Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mit szóltok, hogy újra emelni...

Mit szóltok, hogy újra emelni akarják a BKV-jegyek árát?

Figyelt kérdés
Javaslom Vitézy "úr"-nak, hogy éljen egy hónapig 100 ezer forintból, és vegye meg a bérletet 10 ezerért, aztán döntse el, hogy drága-e. Lassan mi vagyunk Európa legalja, de a jegyek nálunk a legdrágábbak! Mit képzelnek ezek? Persze őket nem érinti, mert életükben nem utaztak tömegközlekedéssel! Fel vagyok háborodva!
2012. okt. 25. 17:32
1 2 3 4
 21/37 anonim ***** válasza:
100%

Látszik hogy pofátlanságban nem szenved hiányt a magyar. Egy CSŐDKÖZELBEN lévő vállalat, ami végre (igaz hogy már ezt nem lehetett tovább halogatni) modernizálni szeretné a járatait és ehhez esetleg a szolgáltatást igénylőktől egy kis plusz zsetont kér el van küldve a jó büdös fenébe.

De honnan is kéne máshonnan finanszírozni? Vegyen fel hitel a vérivó balliberális zsidó, szűz kislányok vérét kortyolgató IMF-től, kommunista oroszoktól megalomán kínaiaktól vagy az olajvérű muzulmán csőcseléktől?

Esetleg költse el a nehezen (bár alaposan elcsalt) adóforintjait az öntudatos állampolgárnak? Azt nem, azt csakis megduplázni, illetve utána a számlájára visszautalni lehet!


A BKV európai színvonalra (vagy legalábbis annak közelébe) pofozásának természetesen legalább ingyen, ha nem pluszbevétellel kell lezajlania! hiszen a Jogok minden igaz magyar embert megilletnek.


Hiába az öntudatos állampolgárnak alanyi jogon jár (a természetesen ingyenes) európai szintű tömegközlekedés, ami ingyen van vagy legalábbis tetemes kedvezményekkel enyhítve, máskülönben az öntudatos állampolgár kötelességének érzi, hogy blicceljen.

Amit a szemét ellenőr nem hajlandó elnézni pedig ahhoz neki ősi JOGA van a BKV ellenőr pedig csak egy akadékoskodó szarcsimbók aki képes akár még a szabályszegőket megbüntetni. Kivétel ezen szabály alól a mozgó hegyomlások és állig felfegyverzett csoportok, azokat kutya kötelessége megszabályozni, hiszen a karszalag kötelez.


Meg különben is ő teljesen érthető módon ilyen minőségért nem hajlandó fizetni, de használatára azért ráfanyalodik. Undorral és hányingerrel, amit természetesen tudat környezetével, de mégiscsak használja.


Kezdem már kapizsgálni miért tartunk ott ahol...

2012. okt. 25. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 A kérdező kommentje:
Nem vagyok közgazdász, de ha emelik az árakat, akkor kevesebben is veszik meg az adott terméket vagy szolgáltatást, tehát elvileg nullán lesznek vagy kevesebb a bevétel? Válaszolhatna aki ért hozzá!
2012. okt. 25. 18:57
 23/37 anonim ***** válasza:
100%

Koszos, mocskos a busz, a metró? Tán nem kéne a tisztelt utasoknak összeokádni, szaggatnia, festenie. Tán nem kéne betörni az üvegeket, tönkreverni mindent...


Legyél felháborodva. Aztán gondolkodj el reálisan, csak egy picikét. Szerinted mit használ egy busz, miközben közlekedik? Na, na? Igen, eltaláltad! Gázolajat. Sokat. Amit meg kell venni, mert ez a köcsög világ nem adja ingyen. Ezeket fenn kell tartani, a buszvezető se pusziért vezetget, takarítgat, a diszpécser se azért ül ott, mert éppen nem volt jobb dolga, a szerelők se azért szakadnak meg, mert otthon éppen unatkoztak...


A milliós végkielégítések meg milliószor lerágott csont már. Az az igazság, hogy ezek aprópénzek a BKV napi működésében. Itt milliárdokról beszélünk (sok, sok milliárdról) ami mellett éves szinten pár száz millió semmi. Nem attól van ebben a helyzetben a BKV.


Sőt, mesélek még jobbat: egy teljes busz felújítása jópár millió. Egy részeg társaság szombat este egy vezető végkielégítésének tizedét gond nélkül összetöri.


De mesélek még jobbat! Tán-tán hallottál a kábellopásokról. Az elkövetőnek alig-alig van belőle haszna. A BKV-nak tíz-és százmilliós tétel. És ezek jóóóóval gyakoribb esetek. Én amíg BKV-val jártam, átlag naponta láttam itt-ott egy-egy betört buszmegálló üveget. Hopp, darabja több százezer forint. Egy hónap alatt láttam ilyenből legalább húszat. Ha most optimistán számolok, és azt mondom, hogy ez CSAK 200.000 Ft, akkor az én egy órás utam alatt láttam 4 MILLIÓ forint kárt. Egy hónap alatt. És én nem jártam be hatalmas területet. Ergo a kedves "polgár" társaink havonta pusztán keménykedésből egy busz ára üveget vernek szét.


Azokról a szintén nagyon kemény emberekből ne is beszéljünk, akik heccből nem vesznek jegyet, bérletet. Hatalmas kiesés ez is, bizony, havi szinten akár százmilliós nagyságrend is lehet. Hopp, hiszen már jópár végkielégítésnyi összeget elvertek a kedves polgárok. Ja, havonta. És akkor ebbe számold bele az amortizációt is, hiszen az a szemét busz tönkremegy ám.


Legyél felháborodva. DE legközelebb, amikor fel vagy háborodva, akkor törd el a csuklóját annak a 20-on éves suhancnak, aki betöri az üveget, szedd ki a kést a kárpitot szétszabdaló részegnek a kezéből, vagy addig szorítsd a nyakát, amíg lemossa a frissen felfestett grafitit.


Ezeket nem az BKV csinálja - ezeket MI, budapestiek, utazók csináljuk. Még soha, egyetlen alkalommal sem láttam, ahogy a buszsofőr fogja, és széttör két üveg sört a kárpiton. Utast már igen. És amikor beszóltam, hogy remélem fel is takarítja, és jött felém, hogy mi közöm hozzá, érdekes módon a többi utas elfordította a fejét. Az enyhén részeg, durván felkerekítve akár 25 éves csávó akár meg is késelhetett volna, szerintem a többiek csak félreállnak, nehogy véres legyen a kabátjuk. Ha nem haveromékkal vagyok ott, akkor nézhettem volna.


Elsőnek a saját portánkon söprögessünk, és amikor majd rendben tartjuk a dolgokat, nem okádék kinézete lesz a buszoknak, na akkor lehet sürgősen elővenni a fejet, és elszámoltatni. Addig mi sem vagyunk jobbak, sőt...

2012. okt. 25. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 anonim ***** válasza:
65%
Fontos emelni a jegyárakat, hogy lehessen BKV hajó. Fontos meghajókáztatni néha az embereket, különösen csődközelben, közpénzből. Neked csak kicsit kell hozzátenni ehhez a nemes célhoz, ne sajnáld!
2012. okt. 25. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 anonim ***** válasza:
100%

"Fontos emelni a jegyárakat, hogy lehessen BKV hajó."


El kell szomorítsalak, de eddig is volt BKV hajó. Így ez nem indokol emelést. Eddig is volt, csak a BKK úgy döntött, kicsit feljavítja, jó marketinggel eladja új találmányként.

Tudod mint a régi rozoga autó ha kitakarítod, lepolírozott máris garázsban tartott, első hölgy tulajtól aki ráadásul orvos és mindig szervizbe hordta...

Az emelést az indokolja, hogy 3 éve nem emeltek, ám a vállalatnak minden költsége nőtt. 3 év alatt már önmagában az infláció is indokolna egy emelést...

2012. okt. 25. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 tetris ***** válasza:
74%

Talán nem vagyok egy közgazdasági zseni, de egyszerűen nem értem a dolgot.

Hogy lehet az, hogy egy vállalat, melynek nincs konkurenciája, vagyis monopolhelyzetben van, az veszteséges legyen? Ráadásul még úgy, hogy eközben az áraik a fizetésekhez képest az egekben vannak?

El nem tudom hinni, hogy minden veszteségért a sok rongálás, és a bliccelés lenne a felelős.

Ha a jegyek ára kb a fele lenne, mint a mostani, eszem ágában se lenne lógni a buszon. Kénytelen vagyok használni a buszt hetente egyszer-kétszer, de nem tudok, és nem is akarok ennyit fizetni érte.

2012. okt. 25. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:
100%

"Hogy lehet az, hogy egy vállalat, melynek nincs konkurenciája, vagyis monopolhelyzetben van, az veszteséges legyen? "


Nézzük egy példával:


Van egy céged, mondjuk pékség. Ennek a tulajdonosa az állam. Az állam megrendeli tőled, hogy minden nap süss 1000 kenyeret. Az 1000 kenyér nem fog elfogyni, de előírás szerint neked 1000-t kell sütnöd, mert ez a szolgáltatási szint van előírva neked. Egy kenyér neked 140 forintba kerül.

A betérő vásárlóknak a kenyeret teljes áron 100 forintért adhatod, mert az állam ezt írja neked elő. Emellett előírja, hogy ha diák érkezik neki 50 forintért kell adnod a kenyeret, ha rokkant, fogyatékos, félszemű féllábú süket (stb) érkezik, nekik 90% kedvezménnyel kell adnod 10 forintért, valamint 65 év felett és még 10001 jogosultnak ingyen oda kell adnod a kenyeret.

Az állam közli veled, hogy tisztában van azzal, hogy alapból minden kenyéren buksz minimum 40 forintot, mert a teljesárat fizető vásárló sem fizeti ki a kenyér teljes árát, a kedvezményesek csak rontanak a helyzeten. Közli veled, hogy az adott kedvezményeket neked megtéríti azaz kifizeti a fennmaraó részt, mintha teljesáron adnád a kenyeret mindenkinek. De mivel még így is veszteséges leszel a 40 forintok miatt, azt mondja, hogy a többi részre vegyél fel hitelt, ő vállal érte kezességet.

Emellett megemlítem, hogy 10 betérő vásárlódból 4 ellopja a kenyeret, (bliccelők) így ő szintén ingyenesnek számít.


Elindítod a boltot, megy a sütögetés, naponta rádszárad 200 kenyér, mert van boltod, ahol ritkán térnek be, másik boldotba meg kevés a kenyér, kellene még kapacitás, de az állam ezt írta neked elő, ezt csinálod.

Eljön az elszámolás napja, leadod a számlát, várod, hogy az állam fizessen, hogy menjen tovább a szekér.

Az állam közli, hogy sajnos nincs pénze (valószínűleg amikor az igéretet tette, akkor sem volt) de vegyél fel hitelt, és kötelességed a lakosokat ellátni kenyérrel.

Mivel az állam a tulajdonosod nem mondhatod neki, hogy nem. Csinálnod kell.


Ezalatt szépen az "utasok" lopják a kenyeredet, viszik ingyen viszik nevettséges 10 forintét, neked meg termelődik a veszteséged...


Röviden tömören, ezért nem gazdaságos vállalat a bkv.


Nem tudja azt mondani, hogy ilyen szolgáltatás mellett mindenkinek 6000 ft a bérlet akkor is ha félszemű, akkor is ha nyugdíjas. És akkor jönne a bevétel. (Ahogyan a pék is azt mondja, hogy 300 egy kiló kenyér mert akkor nyereséges és tud fejleszteni is előbb-utóbb...)

2012. okt. 25. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 rémuralom ***** válasza:
100%

"Nem vagyok közgazdász, de ha emelik az árakat, akkor kevesebben is veszik meg az adott terméket vagy szolgáltatást, tehát elvileg nullán lesznek vagy kevesebb a bevétel? Válaszolhatna aki ért hozzá!"


Ez azért így nagyon nem igaz. Odáig a javak jelentős részére igaz, hogy magasabb ár mellett kevesebbet veszünk. Ez alól is van kivétel, mint a sznobok státusszimbólumai: ha már van drágább cigi, mint amelyiket én szívom, akkor átszokom a drágábbra, mert úgy gazdagabbnak érzem magam. De ezektől most tekintsünk el, a tömegközlekedés nem ez a kategória.


A többi árura igaz, hogy az ár emelkedése az eladott mennyiség csökkenését hozza. De nem mindegy, hogy milyen arányban. Ez alapján megkülönböztet a közgazdaságtan árrugalmas és árrugalmatlan keresletű árukat. Ha az áru árrugalmas, akkor kis áremelkedés nagy mennyiségi visszaesést von maga után, így a bevétel (ami az ár és a mennyiség szorzata) csökken, mert a mennyiség többel csökkent, mint amennyivel az ár nőtt. Az árrugalmas árukra tehát igaz az, amit leírtál.


Az árrugalmatlanokra nem. Az pont fordítva van: az ár emelkedésére visszaesik az eladott mennyiség, de csak annyira, hogy a bevétel (ár szorozva mennyiséggel) azért még nőjön. Hogy egy áru kereslete árrugalmas-e vagy nem, azt éppen az alapján dönthetjük el, hogy az árnövekedés bevételnövekedést vagy bevételcsökkenést hoz-e.


Az olyan termékeknek, szolgáltatásoknak, amelyeket nehéz helyettesíteni, árrugalmatlan a keresletük. Hiába emelkedik a só ára, nem fogok kevesebb sót venni, mert nem tudom mással pótolni. Ugyanígy a tömegközlekedés is: autóm nincs, a gyaloglás és a biciklizés a távolság miatt nem jöhet szóba, marad a buszozás. És ha túl magas az ára, akkor is kénytelen vagyok megfizetni.

2012. okt. 25. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/37 anonim ***** válasza:
100%

"Hogy lehet az, hogy egy vállalat, melynek nincs konkurenciája, vagyis monopolhelyzetben van, az veszteséges legyen?"

profit = összes bevétel-összes költség

összes bevétel= eladott mennyiség x piaci ár

összes költség= gondolom ezt nem kell magyarázni összes költség pl munkabér, javítások stb hosszútávon változó költség

tehát hiába van monopolhelyzetbe, ha a kiadás nagyobb mint a bevétel attól még nem lesz profitja

2012. okt. 25. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/37 anonim ***** válasza:
100%

"Hogy lehet az, hogy egy vállalat, melynek nincs konkurenciája, vagyis monopolhelyzetben van, az veszteséges legyen"


Úgy hogy a kutya nem fizet szolgáltatásokért, az amúgyis magas költségeket a tisztelt állampolgárok vandalizmusa is megfejeli, meg minden jó magyar ember vesszőparipája a vezetők korrupciója is közrejátszott.

De mielőtt jönne a sok okos állampolgár az aránytalan végkielégítések Nokia dobozok nélkül se állna jól a BKV szénája.

Mert nincs jól, és nem is engedik hogy jó legyen megszervezve.

2012. okt. 25. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!