Mért nem tanítják az iskolákban legalább nagyon alap szinten a pénzelméletet?
Pl. ahogyan elmagyarázza itt a bácsi?
Az iskolákban soha semmit nem tanítottak a pénzről. Miért?
http://www.youtube.com/watch?v=4WAC3-dJFeI
19:24
"Amit a szüleimtől megtanultam, az az volt, hogy:
"Fiam, állíts élére minden fillért, és hitelt az életbe' fel ne vegyél!""
Ezzel a tanáccsal minden esetre a legtöbb ember jobban járt volna, mint a svájcifrank-hitellel és az ingatlanos "tutibefektetésekkel" meg a "tutinyerő" forex-balfácánkodással.
"Mért nem tanítják az iskolákban legalább nagyon alap szinten a pénzelméletet?"
Szerintem azért, mert sejtik, hogy a diákok 90%-a nem érné fel ésszel. Még végzett közgazdászok is vannak, akik nem tudják elmagyarázni, mi is az, hogy pénz. Mert elsőben levizsgáztak belőle, de azóta elfelejtették, hiszen munkájuk során nem volt rá szükségük. Nem is egyszerű dolog.
"Pl. ahogyan elmagyarázza itt a bácsi?"
A bácsi nem magyaráz el semmit, hanem ködösít.
"Az iskolákban soha semmit nem tanítottak a pénzről. Miért?"
Nem tartozik az alapműveltséghez, mert néhány banki specialistán kívül senkinek sem kell értenie a pénzelmélethez. Ahhoz viszont bonyolult, hogy csak úgy mellékesen betegyék a tananyagba.
"csak a hülyeségek, mint tesi, rajz, ének...stb...stb...stb..."
Ezek is fontos tantárgyak, és ennél kisebb tere már aligha lehet az éneknek.
21:25
Mivel semmilyen tudás nincs, ami ártalmas, hanem minden tudás jó valamire, ezért jövő keddig lehetne sorolni, mi mindent lenne hasznos tanítani az iskolában, csak hát mindaz egyszerűen nem fér bele sem az óraszámba, sem - és ez a szűkebb keresztmetszet - a diákok fejébe.
# 21/27 ma 19:42
Egyetértek, a tesi, ének felesleges, a rajz talán nem.
Ma már szeretek mozogni, kicsit sportolni, akkor majdnem megbuktattak tornából, meg vicc volt, amit a tanár csinált tesiórán (ill. nem csinált, mert néhány órán ott se volt, csak az óra elején és végén láttuk!), valljuk be, a nagy semmiért felvette a fizetését. Szóval a mozgáshoz a kedvemet nem ő hozta meg, még jó h nem vette el teljesen.
De az énektanítás ugyanígy felesleges volt mind általánosban, mind gimiben. Általánosban volt 1-2 jó énektanárunk, pl. a Für Elise-t elzongorázta nekünk, az tetszett. De a másik egyeseket osztogatott, mert nem értettük az előjegyzéses violinkulcsos hangközös dolgokat. De gimiben dettó, gyakorlatilag semmit nem csináltunk énekórákon. most az egy dolog, hogy én magánszorgalomból foglalkoztam zenével és magamtól megértettem azt, amit a tanár nem tudott normálisan elmagyarázni és azóta is zenélek.
Szóval tényleg valami olyat is taníthatnának, aminek a gyakorlati életben van haszna. Elenyésző mennyiségben ilyen is van, pl. nyelveket tanítanak, de pl. biológiából soha nem használtam a mitokondriumról tanult ismereteimet, attól függetlenül h nagyon érdekes volt az anyag.
22:26,
Az iskolai alapozásnak nem is az a lényege, hogy célzottan TÉGED tanítsanak, hanem az, hogy egy általános ismeretanyagot kapjanak a gyerekek, és mindenki azt hasznosítsa belőle, amire szüksége lesz később. Például neked szükségtelen volt a biológiai: ha valaki orvosnak tanult az osztályodból, neki például nem. Ennyi erővel fölösleges bármit is tanítani, hiszen majd megtanulja az egyetemen, nem? :)
Az emberek legnagyobb részének fölösleges a matek, a geometria: én mint programozó napi szinten használom, a koordináta geometriával együtt. Holott középiskolában meg voltam győződve róla, hogy marhaság. Aztán mégse :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!