Akik nem támogatják a szegregált oktatást, azok hogy számolnak el azokkal akik szeretnének tanulni csak nem hagyják őket?
Tényleg ez a rendszer a jó, ahol azokat büntetik akik szeretnének tanulni, csak akiket le kellene választani a főáramú rendszerről azok nem hagyják őket.
Milyen érdekesek a libsik, az áldozatok nem számítanak.
Nálunk anno általános iskolában az én évfolyamomon 4 osztály volt. A 4-ből egy osztályba voltak összeválogatva a jobb képességű kölkök, az évfolyamból tanulmányi versenyre járók ~95%-a innen került ki, itt volt ( iskolai szinten ) a legmagasabb tanulmányi egyéni és osztályátlag, elég magas volt a sportversenyre járók aránya is.
Volt két osztály, ahol már voltak kilengések, de még ott is akadt egy két jobb képességű gyerek. Majd volt a negyedik osztály, ami szó szerint csőcselék volt, itt volt a sok agyhalott, gyökér, kisebbségi( szerencsére itt is csak páran, mert a városban egy másik iskolát favorizáltak a rézbőrűek ).
Furcsa mód teljesen jól működött a rendszer - gyerek szemmel nézve is. Nálunk a reál tárgyakból ( matek, fizika, kémia ) lehetett szerezni órai munkával akár 5-öst is, ez abból állt, hogy kiadták a feladatot és egymással versenyeztünk, mert csak az első 3 kapott valami pozitív értékelés, amiből ha megvolt 10-15 akkor jött az 5-ös. Na most hogy nézett volna már ki, ha tök kussban 22 kölyök számol mint a gép(számológépet nem használhattunk persze), szöget szerkeszt stb stb, 4-5 purgyé meg játssza a zacskóját.
Végül is kimondható, nálunk szegregáció volt és jól működött. Azóta eltelt jó pár év. Ismerek olyat aki akkor a szefós osztályba járt és már akkor szipuzott,cigizett, lopott, felgyújtotta a rétet meg a panelban a villanyóra szekrényt,4-szer ismételt osztály és még a szakmunkás képzőt sem végezte el, hát nem telibes*@rom, hogy mi lett belőle? Én sem örülnék, ha esetleg eljutok végre a gyerekvállalásig, hogy majd a kölykömnek ilyen padtársa legyen..
Én támogatom a KÉPESSÉG szerinti szegregációt. Ha meg a gyerek nem üti meg a szintet, de látszik rajta, hogy van akarat, akkor kerüljön a jobbak közé, mert talán húzzák majd magukkal, nem pedig lerontják.
sokan válaszoltak ... te tudsz úgy tanulni, ha közben beszélnek hozzád, dobálóznak, megszégyenítenek, ha válaszolsz, kiközösítenek ha tudásodat megvillantod ... vagy egyéb körülményeket nézzük, ha üvöltözik a tanár, sír a tanár, kirohan vagy éppen orra alá motyog ....
Megváltozott az oktatás .... nincs eszköze a tanárnak a fegyelem fenntartására és ezt a legtöbb fegyelmezetlen diák ki is használja. ...
kevés falubeli vagy kisvárosban lakó teheti meg hogy másik iskolába hordja a gyerekét reggelente ...
"sokan válaszoltak ... te tudsz úgy tanulni, ha közben beszélnek hozzád, dobálóznak, megszégyenítenek, ha válaszolsz, kiközösítenek ha tudásodat megvillantod"
Találó volt a jellemzésed a közoktatásról, sőt, az én személyes múltam nagy részéről is - pedig nekem még nem is voltak cigány osztálytársaim.
De mégis túléltem, és az első diplomám mindjárt megvan. Nem hagytam magam lehúzni a mocsárba.
Az egy dolog, hogy valaki szarul érzi magát az osztályközösségen belül, de olyan nincs hogy emiatt nem tud tanulni.
Ezzel együtt szerintem az iskolára szükség van, akár szívás, akár nem, a közösséghez szokás miatt (inkább, mintsem a tanulásért) ezen át kell esni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!