A dohányzással már ott tartanak, hogy boszorkány üldözésnek is beillik. Ehhez mit szóltok? A pezsgő közpénzből tesz boldoggá
Az alkoholisták NEM pezsgöt isznak, illetve a legtöbb pezsgözö valaki NEM alkoholista.
A KULTÚRÁLT alkoholfogyasztás éppen az alkoholizmus ELLEN hat(na), mert aki odafigyelve, az íze miatt iszik, az nem lesz alkoholista.
Ugyanis azoknak a pezsgö túl drága és túl kevés hatóanyag van benne.
Ök rövidet, olcsó bort, sört isznak, mert azt meg tudják venni.
Véleményem szerint a magyar államnak nem feladata közpénzből sem a pezsgőfogyasztás, sem a magyar pezsgő népszerűsítése.
Főleg nem akkor, amikor a magyar pezsgőgyártás (ha látszólag több cég is), lényegében azonos tulajdonosi kör kezében van.
Engedtessék meg még egy megjegyzés, mert a gyakorikérdések válaszadóiinak intioleranciája hihetetlen mélységeket ér el, az iménti válaszadó rendkívü szálmas véleményt fejtett ki a a kerékpározás és az alkohol fogyasztás kapcsolatában. Szeretném ezt visszautasítani, mivel épp jó irány az, hogy felnőttnek tartják az állampolgárt ahhoz, hogy eldöntse, felelősséggel képes-e az adott alkohol elfogyasztása után kerékpározni.
Rohadtul utálom, mikor intoleráns szerencsétlenek meg akarják mondani a másiiknak, hogy az ő saját értékrendje alapján éljek.
#3 ebben nagyjából igazad van, csak az a baj, hogy mivel ahhoz, hogy BÁRHOL (tehát nemcsak kerékpárúton, hanem országúton, forgalmas főúton, stb.) kerékpározz, nem kell számot adnod SEMMILYEN forgalmi ismeretről vagy KRESZ-tudásról.
Ez a kerékpárosok nagy részén látszik, igazából fogalmuk sincs róla, hogy milyen szabályok vonatkoznak rájuk, csak mennek, tekernek, "úgyis elférek majd" alapon. Ha pedig pórul járnak, rendszeresen az autós van elővéve - ha nem is a törvény, de a közvélemény által biztosan -, mivel "az a nagyobb, neki kéne figyelni" és "könnyű neki, sosem ő húzza a rövidebbet".
A kérdezőnek:
Nagyjából az #1 válaszolóval értek egyet. A pezsgőfogyasztás szerintem a kulturált alkoholfogyasztás egyik jelképe, a részegségért, alkoholos mámorért ivók kezében még sosem láttam pezsgősüveget.
Az, hogy a népszerűsítés szükséges-e, nem tudom - ismertségi körömben 10-ből 7 ember utálja a pezsgőt. Hogy ez eleve veszett ügy-e, vagy pont emiatt kell a reklám, azt sem tudom. Rám nem lenne hatással, én az íze miatt nem szeretem. Az az 50 millió forint pedig manapság nem az a pénzösszeg, ami miatt a leginkább aggódok, ha az állami költekezésről esik szó. Talán bunkóság azt mondani, hogy aprópénz, de sajnos tényleg az.
Egyébként de, vannak módos alkoholisták is, nem csak a hajléktalan földön fetrengő részeg lehet alkoholista. Bár lehet, az elit alkoholisták inkább minőségi whiskyt, és nagy pincészetek borait isszák, és nem pezsgőt.
Értem a kérdés lényegét, nem a pezsgőn van a hangsúly, hanem azon, hogy alkoholt lehet reklámozni, sokkal elfogadottabb az alkoholfogyasztás, mint ha valaki rágyújt egy szivarra, vagy cigarettára.
Válasz pedig valóban abban lehet, amit már előttem azért megfogalmaztak, a társadalmi megítélés szerint beszélhetünk kulturált alkoholfogyasztásról, és egy egy pohár jó minőségű bor nem okoz egészségkárosodást, ellenben a cigarettával, ami ugye a körülöttünk levők egészségét is károsíthatja.
Ettől függetlenül én is azt gondolom, már nem dohányosként, hogy a cigaretta ellenesség túl van lihegve, de nem gondolom azt, hogy egy reklám miatt lesz valaki alkoholista. Az pedig, hogy ez a marketing beválik e, és megtérül e a ráfordítás, nem tisztem eldönteni, hiszen nem látok bele a cég forgalmába, a pezsgőpiac jelen helyzetébe, stb. Semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!