Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Lázár úr és csapata, ha előbb...

Lázár úr és csapata, ha előbb tudta volna, hogy szükség van a vasút fejlesztésére, akkor nem züllik le ennyire totálisan a MÁV?

Figyelt kérdés
Lázár János szerint azért nem fejlesztették eddig a vasutat, mert nem tudták, hogy egyáltalán szükség van-e rá. De ha tudták volna, akkor most tiptop lenne a vasút állapota? Ki volt az a galád, aki nem szólt Lázár úréknak, hogy hoppá hoppá gáz van a vasútnál?

ma 11:27
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
49%
Az utasok felelőssége lett volna.
ma 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
72%

A MÁV-nál régóta gáz van, nem pár év eredménye ami most történik hanem több évtizednyi, csak a szar már annyira kibugyogott,hogy nem lehet visszaszorítani.


A MÁV egy olyan vállalat,ahol gyakorlatilag szocializmus maradt.Nincs szervezeti struktúra fejlesztés, csekély az automatizáció, pedig bőven lenne, mit automatizálni, fejleszteni.

ma 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
0%

Ez a MÁV már rég hallott, csak most kezd el bűzleni... Ezért ez a "kiadás" nem is lenne ördögtől való csak az egész MÁV-ot kéne odaadni valakinek nem néhány pályaudvart. Ez így tényleg csak "ingatlanspekuláció".


Adjuk oda a MÁV-ot valakinek akár 150-200 évre, aki aztán piaci elven (nem állami árszabályozással) üzemeltethetné azt, és kapna kikötéseket, mint pl 50-75 éven belül európai szintre kell emelni a vágányok, pályaudvarok és szerelvények minőségét, vagy minimum 300km/h-el közlekedő vonatokkal összeköti Budapestet minimum Béccsel, de inkább Münchennel. Ha meg nem teljesíti, úgy ahogy van minden vissza...

ma 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

Nem szoktam válaszolni az idióta troll kérdéseidre, de ez most egész jó kérdés. Lehet véletlenül sikerült nem trollkodni? :D

A vasúton aztok szoktuk mondani hogy 5 ellensége van a vasútnak: a négy évszak és az utasok. Ezek szerint erre most jött rá Dzsonni báttya...

Nade a lényeg hogy a batidai csődör fordítva ül a döglött pannon pumán: azért nem volt utas, mert szar volt a menetrend sok helyen. Direkt vonatról leszoktató menetrendeket csináltak éveken keresztül. Persze hogy üresek voltak a vonatok. S másik dolog meg a hogy rohadtul drága volt a vasúti jegy a kocsihoz viszonyítva bizonyos esetekben. Például lakóhelyemről - Baranya vérmenyéből - kocsival sokkal olcsóbb volt Budapestre utazni ha már voltunk ketten. Ha 4-en mentünk akkor sokkal olcsóbban jöttünk ki anyagilag, ráadásul nem voltunk a vacak menetrendre utalva. Most csak azért lett ennyi utas, mert gyakorlatilag a fél ország szinte ingyen utazhat az országbérletekkel. Ennyire kevés pénzért az ember még azt is bevállalja hogy beszopja a késéseket, kimaradásokat.

Szerintem Gyuri bá nem szólt neki!

ma 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Lázár furcsállta is rendesen, mi a fenéért épül a Budapest-Belgrád vonal...
ma 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

"A MÁV egy olyan vállalat,ahol gyakorlatilag szocializmus maradt.Nincs szervezeti struktúra fejlesztés, csekély az automatizáció, pedig bőven lenne, mit automatizálni, fejleszteni."


Viszont ehhez két dolgot illik hozzátenni:

-a MÁV a cuclizmusban jól működött

-fejlesztés és automatizáció pedig azért nincs, mert az állam ( értsd Fidesz) ezt nem akarja, mivel ezek az eszközök mind külföldi termékek, importra szorulunk és az importált dolgoknál nincs akkor profitráta a csókos haveroknak, mint az az elhanyagolandó importot igénylő beruházások esetén. Ezért épít a Fidesz utat orrba-szájba, mert az teljesen hazai termék magas hozzáadott ért izé alkotmányos költséggel.


A MÁV problémái valóban évtizedes problémák, amiknek jelentős részét a második világháború óta toljuk magunk előtt, de forrás hiányában ezek nem fognak megoldódni...


#3:

"Adjuk oda a MÁV-ot valakinek akár 150-200 évre, aki aztán piaci elven"

Ez lenne a leges-legnagyobb hülyeség amit csinálhatnánk. A tömegközlekedés egy szociális közszolgáltatás, amit még veszteségesen is üzemeltetünk mert össztársadalmi haszna van, pl környezetbarát módon segíti a diákok és dolgozók ingázását, így mindenki jobb munkahelyhez és oktatáshoz juthat, mint helyben jutna és ez hosszútávon előnyös az országnak. Ha piaci alapon üzemelne a MÁV akkor megfizethetetlen lenne és a vasúti személyszállítás gyakorlatilag megszűnne létezni.


" vagy minimum 300km/h-el közlekedő vonatokkal összeköti Budapestet minimum Béccsel, de inkább Münchennel."

Miért Bécs és München? Miért nem Miskolc,Nyíregyháza és Debrecen vagy akár Szeged? Miért a csekély külföldi utazót akarod kiszolgálni a saját néped helyett? :D

ma 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Micsoda véletlen, Baranya megyében lakok én is, 2013-2019 közt sokat vonatoztam Pécs és Budapest között. Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy a 7 év alatt hányszor volt pontos a vonat, állandóan pályafelújítások, pótlóbuszok, vagy várjuk az állomáson a szembejövő vonatot. Sajnálom, hogy annó nem szólt a póltóbusz sofőrje Lázár úrnak, hogy komám, gatya a helyzet már megint, tenni kéne valamit kicsit komolyabban!


#3

Ha piaci alapon működne a Máv, lehet 3-4-szer ennyibe kerülne a jegy, azt pedig nem sokan vennék meg.

ma 12:54
 8/15 anonim ***** válasza:
0%

Piaci alapon kellene működnie.

Viszont a veszteséges vonalaknál az állam kompenzálna.Cserébe biztosítani kellene szolgáltatást.


Igen, drágább lenne, de jobb lenne a szolgáltatás.

ma 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Nem tudsz tömegközlekedést piaci alapon működtetni, főleg nem vasutat. Olyan drága lenne a jegy, ha piaci alapon kellene kitermelni az infra és járműállomány fenntartását plusz a profitot, hogy senki nem venné igénybe.


A MÁV jelenlegi jegyárbevétele a harmada sincs az üzemeltetési költségeknek, piaci alapon minimum ötször drágább lenne a vasút ami azt jelentené, hogy egy fő esetén a duplája lenne az autózásnak...

ma 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

#6 Például az Egyesült Királyságban magánkézben vannak a tömegközlekedési eszközök. Például London tömegközlekedése is inkább magánkézben van (ilyen pl a LUL), a város (TfL, a helyi BKK) csak egy "ernyő", szervező. Vagy például szintén itt 42 vasúttársaság üzemelteti a vasúti közlekedést. De ugyanúgy példa lehet az USA, ahol a vasút nem is volt soha állami kézben.


Tehát nem szűnne meg a tömegközelekdés, csak átalakulna, mert igenis piaci alapon működne - ergo lenne ára. Amit most is valamennyire kifizetünk, csak ugye adóból mindenki.


Viszont mivel piaci alapon működne a cég elvárná, hogy legalább 0-ra kijöjjön. Pár éve volt valahol egy kalkuláció, ha a BKK-t is ki akarnánk vonni abból, hogy adóból pótolgassák ki a működési költségét, kb 30.000 Ft lenne a bérlet, csak ahhoz, hogy 0 legyen a vége. Ez a londoni átlag havi 235 fonthoz (cirka 112.000/hónap/bérlet). Ja, és ezeken a helyeken is kifizetik ezt. Persze lehet mondani, hogy ez a 30.000 Ft a havi fizetés 8%-a, de ott is.


Az meg, hogy miért Bécs-München, nem például Szeged? Mert ezekre a 150-200 km-es távokra felesleges. Elsődlegesen, ha ezeken a vonalakon normális vonatok járnának 200-al, ami ma a standard egy óra alatt (pl ÖBB ennyivel megy) Budapestre ér bárki. Sokat nem nyerne senki. Persze ahhoz rendes vonatok és vonalak kellenek, legalább 1980-as évekbeli színvonal. (Ugye például a franciák a 70-es, 80-as évekbe építették azokat a vonalokat, amiken 400-al is lehetne menni).


Egy müncheni vonal, viszont kiválthat sok repülőjáratot is, tehát pont jobb lenne a környezeti terhelés.

ma 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!