondol szót, konkrétan felröhögtem. Taxisoknak csak a panaszkodás, meg az önsajnálat megy. A pofátlan lehúzáson és a bunkózáson kívül persze.

Bírom az ilyen "Uberre nem vonatkoznak a szabályok blablabla"-t, miközben ha elindul a NAV ellenőrizni, akkor jönnek bizony bizony "10-ből 8 taxis megbukott az ellenőrzésen" cikkek.

2015. júl. 20. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
semmi nem akadályoz meg egy taxist, hogy átnyergeljen ő is az uberre vagy hasonlóra...
2015. júl. 21. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
De bármennyire is utálom a taxisokat, egy ponton kijavíttat a lelkiismeretem. két percre 800 Ft, ez tényleg jól hangzik, csak nem ilyen egyszerű a dolog. Ez nem (feltétlen) marad a zsebében. Tagdíj, autó, benzin és társai kiadások, ezek mind lejönnek. És rajtad keresett 800 Ft-ot két perc alatt, ez így jó, de lehet, hogy hat órát várt erre az egy fuvarra.
2015. júl. 21. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:

"Bírom az ilyen "Uberre nem vonatkoznak a szabályok blablabla"-t, miközben ha elindul a NAV ellenőrizni, akkor jönnek bizony bizony "10-ből 8 taxis megbukott az ellenőrzésen" cikkek. "


Mert lehet minden második utas úgy száll be, hogy: " óra nélkül lehet? " Ugye ugye...:D

2015. júl. 22. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:
Igen, biztos ez is az utasok hibája, szegény szent törvénytisztelő taxisokat ilyen csúnyán becsapják mindig ezek a gonosz szörnyeteg utasok. Minden második, valószínű persze. De akkor, ha már ennyire az egyenlő feltételekért küzdünk: Holnaptól kezdve a taxiban is csak kártyával lehessen fizetni, jó? Pontosan lehetne követni, mikor milyen fuvara volt, teljesen korrekt lenne. Ja, és a taxist is lehessen pontozni.
2015. júl. 22. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:
75%

"Igen, biztos ez is az utasok hibája, szegény szent törvénytisztelő taxisokat ilyen csúnyán becsapják mindig ezek a gonosz szörnyeteg utasok. Minden második, valószínű persze."


Biztos hallottál róla, hogy a görögöknél az most az egyik legégetőbb megoldásra váró probléma, hogy az adózási és ehhez kapcsolódóan a nyugta/számlaadási fegyelem elérjen egy európai szintet. Na ugyanez - bár valamivel kisebb mértékben - de nálunk is megvan. Ez nem csak a taxisokat érinti, hanem a fodrászt, a kőművest, a vendéglátást... mindenkit. Ez egy össztársadalmi probléma. Az adó és a fogadó oldalról is van rá igény, ezért megy az okosság.

Egyáltalán miért vannak a piacon ilyen szereplők? Ja, hogy van rá igény..


Ezt ki lehet szűrni úgy is, hogy az állam előírja, hogy mindenki mindenhol csak kártyával fizethet, csak számlára érkezhet bevétel és egyszerűen megszünteti a készpénzforgalmat. Gyakorlatilag online tudnák követni ki, mit csinál.. Lehet megszűnnek a számlával okoskodás, a minimálra bejelentve dolgoztatás és a többi turpisság. kérdés, megér-e egy féli orwelli rendszert ez az egész?


Ha Budapestben gondolkodunk ott a szabályozás megindított egy tisztulási folyamatot. A működéshez szükséges előírások, a fix tarifa, a kedvezmények megszüntetése mind mind a normál piaci versenyt segíti és egy normálisabb rendszer felé vezet. Ugyanezt vidéken is meg lehet lépni, senki nem tiltja.

2015. júl. 22. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:

Egy egy nagyon szép esszé volt, kár, hogy semmi köze nem volt ahhoz amiről én írtam. Sehol nem írtam, hogy én egy olyan diktatúrát szeretnék, ahol csak a kártyás fizetés engedélyezett. Azt írtam, hogy ha annyira egyenlő feltételeket akarunk a Uber és a taxik között, akkor holnaptól a taxiban is csak kártyával lehessen fizetni, ahogy a Ubernél. Érdekes lenne, nagy váltás egy olyan világból, ahol a becsületes jószándékú taxisok dührohamokat engednek meg maguknak, ha az a mocsok, pofátlan, szemét, aljas, csaló utas meg merné magának engedni azt a förtelmes cselekedetet, hogy ne adj Isten egy taxiban kártyával fizetne. Mert ezek az esetek bizony rendszeresek. Nem hiszem, hogy a taxist külön kéri az utas arra, hogy az út végén ne adjon blokkot. Márpedig egy BKK/NAV ellenőrzésen 10-ből minimum hat megbukik ezzel. Ezt a taxis önmagától csinálja, pontosan azért, hogy abból a fuvarból ne kelljen adóznia. "De a gonosz Uber sofőrök nem adóznak."

Az, hogy a kőműves, fodrász mit hogy miért csinál, azt megint nem tudom hogy jön ide.

Tehát most már zajlik a tisztulás? Te jóég, mi lehetett előtte? :D

Legrosszabb rémálmaimban sem gondoltam arra, hogy eljutunk arra a szintre, hogy ha valami miatt támadják a taxisokat, még neki/őket védőknek fog feljebb állni, és lesz majd arcuk az utasokat hibáztatni. Hogy ők óra nélkül kérik. De ma ez ilyen. Taxisokkal olyan szinten elszaladt a ló, hogy az már ijesztő. Bár mondjuk miért ne szaladt volna? Bármit megtehetnek akármilyen következmény nélkül, és ha lesz is következmény, a hülye hasonló szinten lévő kollégáik majd háborognak vele, meg plántálják egymásba, hogy neked van igazad. Ezért lenne jó, ha a taxist is lehetne pontozni, ahogy a Uber sofőröket.

2015. júl. 22. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:
75%

" Azt írtam, hogy ha annyira egyenlő feltételeket akarunk a Uber és a taxik között, akkor holnaptól a taxiban is csak kártyával lehessen fizetni, ahogy a Ubernél."


Én pedig az előző oldalon azt írtam, hogy az Übernél is azoknak a feltételeknek meg kell felelnie, amik a taxisokra is vonatkoznak. A fővárosi taxik nagyobb részében ma is lehet már kártyával fizetni, akár megléphetnék azt is, hogy csak kártyával lehessen. Én támogatnám.


"Nem hiszem, hogy a taxist külön kéri az utas arra, hogy az út végén ne adjon blokkot."

Nem az út végén, már az elején. Beülsz a Roosevelten ( tudám már nem így hívják) szombat este, mondod hova mennél és megkérded: "óra nélkül megy?" Naná, hogy 10-ből 8 simán rábólint..

A végén már hiába kéred, bekapcsolt órából nem tudom lehet-e törölni, meg az azért gyanús is.


"Az, hogy a kőműves, fodrász mit hogy miért csinál, azt megint nem tudom hogy jön ide. "

Csak példának hoztam, hogy a fél ország számla nélkül okoskodik, csak nekik el van nézve , viszont mindig van egy felkapott ágazat, akinek a qr..a annyát :D

Arra próbáltam utalni, hogy egy velejéig sz@r rendszerben a taxi csak egy probléma, amit önmagában nem fogsz tudni megoldani. Ezt a dolgot vagy rendszerszinten kezeled, vagy sehogy.


"Legrosszabb rémálmaimban sem gondoltam arra, hogy eljutunk arra a szintre, hogy ha valami miatt támadják a taxisokat, még neki/őket védőknek fog feljebb állni, és lesz majd arcuk az utasokat hibáztatni."

Én nem veszek egy kalap alá minden taxist és minden utast. Az utasok közül is van aki... és a taxisok közül is. Te most azt mondod, hogy egy két résztvevős rendszer egyik résztvevője korrupt, akkor a másikat e miatt nem terheli semmilyen felelősség. Én azt mondom, ez nem így van. Ha az utas meg fogja követelni, hogy tisztán menjen, akkor tisztán fog menni. Ha nem fogja megkövetelni, akkor menni fog a csalás. Nem mindenkinél, de aki hajlamos rá, annál biztosan. Nem az utas a hibás, ő lenne a rendszer egyik fele, aki tud tenni ez ellen. Más, súlyosabb eseteknél a btk-ban írnak bűnrészességről, bűnsegédletről és bűnpártolásról. Itt meg ugye ne legyen semmilyen felelőssége a másik félnek, mert kis összegről van szó... Szóval érted, nem az utas a bűnös, de ő az aki megkövetelheti , hogy szabályszerűen járjon el a taxis.


"Tehát most már zajlik a tisztulás? Te jóég, mi lehetett előtte? :D "

Mi volt 5-10 évvel korábban? Kánaán.. 30-40 000-ért belvárosban megkocsikáztatott turista, 20-30 000-res reptéri transzfer és még sorolhatnánk.


Miért fontos az utas ebben a rendszerben? Mert ha mindenki megköveteli, hogy számlával menjen a dolog, akkor nem marad a rendszerben csúszópénz a yatton kívül. Kevesen beszélnek erről - ahogy sok más dologról is - de a taxizásban nagy lóvé van. Valakinek. Az egész valahogy úgy néz ki ( teljesen részleteiben nem tudom, nekem is csak taxis ismerősök mesélték) , hogy te mint egyéni vállalkozó elbuktál. Abból nem fogsz megélni, ha csak valahol állsz és leintenek. Beszélsz valamelyik taxis céghez, amiért te fizetsz havi X összeget ( ez lehet akár hat jegyű is ) és osztják neked a diszpécserek a munkát. A városi/éjszakai rohangálós taxizásból ha nagyon jól nem is, de azért meg lehetett élni. Most, hogy fiatalították a járműparkot, most már azért nehezebb. A társaságok között mindig is harc volt a jó helyekért, lásd Ferihegy. Ott valaki rettenetesen sok pénzt tolt, hogy megkapja a reptéri koncessziót 5 évre. Ez azt jelenti, hogy csak adott társasági autói várakozhatnak a terminál és a reptér területén - volt is ebből botrány. Ha repterezni akarsz, akkor nem elég a társaság felé a havidíjat befizetni, oda is yattolni kell és már feketén. Nem is keveset. Persze megéri, mert ott van fizetőképes kereslet..

Ha felkapottabb helyen akarsz drosztolni, akkor szintén yattolni kell a cégnek, persze ezt is feketén. Ez a szakmát is átszövi a korrupció és hol a vége? Majd keress rá a taxis társaságok vezetőire :D


Ha taxizol és számlát adsz mindenről, akkor te leadózol rendesen. eddig sima ügy. Viszont leadózott jövedelemből csúszópénzt fizetni az nem igazán nyerő dolog ( ki a tök fizet adót bárhol is a kenőpénzre ), mert ezzel magadat húzod be. Nyilván ez arra ösztönöz, hogy állíts elő annyi adómentes jövedelmet amennyire szükség van.


Ha mondjuk havi 200 000-at kell betolnod, mert zsiros melót csinálsz akkor az feketén 200, ha a leadózott jövedelmedből tolod be az valahol 250-300 000-be fog kerülni. Egyéni vállalkozóként ennyivel fosztod meg magad(nem tudom pontosan most mennyi az összes levonandó, csak kb-ra írtam). A jobb munkáért amivel valamivel többet fogsz keresni többet is fizetsz be, de legál és illegál verzió között havi több, mint egy minimálbér van, amit neked kell benyelni.


Ehhez a folyamathoz fentről asszisztálnak, pedig a budapesti taxizás is van akkora közel akkora buli összességében és globálisan, mint a cukor áfázás.


Ha mindenki számlásan utazna, akkor nem keletkezne fekete jövedelem, így a leadózott jövedelemből kellene a csúszót fizetni, amin van 20-50% veszteség és nem éri meg csinálni. Akkor előbb utóbb vége szakad a láncnak és akkor nem az lesz a piacszerzés normális módja, hogy számla nélkül dolgozok és alámegyek a többinek...


Azért tisztul, mert most már a szabályozás egységes és átlátható, fogsz egy taxit, mondod a címet az beüti a GPS-be, kijön a km tud rá helyben mondani egy +-300 forintos árat. Nincs az, hogy elvisz az Erzsébet térről a Parkba és ott derül ki, hogy az óra meg van buherálva és duplán számol. ha nem tetszik az ajánlata, akkor nem veszed igénybe a szolgáltatást és kész. Ezért van fontos szerepe az utasnak, az átlag embernek, mert csak az átlag ember tudja kiharcolni, hogy ez a tetű ország egy élhető és normális ország legyen. Ha mindenki a következő taxisrendeletre meg a szigorúbb ellenőrzésre fog várni, akkor csak egy helyben fogunk toporogni. ( és ugyanez igaz az élet többi területére is )


Nem az utast hibáztatom, de ha az utas partner, akkor...


A taxist lehessen pontozni.. Lehet. Felhívod a taxitársaságot, elpanaszolod mi volt a gondod a taxissal, szerintem nem lesz sok húzása és megy a levesbe. Kicsi ország, kicsi piac nem fognak mindenkinek mindent elnézni, nem fogja a társaság a logóját adni egy bunkó sofőrhöz pl.


Az überrel sem lenne baj, ha minden feltételnek és előírásnak megfelelne. Jelenleg nem felel meg mindennek és ez piactorzító hatású.

2015. júl. 22. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:

1. A szigorú szabályozást a taxisok lobbizták ki, pont azért, mert féltek a versenytől. Ezen szabályozások egy részének ráadásul semmi értelme az Uber, amúgy más jellegű szolgáltatása esetén.


2. Ami az adózást illeti, az Uber sokkal könnyebben ellenőrízhető az elektronikus fizetés miatt.


3. Ha az Uberesek adóznának mind, nyilván drágább lenne, de nem annyi, mint a taxizás. Csak abból induljunk ki, hogy az önkormányzat által szentesítetr árkartell előtt volt olcsóbb taxitársaság, mint a mai kartell ár. Persze ha az árkartellt kötelezően alkalmazzuk az Uberre is, akkor nyilván ugyanannyi lenne. Szóval valójában pont ott tartunk, hogy kommunista szabályozásra hivatkozva űzzük el az innovációt.


3. Az, hogy felhívhatom a taxitársaságot, nem azonos az értékeléssel. Így eleve csak a nagyon negatív feedback egy része jut el, a jó és közepes nem, és a többi utas sem látja, ráadásul a belterjes közegből általában visszapattannak a panaszok.

2015. aug. 5. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:
51%

"Csak abból induljunk ki, hogy az önkormányzat által szentesítetr árkartell előtt volt olcsóbb taxitársaság, mint a mai kartell ár"


Csak az nem felelt meg a mostani szabályoknak. A taxitörvény előtt néhány hónappal én még ültem taxi Astraban, TD Mk2 Mondeoban.. 14 éves Scenicben.. Ma ilyet látsz? Kimész Berlinbe, fogsz látni 15 éves taxit? Bécsben?


Mindig oda lyukadunk ki, hogy nincs igény a normálisra, az újra csak ez az örökös fillérba...ás, legyen minél olcsóbb...

2015. aug. 5. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!