Az oktatási rendszerünk miért olyan, hogy már általános iskolában is rengeteg felesleges információt megtanítanak a gyerekkel, a legtöbb mai középiskola meg inkább "általános újratöltve" mintsem valami munkára/életre felkészítő dolog?
Ráadásul ezek után minden utcaseprésnél jobb munkahelyen elvárják az embertől a 8 általánost+érettségit, mindezt úgy a tananyagnak több, mint a fele felesleges lózung.
Pl. matematikából elég lenne annyit tanítani, hogy valaki el tudjon helyezkedni pénztárosként, vagy piaci árusként. A matematika tananyag nagyrészének csak akkor veszi valaki hasznát, hogyha matematikus, matektanár, közgazdász, vagy programozó lesz, de ezeket az anyagrészeket már megérné csak főiskolán elővenni.
Őszintén, közületek akinek nem ilyen pályája van, ki oldott meg akár egyetlen egyenletet is suli után?
Nyelvtanból mindenféle mondatelemzést, komplex elemzést, szóelemzést stb. meg kell tanulni. Megint miért? Aki nem képes azután helyesen beszélni, hogy már csecsemő korától kezdve hallja és használja a magyar nyelvet, azon nem ilyen túlbonyolított, absztrakt lózungok fognak segíteni. Két idegen nyelvet beszélek, egyiket se úgy tanultam meg, hogy bemagoltam a nyelvtant, hanem úgy, hogy használtam a nyelvet és egy idő után ráéreztem, hogy hogyan kell helyesen beszélni.
Biológia: A környezetismereti, alapvető egészségügyi része még elmegy, de aki nem zoológusnak készül annak miért kell tudnia róla, hogy hogy néz ki a gyűrűsféreg keringési rendszere?
Földrajz: Ugyanaz, mint biosznál, csak helyettesítsd a gyűrűsférget Uganda gazdaságára.
Irodalom: Megértem, hogy van egy fogalom, hogy "alapvető műveltség" ami valami olyasmit jelent, hogy valami 100éves társadalmi elvárás miatt mindenkinek tudnia kéne Aranyról, Petőfiről beszélgetni más emberekkel, de ennek a mai világban való érvényesüléshez nem sok köze van, és akit érdekel az irodalom, az interneten úgyis tud olvasni ilyesmiket.
Folytathatnám még részletesen majdnem minden tantárgyból valamit felsorolva, de remélem a lényeget megértettétek:
A gyerekek fejét túl sok információval tömjük, aminek oroszlánrésze nem segíti őket az életben való érvényesüléshez, csak teljesen felesleges lexikális információk, amikhez bárki hozzáférhet akit érdekel könyvben, interneten, stb...
Látszik a kérdezőn az általa kritizált oktatási rendszer hatása.
Aki érti, érti, aki nem, nem...
Egyet értek a kérdezővel ,semmi szükség ezekre az infókra ,a legtöbb gyerek bemagolja a sok hülyeséget aztán vizsga után úgy elfelejti mintha soha nem is tudta volna.
A másik az ,hogy ha valamit meg akar tudni az ember akkor itt a net.Bármire rákereshet ,hogy milyen a gazdaság Ugandában, hogy mire való a hippo, meg ,hogy kell kör területét kiszámolni,és ez már mobileszközökön is megy tehát bárhol.Most ne jöjjetek azzal ,hogy majd az őserdőben nem lesz térerő ,mert az röhej kategória.
Az egész iskolarendszer nem a tudásra épül ,hanem a jó memóriára és arra hogy folyamatosan megerőszakolja magát az ember olyan dolgokkal amit utál csinálni, ezzel készítik fel a munkára ahol megint ez lesz!
Aki tehetséges valamiben azt elnyomják.Mondjuk érdekli a biológia ,de konyít a matekhoz meg a humán dolgokhoz és nem megy neki.Mi van ilyenkor?Amiben alapból jó azt hanyagolják, a többi érdektelen tantárgyat meg vértizzadva ,különórákkal ,magántanárral beleverik ,hogy meglegyen a színötös a továbbtanuláshoz. Vagy ,ha nincs meg ,nem lesz meg a pontszám nincs fősuli..
Az iskoláknak "gyerekmegőrző" szerepe is van ,hogy ne csatangoljanak ,meg a szülőknek legyen hol tárolni napközben míg melóznak.
Az amerikai módszer jobb.Meg kell nézni a gazdaságukat meg a mienket .Lehet hogy nem tudják hol van Magyarország ,de ha tudnák akkor mi lenne?Semmi.Felesleges info.Viszont a szakmájukban jók és világelsők nagyon sok mindenben.Mert specializálódnak.Ezt nálunk szakbarbárnak hívják jellemzően pejoratívan ,pedig az ilyeneké lenne jövő.
Egy fenti mondat helyesen :
Mondjuk érdekli a biológia ,de NEM konyít a matekhoz meg a humán dolgokhoz és nem megy neki..
"a legtöbb gyerek bemagolja a sok hülyeséget aztán vizsga után úgy elfelejti mintha soha nem is tudta volna"
A hülyegyerekekkel valóban ez történik, de az oktatási rendszert nem rájuk kell szabni.
Hmm.. én írtam a hypót és bocsánat, de ez elég szemléletes volt... először is azt írtam, hogy NEM oldja a vízkövet, és senki nem olvasott elég figyelmesen, hogy ne az ellenkezőjét értse.
A másik dolog, hogy megtanultuk kémiából, hogy a víz a mészkőtől kemény, és hogy ennek a kicsapódása okozza a vízkövet. Minden kémiakönyvben benne van. Földrajzon is szó esik róla, a cseppkőbarlangoknál. Megtanultuk, hogy a mészkövet a savak oldják. Rémlik? Megtanultuk, hogy a hypó baromira lúgos. Ergo NEM oldja a mész-, azaz vízkövet.
Rengeteg hasznos dolgot megtanítanak. Egy dolog hiányzik, de az nagyon: a gondolkodás tanítása. Hogy az ember össze tudja vetni a tanultakat és rájönni egy abszolút hétköznapi helyzetben, hogy mit lehet alkalmazni. Kérdés viszont, hogy gondolkodást lehet-e tanítani.
No meg a másik, hogy sok gyerek ugye csak vizsgára bemagolja az anyagot, de normálisan nem tanulja meg. Amiket leírtam, azokat mindenhol megtanítják. Csak sokan nem emlékeznek rá.
Rengeteg helyzet van, ahol az iskolai anyag segít. Volt itt egy kérdés régebben, hogy hogy kell 45 fokos szöget rajzolni egy lécre segítség nélkül.Ha az illetőnek beugrott volna, hogy a legtipikusabb 45 fokos szög az egyenlő szárú derékszögű háromszögben van, nem kellett volna a kérdést kiírnia matekon.
Vagy a történelem... nem tudom, hányan olvassák a politika rovatot, elképesztően nagy arányban találják fel a kérdezők a spanyolviaszt. Amit töriórán akár több példán keresztül is tanították, hogy az adott módszert már akár évezredekkel korábban is kipróbálták, és nem működött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!