Az Európai benzinárak szerintetek jogos a mi minimálbérünkhöz?
Tudsz te olcsóbb alapanyagforrást és olcsóbb feldolgozót keresni nekünk?
Az állami adóterhek méretének pedig környezettudatossági és praktikus oka van. Az előbbit nem szeretnénk elhagyni, ugyanis a fejlett világ célja hogy a hatékony közlekedés úgy menjen végre hogy minél kevesebb káros anyagkibocsátás legyen a forgalmas csomópontokon.
Az utóbbi miatt mert azért nem csökkenti az állam, mert akkor azt máshonnan kell elvennie. Arra pedig a mezei fogyasztó közvetlenül vagy közvetve máshol ráfizet.
1# Maga a benzin ára kb minimális 100-200ft on mozogna ha nem lenne tele adóval. Olyan adókkal amiket kb indokolni sem lehet...
Szóval a hozzászólásod akkora baromság volt h az fáj.
A Fidesz javaslata volt ismerős?
Benzin ár a csúcson: jövedéki adó csökkentés?
1 hozzászólás | 2011. január 21. 16:21 – Ténytár | Forrás: Törvényjavaslat
Share on facebook Share on iwiw Share on twitter Share on tumblr Share on delicious | Share on email Share on print More Sharing Services
5
„A mai napon egy újabb törvényjavaslatot nyújtunk be, amelyben [...] azt kezdeményezzük, hogy a kormány javaslatával és szándékával ellentétben a benzin árát terhelő jövedéki adó mértéke az EU-s minimumszintre csökkenjen” - mondta Szijjártó Péter 2009-ben, amikor az üzemanyag ára ezelőtt a csúcson volt. Ez számszerűsítve azt jelentette, hogy az akkori 103,5-ről 87 forintra javasolták csökkenteni az adót a Fidesz politikusai.
“Az üzemanyagárak féken tartása azért különösen fontos, mert a benzin és a gázolaj árának emelkedése miatt más termékek is drágulnak, az infláció pedig tovább növekszik. Ma Magyarországon a benzin jövedéki adója jóval magasabb az Európai Unió által előírt minimumszintnél. A benzint terhelő jövedéki adó mértékének uniós minimumszintre való csökkentése a benzin árának literenként 15 forinttal való csökkenését jelenti. Mindezek alapján javaslatunk elfogadása esetén egy átlagos tankoláskor 750 forinttal kell majd kevesebbet fizetni.” - kérte nyolc hónappal korábban, 2008-ban, a Fideszes Varga Mihály, Soltész Miklós és László Tamás egy törvényjavaslat indoklásában az akkor MSZP-s kormányzatot, hogy csökkentse az üzemanyagok jövedéki adóját.
Mondom, a praktikus érvet a magas (de nem megfizethetetlen) benzin/dízelár fel lehet oldani, ha talál a kormány más rendszeres bevételi forrást.
Mert az egy dolog hogy az olcsóbb üzemanyag mindenkinek jót tenne, de ha erre a forrást egy olyan forrásból szedik össze vagy csoportosítják át ami ártalmasabb a kis és/vagy a nagyfogyasztókra nézve akkor értelmetlen. Vagy éppenséggel hitelből lenne olcsó benzin.
A környezettudatossági ügy meg lényegében annyi, hogy az olcsó benzin nem kötelez takarékosságra, a takarékosság miatt meg nem nehezedik fogyasztói nyomás a gyártókra (az EB-é alól meg igen könnyű kibújni), így nem lesznek alacsony fogyasztású alacsony károsanyag-kibocsátású autók. Vagy épp hibridek vagy elektromos autókból lesz kevesebb.
Meg különben is a sok autó miatt a forgalmasabb csomópontokon gyalogosan gyorsabban halad az ember és akadályozza az ezt ellensúlyozni próbáló nem kötöttpályás tömegközlekedést.
Az a populista demagógia amit hol a Fidesz hol a többi ellenzéki párt (a zöldek ebben az esetben pont nem) játssza meg majd felejti el ezt a kártyát, az nem jelent semmit. Amíg pénzt nem szereznek rá és a bolygót sem kompenzálják valamivel, addig nem érdemes a dologba belevágni.
A rezsicsökkentős módszert meg inkább ne terjesszük ki s petrolkémiára is ha lehet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!