Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Jót teszünk a magyar szakmunká...

Jót teszünk a magyar szakmunkástanulóval, ha nem tanul a jövőben szépirodalmat?

Figyelt kérdés
Miért kell őt megfosztani az olvasás, az esztétika, az élethelyzetek kínálta szerepazonosulás lehetőségétől?
2011. febr. 17. 15:21
1 2 3 4 5 6 7
 41/70 anonim ***** válasza:
35%
Bakker. Akkor minek is bármit tanulni? Egy közgazdásznak is elég lenne, ha tízig tud számolni, egy orvosnak ha fel tud boncolni egy békát. Egy katonatisztnek ha lőni tud, egy mérnöknek meg ha egymásra tesz két téglát.
2011. febr. 17. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/70 anonim ***** válasza:
76%

Látom nem sikerült felfogni. Az irodalom lényege nem az, hogy fejből el tudd mondani a Toldit. Nem az a lényege, hogy tudd, mikor esett ki az első foga Madáchnak, és milyen színű volt Arany János szeme. Nem tudom, milyen irodalomtanára volt itt egyeseknek.

Az irodalom lényege röviden, hogy régebben élt emberek gondolkodásmódját, amit műveikben rögzítettek végiggondoljuk, értékeljük magunkba, és abból okkuljunk.

És ez bizony senkinek sem árt.

2011. febr. 17. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/70 anonim ***** válasza:
68%
Így van, senkinek sem árt az irodalom, mint ahogy a történelmet sem azért tanítják, hogy tudjunk pár évszámot. A történelem is az életre készít fel, hogy egy lehetséges szituációban következtetni tudjunk a reakciókra.
2011. febr. 17. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/70 anonim ***** válasza:
45%

"Bakker. Akkor minek is bármit tanulni? Egy közgazdásznak is elég lenne, ha tízig tud számolni, egy orvosnak ha fel tud boncolni egy békát. Egy katonatisztnek ha lőni tud, egy mérnöknek meg ha egymásra tesz két téglát."


Mindenre kiterjedő tudásban az általános iskolás szint a legtöbb embernek elég.


Különféle tárgyakban az általános iskola elvégzésekor elért tudásszint:


Matematika: Elsőfokú egyenlet két ismeretlennel

Irodalom: Világirodalom tömören és egyszerűen

Történelem: Világtörténelem tömören és egyszerűen

Magyar: Helyesírás, szóelemzés, mondatelemzés, nyelvészet tömören

Fizika: Mechanikai, Hőtani, Elektromosságtani, Fénytani alapismeretek

Kémia: Kémiai alapismeretek, egyszerű kísérletek, atomok működése

Biológia: Evolúció, emberi test működése tömören, szexuális felvilágosítás, élővilág

Földrajz: Természet és gazdaságföldrajzi alapismeretek tömören

Tesi: Alap mozgási gyakorlatok, gimnasztika, labdajátékok.

Ének: Magyar népzene, a zene története tömören

Rajz: Művészettörténet tömören, alap rajzolási technikák, 3D-s ábrázolás

Számítástechnika: ECDL-szintű alapismeretek

Technika: Egyszerű tárgyak létrehozása papírból, fából, fémből, ökológia, kresz, alapszintű gazdaságtan.



Ezek alaptudásként elegek bármilyen ember számára, ebből középiskolában elég lenne azokra ráépíteni, amilyen munkára szeretne menni.

2011. febr. 17. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/70 A kérdező kommentje:
Jó az, hogy sokan szóltatok. Szomorú az, hogy a szakemberek többsége ennyire nem ismeri fel sem a saját, sem a fiatalok érdekét. Éppen arról mondtok le, amiben megmerülve új impulzusokat kaphatnátok ahhoz,hogyan érdemes élni, hogyan lehet a problémákon túljutni, valamit más aspektusból látni. Lehet ez az irodalmon kívül a zene vagy a képzőművészet, vagy más művészet is, de megnyilatkozók többsége erről úgy tűnik, már rég lemondott.
2011. febr. 17. 21:11
 46/70 anonim ***** válasza:
30%

Kedves Kérdező!

Biztosan nem néztél utána a jelenlegi szakképzés rendszerének!


Egy kicsit segítek:

- Alapképzés ma Magyarországon 10 osztályos iskolából áll, ami nem azonos a régi értelemben vett 8 osztályossal. Annyiban hasonlít, hogy a 9. és 10. osztályt el lehet végezni általános iskolában is (ha rendelkezik a feltételekkel) és középiskolában is. Tehát 16 éves koráig tanul szépirodalmat.


- Szakképzés (nem szakmunkás képzés,- és tanuló mint a régi rendszerben) a 10. osztály elvégzése után kezdődik (kivéve az érettségihez kötötteket) és csak szakmai jellegű tantárgyak vannak, valamint gyakorlat. Nem hiszem, hogy ezen úgy akarnak változtatni, hogy visszahozzák a régi rendszert.

Még egy adalék a szakképzéshez: általában kétéves a "futamidő" és a tagozódása a következő: (amit a szakmai szám alapján az Országos Képzési Jegyzékben Te is tudsz ellenőrizni)

alap: OKJ 2,- 3 számmal kezdődik, 10. osztály kell hozzá,

közép: OKJ 5 számmal kezdődik érettségi kell hozzá,

felső: OKJ 7 számmal kezdődik és minimum érettségi kell hozzá.


A szépirodalom "fejlesztésében" az előzőkkel egyetértek.

2011. febr. 17. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/70 BlackSword ***** válasza:
24%
Ja! Még valami... Ez az amerikai módszer végtére is tényleg hasznos... Nekik is hogy bevált... Csak azt tanítják, amire szüksége lesz a gyereknek... Igaz, hogy egy normális oktatási intézményt nem tudnak kiállítani... Igaz, hogy tucatjával importálják a tudósokat, kutatókat... De az oktatási rendszerük praktikus... Csak ugyanakkor használhatatlan...
2011. febr. 17. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/70 A kérdező kommentje:

Az irodalomtanítás vége? Ajánlom figyelmébe [link] portálon Dr. Hoffmann Rózsa államtitkárral készült interjút.

A szakképzés rendszerével tökéletesen tisztában vagyok. Ez már másról szól.

2011. febr. 17. 21:41
 49/70 anonim ***** válasza:
94%

ma 21:22 folytatom:

Igazad van, ez már valóban másról szól. Sajnos Hoffmann sem tudja, hogy mit akar. Az oktatással nem lehet játszadozni a politikai ízlések szerint. Egyszer emlegeti a régi bevált módszert, máskor meg újat akar. A vallásos nevelést és az egyházi iskolákat pedig a saját pártjának akarja megfeleltetni. Sajnos nem ért hozzá, valószínű ezért támadja Pokorni.


Egyébként a tanárképzéssel van a baj. A módszertant és pszichológiát nem tanítják (vagy tanulják) meg rendesen és kevés az oktatási gyakorlat. Sajnos "férfiasan" be kell vallani, hogy a pedagógus társadalom felhígult. Először ezen kellene változtatni.

2011. febr. 17. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/70 anonim ***** válasza:
45%

Szerintem sem az a fontos, hogy életrajzokat, meg verseket tanuljon, de olyan alapvető dolgokat tanulunk meg...


Ha most belegondolsz, ha ezt az oldalát nem fejlesztik semennyire, akkor ott lesz, hogy egy hasonlatot vagy egy metarorát nem fog megérteni, nem irodalmasat, hanem a kint valódi világban sem, hanem kapsz egy kőművest, aki egyszerű, mint egy darab kő. Ha valaki a társaságban azt mondja, hogy "Repül a nehéz kő, ki tudja, hol áll meg" majd pislog, hogy Mi van, milyen kő, hogy jön ez ide? Gondban lesz a szövegértéssel, ami nem csak a regényolvasáshoz kell, sokkal kevésbé színesen tudja kifejezni magát stb.


Nekem van ilyen ismerősöm, végtelen jólelkű, nem hülye, de egyáltalán nem élvezet vele beszélgetni, mert olyannyira egyszerű és értetlen, hogy hihetetlen. Halál komolyan egy metaforánál már lemarad, így sokszor azt sem érti, ha valami épp poénos stb. Jó szakember nagyon, de azonkívül tényleg semmit nem tud, és ezek elhanyagolása nem olyan magasságokban jön ki, hogy Madáchról kívánok értekezni, hanem teljesen normális szinten is.


Higgyétek el, hogy sokat tesz hozzá a szépirodalom az emberhez, nem csak arról szól, hogy tudod-e Arany mikor élet és miket írt vagy sem.

2011. febr. 18. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!