Lázár úr és csapata, ha előbb tudta volna, hogy szükség van a vasút fejlesztésére, akkor nem züllik le ennyire totálisan a MÁV?
"Az, hogy veszteségesen nyújtson szolgáltatást, amiből 50-60-70 éve nem képes érdemben fejleszteni, és cserébe 60-180 perces késéseket hozzon össze már inkább a köz megkárosítása, mert annyiból üzemel, amivel szinten tartani se tudja magát."
Csak ez így nem igaz. A közszolgáltatás nem lehet veszteséges, mivel a közszolgáltatás nem profitorientált. A MÁV, mint non-profit állami közszolgáltató sem lehet veszteséges, mivel a tulajdonosa az állam minden egyes pénzügyi évben biztosítja számára azt az állami költségkeretet, ami miatt nem lesz veszteséges.
A mi esetünkben a probléma ott kezdődik, hogy a tulajdonos ÁLLAM képviseletében eljáró mindenkori magyar kormány nem biztosítja a MÁV számára a működéshez szükséges forrásokat ezért az elmúlt 14 áv kormányzása alatt a MÁV látványos zuhanásnak indult.
"Igenis el kell fogadni, hogy aminek ára van, azt ki kell fizetni."
El lehet ezt fogadni, de innentől elveszti közszolgáltatás jellegét a dolog, mivel a közszolgáltatás lényege teljesen más. A repülőtér például nem közszolgáltató, teljesen rossz példa.
"Szóval igen, (közel) piaci alapon kell/kéne beárazni."
Nem, nem kéne mert akkor elvesztené közszolgáltatás jellegét.
" Például az SNCF (francia MÁV), a DB (német MÁV), az ÖBB (osztrák MÁV), vagy épp a ZSSK (szlovák MÁV) profitot termel!"
Mert az állam biztosítja a megfelelő mértékű állami támogatást aminek köszönhetően a nyugati vasutak jelentős része képes normális szolgáltatást nyújtani ( a DB pl pont nem ). Még az elitista SBB sem termel nettó profitot, azt is az állam tartja el, mivel ezek közszolgáltatók.
A MÁV nem azért szar mert nem fizetünk eleget a vonatjegyért, hanem azért mert az állam nem ad elegendő támogatást a MÁV normális működéséhez. Itt utalnék az előző válaszodra, ami szintén egetverően nagy fszság:
"Ha a vasút kikerül az állami fenntartás alól, nyílván az SZJA-t csökkentenie kéne egy felelős kormánynak, mert egy állami feladattal kevesebb, vagy ne csökkentense, de azt csoportosítsa át pl az EÜ-re, ahol a TB rendszer is már recsek-ropog."
Ez EÜ és a TB rendszer is pont ugyanazért egy sapka szar, amiért a MÁV is az: az állam nem költ ezekre eleget, mert ezek legfontosabb elfoglaltsága hogy a szart is kilopják az ország alól. Ebből lesz BDPST Zrt meg Mészárosnak yachtja és te még ezek után azt mondod: a tömegközlekedés legyen piaci alapú és ezután az állam ne csökkentse az adót hanem az így felsszabaduló forrást tolja az EÜbe. Szerinted bele fogja tolni? Te ezt komolyan gondolod? :D :D :D
Te eddig hol éltél?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!