Cigánykérdés. Mekkora hiba a tudatlanság és a szűklátókörűség, mennyiben járul ez hozzá a rasszizmushoz?
Vajon a szélsőségesek, rasszisták tudnak e arról, hogy Pécsen létezik a Ghandi gimnázium, ahol az ott tanuló romák, akik megfelelő lehetőséget kapnak, ugyanolyan arányban jutnak be az egyetemi képzésekbe mint bárki más?
Ezenkívül tehetségesek is:
http://www.youtube.com/watch?v=9webTBSuRz8
Hallottak-e szélsőségeseink valaha Zerkula Jánosról, aki cigány ember volt. Ezenkívül az erdélyi, gyimesi magyar tradicionális népzene egyik utolsó közvetítője?
Ennek a cigányembernek több tudás volt a kisujjában a magyar kultúráról, mint a legtöbb "magyarnak".
Így köszöntötték a 80. születésnapján az erdélyiek:
http://www.youtube.com/watch?v=6OXXlnWtmAE&feature=related
Esetleg tudnak-e arról, hogy az 1956 os forradalomban is vettek részt cigányok?
Ez valóban így igaz, ezek a bűncselekmények szolgálnak alapul a "cigánybűnözés" szó elterjedéséhez.
Ugyanakkor vannak kifejezetten a magyarokra inkább jellemző bűncselekmények is. Ebbe az értelemben jelent meg a politikusbűnözés szó is.
Mert igaz, hogy a cigányok lopják a kábelt, de közben valakik ellopták a MÁV felét. Igaz, hogy cigányok lopják a fát, de közben egész erdőket is elloptak az önkormányzatokon keresztül, nem cigányok.
Ezenfelül nem a bűnözőket kell védeni, ezt senki nem kívánhatja. Az egész helyzet azoknak kellemetlen, akiket a többiek hibái miatt rekesztenek ki. Így arra kényszerülnek, hogy jobb nem lévén, pont a bűnözők közé illeszkedjenek be.
Az is igaz, hogy amikor Ausztiában kiírták minden fára, hogy "magyar ne lopj", akkor az mindenkinek rosszul esett, nekem is. Pedig én nem loptam, csak magyar vagyok.
Persze, hogy annak ellenére is ellenérzésem lett a "sógorokkal" szemben, hogy meg tudom érteni őket is.
"Az is igaz, hogy amikor Ausztiában kiírták minden fára, hogy "magyar ne lopj""
Te magadra vetted azt a feliratot? Elfelejtetted, hogy ausztriában már akkor dúlt az antirasszizmus. Precízebben nem írhatták, pedig lehetett volna. Nézd pl. a mostanában bebukott brutális svájci k*rva
futtatókat, azokat is magyarozza a hivatalosság...
"Mert igaz, hogy a cigányok lopják a kábelt, de közben valakik ellopták a MÁV felét. Igaz, hogy cigányok lopják a fát, de közben egész erdőket is elloptak az önkormányzatokon keresztül, nem cigányok. "
Nagyon jó példa ez. Mert rávilágít a különbségre.
A) Az arányok. Arányaiban sokkal-sokkal kevesebb "magyar" követi el ezeket a bűncselekményeket, mint amennyi a bűnözők aránya a cigányságon belül.
B) A hozzáállás a bűnözőhöz. A többi magyar elítéli ezeket a "magyar" bűnözőket, nem fedezi, vagy védi.
"Az egész helyzet azoknak kellemetlen, akiket a többiek hibái miatt rekesztenek ki. Így arra kényszerülnek, hogy jobb nem lévén, pont a bűnözők közé illeszkedjenek be. "
Nagyrészt önmagukat rekesztik ki. A nejem is cigány, és amikor munkahely kellett, kapott. Megbecsülte, 6 éve ott dolgozik. De sorolhatnám, hány síró cigány rokont vitt már oda, mindnek kitelt a becsülete. Neki meg a türelme. Az utolsókat már kifejezetten az ellenkezését figyelmen kívül hagyva vették fel. Az eredmény ugyanaz. Rühelltek hajnalban felkelni, és dolgozni, főleg, hogy ugyanezt a pénzt megkapják segélyben is.
A véleményem, hogy világosabb legyen:
A cigányságnak semmi joga rasszistázni, amíg a bűnözőiket maguk éppenhogy nem kirekesztik, hanem fedezik/védik. Ez éppenhogy a saját rasszizmusukra utal. Ha így tesznek, a többségi társadalomnak minden joga megvan az egész cigányságot an block kirekeszteni. Nagyon sok vidéki faluban ezért alakult úgy a helyzet, ahogy.
Lévai senkiknek pedig főleg semmi joga brüsszelből, vagy másoknak a budai hegyekből rasszistázni a bűnözés ellen tiltakozókat, anélkül, hogy tudnák, miről is van szó pontosan.
Sok igazság van abban, amit mondassz, de éppen azért annyira összetartó a cigányság ebben a tekintetben, mert a kívülről a közösségre nehezedő nyomás ezt idézi elő. A nyomás pedig természetesen mindaddig fennáll, ameddig a magatartásuk ilyen. Ezért nevelkednek ebbe bele a fiatal generációk. Sajnos ez egy ördögi kör, egy visszacsatoló folyamat.
Ezenkívül a "politikusbűnözők" is fedezik egymást, ha nem lenne politikai verseny, akkor soha nem derülnének ki bizonyos dolgok, csak szépen feldobják egymást.
A köznapi emberek, a vállalkozások is nemegyszer feljelentik egymást, hogy a már elmúlt 50' es évekről ne is szóljak, amikor a feljelentősdinek külön divatja volt.
Ma is divat például az számla mutyizás, összekacsintás. Szinte bszkeség meglopni az államot, "aki nem lop az államtól, az a saját családját rövidíti meg".
Ez a felfogás is létezik.
Elgondolkodtattál, mert azt az össznépi állami tulajdon magánosítási programot, ami az előző rendszerben folyt, ismertem, ha magam nem is vettem benne érdemem szerint részt.
De azért szerintem vannak itten fokozatok. Más ellopni egy könyvet, zenét, vagy szoftvert, vagy az államot meglopni, és megint más kiüríteni Átlag János portáját, esetleg erőszakkal, esetleg a házát is szétrombolva, mint ahogy az enyémmel tették.
Hogy miért más, azt nem tudnám megmondani, valahogy az erkölcsi érzékem ezt sugallja. És innen szerintem csak előre lépni érdemes, nem visszalépni egy olyan kaotikus helyzetbe, ahol már senkinek a tulajdona nincs biztonságban.
És akkor még a brutális mészárlásokat nem is vettem figyelembe, amit némely rablással együtt véghezvisznek. Ezeket aztán végképp nem lehet a megélhetési bűnözés kategóriába sorolni, és nincs rájuk semmi mentség.
Az egymást fedező fehérgalléros bűnözőkről szólva: természetes, hogy egymást védik, hiszen összedolgoznak (legfeljebb azokat lökik ki kis körükből, példát statuálandó, akik egyéb okokból elvágták magukat, mint Zuschlag), de kis körükön kívül azért egész másként tekintenek rájuk. Eszébe nem jutna őket egy másik magyarnak védeni pusztán azért, mert magyarul beszélnek. Sőt, szerintem a legtöbbünk egyetértene abban, hogy ezekkel is lenne még komoly teendő, annyi kárt okoznak.
Ja, és még egy tapasztalat abból a faluból, ahol a házamat szétrombolták.
A szomszéd házba bp.-ről (válás miatt) kiköltöző két magyar, apa és fia költözött, nagyjából azzal egyidőben, amikor én az enyémet vettem.
Tudod mit csináltak velük? Megverték őket, beújították őket a környékbeli falvakat járó rabló csapatukba sofőrnek, és "hivatásos bizalom gerjesztőnek", pár héttel később pedig felvetettek velük valami hitelt, elvették a pénzt, majd kib*szták őket a saját házukból, mint a macskát szarni.
Annyi cigány mocsokságot láttam én abban a faluban (ez csak egy a sok közül), hogy bármit el tudok róluk képzelni. Tudom, mivel szembesülnek a borsodi falvakban a még el nem menekült, idős magyarok.
(De nem is kell példákért vidékre menni. Egy nyugdíjas kollégámat pl. megfenyegette itt budapesten egy háromlakásos társasházba beköltözött cigány, hogy ha nem adja neki el a lakását bagóért, akkor áttöri a falat, és a fürdőszobáját az ő lakásához csatolja. Persze, jó előre ment a száz vendégcigányos vegzálás, hogy hajoljon a boltra. A harmadik lakó már meg is tört.).
Sok ilyen történetet tudnék felhozni, amik nem apróságok, és nem a Hiradóból származnak, hanem a közvetlen ismeretségi körömből. Közös jellemzőjük, hogy egyedül állsz száz cigánnyal szemben, és hogy a törvény szolgái nem védenek meg.
Én sem ítélem el a Gárdát. Nem is mondtam soha, hogy én elítélem azt a kezdemémnyezést. Mindössze nagyon ajánlatos lenne odafigyelni arra, hogy bizonyos határokon túl akkor sem mehet egy ilyen kezdeményezés, ha egyébként oka, vagy indítéka lenne rá.
Addig, ameddig a rendőrséggel együttműködve működnek, addig ez tulajdonképpen kifejezetten hasznos. Minden bitonnyal hatékonyabb, mint a településgondnok, aki gyakorlatilag egy öreg bácsi, egy elemlámpával.
Én igenis támogatom a bűnöző cigányok elleni határozott fellépést, amennyiben az igazságos, és következetes tud maradni.
Ebben én addig a javaslatig is elmennék, hogy a honvédelemre jelenleg sajnos szinte alkalmatlan Honvédség állományát is kivezényelném alkalmanként az íróasztalok mögül, és a kaszárnyákból, hogy megerősített járőrözést végezzenek. Mint ahogyan Franciaországban az Idegenlégió, és a francia csendőrség, ill. rendőrségnél ez gyakorlat.
A bűncselekmények eldurvulása viszont szerintem egy általános tendencia sajnos, ami valószínűleg a cigányság körében hatványozottan jelentkezik.
A nem cigány elkövetők esetében is megfigyelhető, hogy a bűncselekmények egyre agresszívabbak, sok esetben aránytalan erőszakkal járnak együtt.
Igazán nem ítélhető meg, hogy ezeknek a cselekményeknek az elkövetői mekkora részben cigány származásúak, mivel a média ezt gyakran nem közli. Gyanítható, hogy a cigány elkövetők nagyobb számban vannak jelen, de egészében is jellemző az egész társadalom eldúrvulása a magyarok között is.
Gondolok itt a fiatalkorúak között, által, illetve sérelmére elkövetett cselekményekre, ahol nemegyszer kiderül, hogy az elkövető nem cigány.
Én azt gondolom, hogy ez az egyre erőszakosabb társadalom, és média valamiféle hatása, nem tulajdonítanám ezt sem egyfajta egyértelműen etnikai bélyegnek, hiszen ha az lenne, akkor régebben is ugyanilyen intenzíven jelentkezett volna.
Katonás rendet teremteni igenis hasznos lehet. Abban még nem sántult meg senkisem.
A katonaság egyik előnyét én naponta látom, ugyanis azonos szabályrendszerben láthatóan a cigányok is normálisan "működnek".
Látható, hogy amikor mindenki számára egyértelműek a szabályok, és a következmények, akkor ez eredményes. Aki nem lép egyszerre, az nem megy haza a hétvégén. Érdekes módon megtanulnak egyszerre lépni.
A sorkatonaság egyik előnye volt, hogy elősegített bizonyos szocializációt. Aki a társától lopott, aki miatt "szivatták" a századot, azt "megpokrócozták". Aki együtt tudott működni, azzal megosztották az ebédjüket, a kenyerüket a többiek.
A hangsúly az igazságosságon, és a következetességen van. Emellett lehet keménynek lenni, ha a helyzet azt kívánja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!