Eladták a Malévot 200 millióért, most meg visszavették 17 milliárdos veszteség után?
Eladjuk bagóért plusz még benyeljük a kárt is és visszaváltjuk az üres uveget?
Az oroszok 17 milliárddal tartoztak, a tartozásuk egy részének (kb a fele) elengedésének fejében visszaadtak valamennyi tulajdonrészt..
Szerintetek? Ez aztán az üzlet!!!
Ehhez kellett Gazdaságból diplomázni??
Ez nem üzlet, ez figyelmeztetés, és nem is az első. (korrupció)
Figyelmeztetés arra, hogy vannak dolgok amiket nem lehet elsősorban üzletként kezelni, mert csak veszíthetsz rajta. Ilyen a termőföld, a víz, és a nagy közös ellátó rendszerek amik igazán csak annak a számára érték akiket fizikailag kiszolgál. Akinek csak üzlet, az húzza ameddig lehet, nem törődve semmivel, és ha már nem kell akkor fel is robbanhat.
Tényleg nem vesszük észre hogy mi folyik valójában?
Mennyit bukunk, ha a vízhálózatunkat kell majd egyszer visszavenni? (Pécs)
Lassan megszokottá válik, ám elfogadhatatlan, hogy a jelenleg regnáló kormányzat olyan stratégiai ágazatokat árusít ki aprópénzért, melyek idegen tulajdonjoga komoly veszélyt jelent a magyar nemzet tagjaira nézve.
Míg a Malév intézményeinek elkótyavetyélése csak áttételesen érinti a polgárokat, a Volán-társaságok tervezett – ám ki nem mondott – eladása az 1,6 millió utas pénztárcáján keresztül több millió családot érinthet károsan. A jelenlegi 28 regionális Volán-társaságot a kormányzat összevonja, állítólag a „hatékonyabb működés érdekében”, ugyanakkor több kormányzati elszólásból és a tapasztalatokból is kiderült, hogy ez a lépés annak érdekében történik, hogy a társaságok könnyebben eladhatók legyenek.
A megszűnő vasútvonalak utasait szintén a Volán szállítaná, az állam pedig egységes vasúti és busztarifákat dolgozna ki, amit a társaságok eladása esetén az új, vélhetően külföldi tulajdonos határozna meg. Eddig minden hasonló közlekedésügyi privatizáció esetén komoly áremelkedéssel kellett számolni a világ minden táján, éppen ez az oka annak a jelenségnek, hogy a magukra valamit is adó nemzetállamoknak eszükbe sem jutna busztársaságaik eladása. A magyar kormány nyilatkozata szerint viszont „a következő körben a privatizáció lehetősége is felvetődhet”.
A Jobbik minden eszközével azon lesz, hogy a 2012-ben EU-nyomásra felszabaduló közlekedési piacon egy erős, magyar tulajdonú, olcsó, a magyar polgárok életét könnyebbé tevő társaság legyen a leginkább markáns erő Magyarországon.
Z. Kárpát Dániel,
a Jobbik EU-kabinet elnöke
Viszont kedves Dániel azt elfelejti megemlíteni, hogy a közösségi közlekedés privatizációja minden esetben minőségemelkedést eredményezett az ezt a lépést megtevő országokban.
Természetesen ez a tarifák növekedésével jár, de ki nem utazna egy tiszta, kényelmes buszon ötven Forinttal többért?
Ekkora "áldozatot" szerintem igen is érdemes meghozni.
Természetesen ez a tarifák növekedésével jár, de ki nem utazna egy tiszta, kényelmes buszon ötven Forinttal többért?
Ekkora "áldozatot" szerintem igen is érdemes meghozni.
Komolyan nem értelek!
Miből gondolod hogy nem 400-500-600 vagy akár 1000 Ft lesz egy jegy, mi a garancia ?
Ugyan azt csinálnák mint ami bevált, piaci erőfölény, a konkurencia kiiktatása, és ár a csillagos ég.
Csak nézd meg Pécs példályát az országos átlag 1,5× e a víz díj, és nem is monopolok.
De hol is adták el úgy ahogy van a közösségi közlekedést az Eu ban? SEHOL
Olyan igaz létezik hogy egy egy alternatív vonal üzemeltetését kiadták de pontosan az a garancia az árnak, hogy csak csekély % ot és csak alternatív lehetőségek mellett.
Szerinted 50FT/ jegyen múlik, ne viccelj. Sehol a világon nem hoz hasznot, és csak támogatásokkal üzemel.
Még szerencse hogy kevés ilyen naivan hibbant van mint te.
"Miből gondolod hogy nem 400-500-600 vagy akár 1000 Ft lesz egy jegy, mi a garancia ? "
Nagyon egyszerű, ugyanis ebben az esetben az emberek nem használnák a közlekedés ezen formáját, hisz az egyéb alternatívák gazdaságosabbak lennének számukra.
Tehát ilyet nem tesz egy profitorientált cég sem.
(Egyébként nem értem, miért nem tudunk érvekkel vitázni, miért kellett bevetni a személyeskedést.)
Mert egyszerűen ha 50 Ftn múlna akkor semmi gond nem lenne.
Mert senki Európában nem adta el a közlekedési vállalatait. Sőt az USA ban is csak a távolságiakat.
Mert ma is 5-600 Ft nek kellene lennie hogy ne keljen támogatni, és akkor hol a profit.
Vagy pld, Ha a mérete csökkenne és csak azok használnák akik kitudják fizetni a 800 Ft-t akkor úgy üzemelne. Ugyanis ha az üzleti szféra üzemeltetné akkor csak is a zs lenne sz érdekes és nem az ellátó képesség, a hálózati struktúra, az hogy pld lenne még egy esti járat csak épp nem érné meg(akkor nem lenne) Stb Nem volt még elég példa arra hogy a közfeladatokat ne add el mert bux?
A baj hogy azt hiszed hogy a tőke jólélek, pedig ha tud akkor annyit húz le amennyit csak bír és nem néz se istent se embert.
Egyszerűen, magyar liberális vagy, 20 év kapitalista tapasztalattal, az az naiv.
És nem mellékesen az üzemelő társaságok nyereségesek.
(A privatizáció óta nőtt az utasforgalom.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!