Kedves tanárok, mi a véleményetek arról, hogy Matolcsyék a pedagógusok óraszámát drasztikusan meg akarják növelni?
"És ugyan hol nincs igény több órára? A tanárok tarthatnának nem diákok által profitált korrepetálást a 10. órában. Ezt eddig csak a diákok zsebéből tudták megoldani"
Amin lenne 5 gyerek egy jobb iskolában, vagyis még a fűtés sem érné meg. Egyébként szerinted egy vidéki iskolában, ahol 1 tanár van, minden nap tartana egy-egy korrepetálást? Továbbmegyek: Ha visszatérünk a 4 tanáros iskolánkba, az már 4x4=16 korrepetálás egy héten csak egy tantárgyból. Azt hiszem mindent összevetve 50-60 korrepetálás körül lenne az adott iskola. Ha meg azt mondod csak néhány órát tartanál, az kérlek meg van, hogy valós dolgot mondjak ott is, ahol én tanítok, mert a teljes idős tanároknak túlóráznia kell, hogy megéljen. Én is szoktam tartani, van, hogy egyedül ülök a tanteremben egy órán keresztül. Témazárók előtt 2 ember bejön maximum.
Kedves Ákos!
Igen, ez az utolsó nagyon jó ötlet, bennem is felmerült. Az állam finanszírozhatná a gyengébbek korrepetálását, a tehetséggondozást a délutáni órákban. Elég sok pedagógust ismerek, akik eddig is szívesen bennmaradtak vagy bennmaradtak volna órák után szakköröket tartani, de a részvétel elég csekély volt a diákok részéről, éppen a sok szülő számára megfizethetetlen díjak miatt...
A probléma az, hogy a tervezet kimondja, hogy a pedagógusok bére ettől nem fog emelkedni. Eddig legalább a szakkörökre (már amelyikre) járt egy kis plusz pénz a tanároknak, de ezt is meg akarják vonni. Így az alapbéren kívül semmi nem fog járni a pedagógusoknak, sőt, fizetésmegvonásként fogják megélni a plusz juttatások csökkentését, ami sokukra nem lesz épp motiváló hatással...
Utolsó válaszoló: pontosan így van...
Anyukám "lasszóval" szedi össze a gyerekeket délután énekkarra, még egy gyereknek is megtartja, ha kell. Az énekkar nem fizetős, de a diákoknak suli után inkább játszótereznek, lazítanak (és ez valamilyen szinten érthető).
Matekot is tanít, itt fizetős a szakkör, ide meg ezért nem járnak, egy-két gyerek lézeng délutánonként, ha el nem lógja éppen (max. felvételi előtt nő a létszám 4-5-re).
Amit írtál, jogos... Sajnos nem lesz igény annyi szakkörre, korrepetálásra, amit felszívna ez a heti plusz hat óra. Ha meg mégis, akkor terem nem lesz hozzá elegendő (gondolom, nem egy helyen több a tanár, mint a terem).
Nagyon érződik egyébként a hozzászólásokból, hogy ki tanár és ki nem:) Ég és föld.
Épp ezért kérdeztem konkrétan a tanárokat, és ötleteket, véleményeket várok tőlük, hogy vajon hogy lehetne megoldani leépítés és a gyerekekre vonatkozó óraszámnövelés nélkül a problémát - ha elfogadják a tervezetet. Én pesszimistán látom a dolgot, vidítsatok fel, kollégák:)
"A gond az, hogy mivel az igény az órákra nem nő, nincs igény a több órára."
Emberek, milyen igényről beszélünk? A diáknak tudtommal kötelező részt venni az órán!
"Emberek, milyen igényről beszélünk? A diáknak tudtommal kötelező részt venni az órán!"
Több diák=nagyobb igény a tanárokra.
Több korrepetálás,foglalkozás= nagyobb igény a tanárokra.
" A kérdező kommentje:
Nagyon érződik egyébként a hozzászólásokból, hogy ki tanár és ki nem:) Ég és föld. "
Akkor mi van? ez egy nyilvános fórum, bárki írhat ide. Kötve hiszem, hogy minden tanár egyetértene az eszmefuttatásotokkal.
Ha már felhozta valaki a vidéket: vidéken az a legsúlyosabb probléma, hogy folyamatosan zárják be az iskolákat.
Kedves Ákos!
Igen, általános iskolában tanár anyukám. Én középiskolai tanár vagyok, és a gyakorlati idő alatt láttam, hogy szervezetileg, felépítés szempontjából a kettő között valójában nincs eltérés. Miért kérded?
Kedves Petronius!
Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, hiszen már régóta írsz. Az, hogy az igény az órákra a diákok részéről nem nő, úgy értendő, hogy a gyerekek óraszáma nem nő (valóban nem túl precíz megfogalmazás, köszönöm, hogy jelezted)! Az, hogy a gyerek mennyire veszi komolyan az órákat és a tanulást, nem tartozik a témához.
Teljesen igazad van, hogy ez egy nyilvános fórum. Ha szeretnél, persze írhatsz is, elolvasom (kivéve, ha olyan hangnemben tennéd, mint az első válaszoló, azt ki is kértem magamnak, de érzem a hozzászólásaid alapján, hogy te jóval kulturáltabb vagy).
Ettől függetlenül az oldal alapvető célja, hogy az ember kérdéseire választ kapjon. Én azért bátorkodtam a tanár kollégáimhoz szólni, mert valójában ők tudnak a válaszaikkal, véleményükkel segíteni, hiszen ők látják belülről azokat az iskolai szervezési folyamatokat, amikről egy kívülállónak fogalma sincs, nem is lehet. Ezért jöttem erre az oldalra a millió fórum közül, ami az interneten létezik. És ezért írtam, hogy a hozzászólásokból nagyon érződik, hogy kik pedagógusok és kik nem, mert ég és föld a rálátásbeli különbség. Hangsúlyozom, ez nem emberi értékekre, kizárólag szakmai rálátásra vonatkozik!
Picit olyan ez, mint a vasárnapi nyitva tartás kérdése. Ott is - szerintem - elsősorban az eladókat kéne megkérdezni, esetleg szavaztatni a kérdésről, hiszen elsősorban az ő életüket befolyásolná a változás, a miénket csak részben. De ez már végképp egy másik téma.
Petronius, elolvastam a cikket, amit belinkeltél. Hát igen, szomorú... A gyerekeknek is, mert új, ismeretlen közegben kénytelenek folytatni a tanulmányaikat, és a tanároknak is, mert elvesztik az állásukat.
Mielőtt elolvastam a cikket, arra tippeltem, hogy gyerekhiány miatt zárnak be az iskola kapui. A cikkben erről szó sincs. Ezért gyanítom, hogy egy egyébként zökkenőmentesen működő iskolát zárhattak be Kistarcsán a pénzhiány miatt. Ez szomorú. Ha egy önkormányzat, egy állam az oktatáson, egészségügyön spórol, azzal a magyarság jövőjét veszélyezteti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!