A 4-es metrót a 2014-es választások előtt adják át?
biztos hogy nem.
Egyik ismerősöm ott dolgozik, és még tavaly mondta hogy indítottak egy próbajáratot egy szakaszon, és a kelenföldi résznél egy kanyarban beszorult. nem tudom hogy ez nyílvánosságra van-e hozva.
70-es évek óta?
Ez most komoly?
Máshol egy Budapestnél nagyobb várost felépítenek 40 év alatt 5 metróvonallal.
Ez a 4-es metró ügye ,nagyon nagy szégyen.
"Egyik ismerősöm ott dolgozik, és még tavaly mondta hogy indítottak egy próbajáratot egy szakaszon, és a kelenföldi résznél egy kanyarban beszorult."
Mit dolgozik az ismerősöd? Biztonsági őr a felszínen? Mert hogy gőze sincs a metróról, meg úgy általában semmilyen sínen közlekedő járműről az biztos! Lehet, hogy szar ez a metró, nem így kéne építeni, de akkora baromságot hogy beszoruljon még értelmi fogyatékosok sem csinálnának. A fikázásnál maradhatnánk a realitások talaján...
Nem tudom, hogy te ferdítesz, vagy az ismerősöd, de beszorulni maximum majdnem szorult be az Alstom, azt is a 2-ES ÉS A 3-AS METRÓ VONALÁN tette.
Egyetemi tanáromnak egy ott dolgozó MÉRNÖK 2014. májust mondott, pontos dátummal, de a napra nem emlékszem. Aztán hogy addig milyen váratlan nehézségek lépnek fel, vagy hány éjszakán keresztül dolgoznak majd, nem tudom.
Azt enyhén szólva túlzás állítani, hogy Demszky az álompolgármester, de hogy a metró csúszása az ő hibája lenne, az jó nagy hazugság. [link]
"[1998] novemberben a kormány úgy döntött: nem vesz részt a metróépítésben"
"A főváros decemberben pert indított az állam ellen a metrószerződés felmondása miatt.
A Pesti Központi Kerületi Bíróság 1999. április 6-i ítélete szerint a kormány jogellenesen mondta fel a metróépítésre kötött szerződést."
"Az Orbán-kormány aznapi ülésén megerősítette korábbi álláspontját: nem vesz részt a 4-es metró megépítésében."
"[2000] Szeptember 1-én a miniszterelnök úgy nyilatkozott, hogy a kormány nem támogatja a budapesti 4-es metró építését."
"és mi van hogyha mérnök?"
Tudod az van, hogy 5 évig tanult és lediplomázott abból, amiből te annyira osztod az észt. Tanultál bármilyen műszaki egyetem építő-, gépész- vagy közlekedésmérnöki karán? :) (Nem, mert akkor biztos nem állítanál ilyeneket.) Amúgy komolyan, mi a bajod a mérnökökkel? Nem beképzeltek, nem néznek le senkit azért, mert nem mérnök vagy nincs diplomája. (Persze ha valaki fennhangon bizonyítja a hozzánemértését...)
"nem egy eset volt amikor rosszul terveztek meg valamit, és csak a kivitelezés közben derült ki (lásd: felüljáró a nyugatinál)."
[link] Kár, hogy nem igaz! Elolvastad? Na mit is terveztek meg rosszul? :) Az nem éppen rossz tervezés, ha a hozzá nem értő felettesek parancsolgatnak...
"és nem hiszem hogy ferdített"
Azt nem mondtad, mit dolgozik... Mivel ennyire felháborodtál a "mérnök"-ön, gondolom nem az. Kérdezd már meg, mi az az űrszelvény! Fogalma sem lesz, ha lenne, akkor nem hazudozna olyanokat, hogy beszorult a metró. Azért elmondom neked: a sínpár két oldalán és felette egy meghatározott területnek szabadon kell lennie, SEMMI sem lóghat oda. Ebbe belefér a vasúti szerelvény. Egy másik fogalom, amit biztos nem tud: ívsugár. Ez a "kanyarok" (amit vasútnál ívnek hívnak...) jellemző értéke, pl. ha egy 250 m sugarú ív kezdő- és végpontjánál a vágánytengelyre merőlegest állítunk, akkor a két vonal 250 méterre fog találkozni. Ez egyébként a legkisebb ívsugár a 4-es metró alagútjaiban. A meglévő metrórendszerben a legkisebb ív 150 m-es, ez a Deák téri üzemi (nem forgalmi) összekötő alagút. Érdekes módon itt sem szorult be soha semmi... Amúgy kiszámolhatnád, hogy mekkora ív kéne, hogy a kb. 20 m hosszú és 2,8 m széles metrókocsi az 5,2 m átmérőjű alagútban beszoruljon... Valószínűleg olyan kicsi, amit az alagútépítő gép képtelen lenne megépíteni. :)
"de meg kell mondjam egyáltalán nem lepődtem meg a dolgon."
Itt derül ki, hogy utálod ezt a metrót, utálsz mindent, aminek köze van hozzá, előítéleteid vannak (az intelligens emberek kevésbé előítéletesek...), csak úgy sugárzik belőled a rosszindulat... Ezen változtathatnál, minden hozzáállás kérdése, de gondolom neked jó így. Mint mondtam, fikázásnál is maradhatnánk a realitások talaján. :)
Az a baj a hozzád hasonló "sztorizgatókkal", hogy ha ott állna veled szemben Pálinkás József (az MTA elnöke), Péceli Gábor (A Műegyetem rektora) és Klados Gusztáv (világhírű metró- és mélyépítő mérnök), kijelenthetné, hogy nem történhetett meg az amit leírtál, kizárt, hogy elhinnéd. De ez a kisebb baj. A nagyobb baj az, hogy fennhangon terjeszted, és mint a válaszod százaléka mutatja, az értékelőid kb. fele bedől az ilyen baromságoknak. (Gondolom ugyanezen fele irtózik a mérnököktől, és pontozza le a válaszomat. Gyanítom ezeknek ez a legnagyobb öröme... :D)
Tehát a válaszod röviden: egy pökhendi kérdés, egy városi legenda, egy "nem hiszem, hogy" és egy rosszindulatú megjegyzés. Hát ezzel a kommenttel a nicknevedtől (legjobb kommentelő?!?!?!) fényévekre vagy...
Várom a még jobban lenéző (bár nem tudom mire fel...) és ignoráns válaszod!
Tisztelettel (amit nem is érdemelsz): a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egy mérnökhallgatója
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!