Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az oktatási rendszerünk miért...

Az oktatási rendszerünk miért olyan, hogy már általános iskolában is rengeteg felesleges információt megtanítanak a gyerekkel, a legtöbb mai középiskola meg inkább "általános újratöltve" mintsem valami munkára/életre felkészítő dolog?

Figyelt kérdés

Ráadásul ezek után minden utcaseprésnél jobb munkahelyen elvárják az embertől a 8 általánost+érettségit, mindezt úgy a tananyagnak több, mint a fele felesleges lózung.



Pl. matematikából elég lenne annyit tanítani, hogy valaki el tudjon helyezkedni pénztárosként, vagy piaci árusként. A matematika tananyag nagyrészének csak akkor veszi valaki hasznát, hogyha matematikus, matektanár, közgazdász, vagy programozó lesz, de ezeket az anyagrészeket már megérné csak főiskolán elővenni.

Őszintén, közületek akinek nem ilyen pályája van, ki oldott meg akár egyetlen egyenletet is suli után?



Nyelvtanból mindenféle mondatelemzést, komplex elemzést, szóelemzést stb. meg kell tanulni. Megint miért? Aki nem képes azután helyesen beszélni, hogy már csecsemő korától kezdve hallja és használja a magyar nyelvet, azon nem ilyen túlbonyolított, absztrakt lózungok fognak segíteni. Két idegen nyelvet beszélek, egyiket se úgy tanultam meg, hogy bemagoltam a nyelvtant, hanem úgy, hogy használtam a nyelvet és egy idő után ráéreztem, hogy hogyan kell helyesen beszélni.


Biológia: A környezetismereti, alapvető egészségügyi része még elmegy, de aki nem zoológusnak készül annak miért kell tudnia róla, hogy hogy néz ki a gyűrűsféreg keringési rendszere?


Földrajz: Ugyanaz, mint biosznál, csak helyettesítsd a gyűrűsférget Uganda gazdaságára.



Irodalom: Megértem, hogy van egy fogalom, hogy "alapvető műveltség" ami valami olyasmit jelent, hogy valami 100éves társadalmi elvárás miatt mindenkinek tudnia kéne Aranyról, Petőfiről beszélgetni más emberekkel, de ennek a mai világban való érvényesüléshez nem sok köze van, és akit érdekel az irodalom, az interneten úgyis tud olvasni ilyesmiket.



Folytathatnám még részletesen majdnem minden tantárgyból valamit felsorolva, de remélem a lényeget megértettétek:


A gyerekek fejét túl sok információval tömjük, aminek oroszlánrésze nem segíti őket az életben való érvényesüléshez, csak teljesen felesleges lexikális információk, amikhez bárki hozzáférhet akit érdekel könyvben, interneten, stb...


2011. okt. 10. 09:24
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
63%

ma 17:41


Peeersze, hogyne. Hülyék rakták össze az oktatási rendszert, te jobbat tudnál csinálni.


Ezért jó a GYK. Nemcsak csupa sztárközgazdász jár ide, hanem még pedagógiai szakértők is :)))

2011. okt. 10. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
87%

18:36


"Kérdés viszont, hogy gondolkodást lehet-e tanítani."


Egy kicsit igen, bár ez nemcsak az oktatás feladata, hanem a nevelésé is, tehát a szülők szerepe nagyon fontos.


A másik dolog, hogy a tanárok intelligenciáján is sok múlik, hiszen egy középszerű intellektusú tanár nem fog egykönnyen tudni "gondolkodást tanítani" mondjuk egy nála okosabb diáknak.

2011. okt. 10. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:

A válasz megírásának időpontja: ma 18:43


Igen. Az egész országra jellemző ,hogy vezető beosztásban arra teljesen alkalmatlanok ülnek...

2011. okt. 10. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:

Nincs igazad. Spec a matekból pl. a kamatszámításos témakör óriási segítség, mert így legalább ki tudod számolni, hogy x év múlva mennyi lesz a visszafizetett összeg, és mert tudod, ezért okosabban tudsz választani a kínálatból.

A többi szintén: ahhoz, hogy kicsit is megértsd a világ működését akár természeti, akár etikai, akár gazdasági szempontból, kell, hogy tudjál v.mit arról, hol milyenek a viszonyok.

2011. okt. 10. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 doboszoli ***** válasza:
75%

A kérdező-szerintem-, nem a különböző tantárgyak oktatásának létjogosultságát vitatja, hanem az egyes tárgyakban való elmélyülés szükségességét.

Persze, hogy szükség van matekra, irodalomra, történelemre, stb.

Viszont abban igazat adok neki, hogy az általános iskola feladata (lenne), hogy megtanuljon helyesen írni, szöveget értelmezve folyékonyan olvasni, párszázig fejben számolni, papíron osztani 3-4 jegyű osztóval, stb.

Sajnos, ez a 8. osztály végére gyakran nem jön össze.

A "fölösleges anyag" tanlása mind ezek rovására megy.

Nincs idő közös ismétlésekre, gyakorlásra, (ezt a "házi feladat" intézményével próbálják megoldani, a kedves szülő emlékeire alapozva)mert a tanterv feszített.

Aztán ha a gyengébb képességű lemarad, végig kíséri a 8 év során.

Hogy fog felkészülni az érettségire, esetleg egyetemi szigorlatra az a tanuló, akinek a néma olvasással történő szövegértéssel problémái vannak a fenti okok miatt?

Ezek fényében nem is beszél olyan butaságot a kérdező.

2011. okt. 11. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
100%

"Aztán ha a gyengébb képességű lemarad, végig kíséri a 8 év során.

Hogy fog felkészülni az érettségire, esetleg egyetemi szigorlatra az a tanuló, akinek a néma olvasással történő szövegértéssel problémái vannak a fenti okok miatt?"


Nem hinném, hogy az egyetem az ilyen gyenge képességűeknek való volna. Az ilyeneknek ott a szakmunkás képző. Ha az általános iskolai anyaggal nem boldogult, mert egyszerűen nincsenek meg hozzá a tanulási képességei, akkor nyilvánvalóan ez az egyetemen hatványozottan elő fog jönni, ahol az anyag sokszorosát kell megérteni és megtanulni az idő töredéke alatt, még kevesebb tanári segítséggel.

2011. okt. 12. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
90%

Még egy megjegyzés.

Felejtsük már el azt a baromságot, hogy mindenkit fel kell készíteni az egyetemre, vagy akár csak az érettségire. Tényleg vannak azok, akiknek egyszerűen nincsenek meg hozzá a képességei. Nem születhet mindenki orvosnak vagy mérnöknek, de attól még lehet kiváló asztalos, vagy villanyszerelő.

Most attól, hogy mindenkit átrugdosunk az érettségin és felvetetünk az egyetemre, még nem lesz okosabb a társadalmunk, csak az értéktelen papírokból gyártunk sokkal többet. Nem a lakosság lesz okosabb, hanem az érettségi, diploma értéke fog inflálódni, vagyis még azok diplomája is kevesebbet fog érni, akik egyébként valóban jó mérnökök lennének. A középvezetőnek jó emberek csoportja pedig eltűnik, mert az ő oktatásukat is le kell butítani.

2011. okt. 12. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 doboszoli ***** válasza:
100%

Jó, helyesbítek.

Hogyan fog felkészülni a szakmunkás vizsgára, ha szövegértési, és fogalmazási problémáit,(gyakorlás, olvasottság hiánya, stb) valahol az általános alsóban "begyűjtötte". Hogyan fog felelni szóban a felső tagozatban ugyanez a diák, magyarból, töriből, meg általában.

Na ebbe köss bele!

2011. okt. 12. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!