Miért háborognak sokan, amiért kitíltják az iskolákból a telefonokat?
2-es
Részben egyetértek, részben nem. Szerintem is a telókat használni kellene az oktatásban oktatási célra és vannak iskolák, ahol jól is működik vagy működött eddig ez...csak az a baj, hogy rengeteg olyan intézmények vannak, technikumok, szakmunkás iskolák..stb, ahol a diákok Tiktok-live-ra használják a telót órán, élőzve a nézőkkel közösen gúnyolodnak a tanárokon és bullingolják az osztálytársakat a nézőkkel megszavaztatva, hogy mit csináljanak velük...tavasszal minden 3-4. délelőtti élő live iskolából indult..!!! Ezekben az iskolatípusokban a tanárok többsége meg mélyen sz.rik bele, hogy mit csinálnak, ő leadja az anyagot aztán ámen lelép a teremből.
Nálunk is elvették mindig a telefonokat, és soha nem lett semmi bajuk, nem lettel ellopva, nem lett elkeverve, ezek az érvek bullshitek, nálunk a tanáriba lettek levéve és az utolsó órát tanító tanár ment le értük és adta vissza. Bérletet és apppay-t még nem kérték el az órán vagy a szünetben a BKK ellenőrök. :)
Mikor nálunk ezt bevezették, mi sem örültünk neki, mi is hisztiztünk kegyetlenül, de idővel megszoktuk, így telt el nekem 3 év és még is itt vagyunk élünk, nem haltunk bele.
Mondom még 1x nem vagyok telefon ellenes, lehetett volna az általad írt példával is élni, hogy csak az órán veszik el, kicsengetéskor meg vissza, deee amivel én nagyon egyet tudok érteni, hogy a Tiktok-liveozásos tanárokon gúnyolodásoknak meg a verbális bullingozásoknak a nézők szórakoztatására, hogy minél több néző legyen igen is véget kell vetni!!!!!!!!!!!!! és ezzel sajnos azok az iskolák meg diákok szívnak, akik normálisan tudták használni a telefonokat, lásd. Madách.
Mert ettől nem fog fejlődni az oktatás.
Ez csak egy tekintélyelvű baromság, a kormány megint korlátozni akarja az embereket valamiben, mert mindenhatónak gondolja magát.
Na meg tipikus népbutító boomer baromság, és célja a különböző generációk egymás ellen uszítása, és figyelemelterelő gumicsont a valódi problémákról.
2,
44%
Mert el akarom érni a gyerekemet nap közben is.
Hagyd békén a gyerekedet napközben!
Mert használni kellene a mobilokat az oktatásban, nem tiltani.
Tankönyvet és füzetet kell használni. Legalább nem lesz funkcionális idióta.
Mert ettől a diákok nem fogják kevesebbet bántani egymást.
Csak nem fogják több száz ember előtt megalázni egymást.
Mert kockázat, hogy a soktízezres, párszázezres telefonokat hogyan fogják őrizni.
Te fogod őrizni.
Mert attól ugyanúgy függők lesznek, hogy reggel elveszik tőlük, délutántól késő estig is sok-sok órán át használják.
8 óra használat kevesebb, mint 16 óra használat.
Mert korrekten is meg lehetett volna csinálni, pl. óra elején egy dobozba berak lenémítva, óra közben, ha kell a tanításhoz, akkor előveszik, óra végén magukhoz veszik.
Ebben van valaki, de szünetben is tudnak kárt okozni vele másoknak. Lásd fent.
Mert azon van az órarendjük, a bérletük, egy csomó minden. Akár bankkártya is.
Órarend lehet csinálni. Bérlet van papír alapú. Adj neki kp-t.
Az a legnagyobb gond, hogy vannak olyan iskolák, ahol a mobiltelefon kérdés súlyos probléma. Persze van olyan is, ahol nem. Olyan szabályt nem lehet hozni, hogy csak a problémásabb iskolákban tilos a mobil. Hol húzod meg a vonalat.
Próbáljátok már meg nem ennyire függni attól a rohadt mobiltól. Te is itt vagy köztünk, aztán nem volt mobilod suliban.
Én is csodálkoztam, miért nem lehet az, hogy órán nincs mobilozás?
Aztán tiktokon megválaszolta egy diák. Állítólag azt történik hogy a tanár beszél a semmibe és senki nem figyel rá. 20 gyerekből 18 a telefonját nyomkodja kuncogva, azt sem tudja mi a tananyag nem is figyel oda csak a telefon érdekli. Belegondolva azért elég nehéz lehet így órát leadni.
Én egyszer ebéd közben beszélgettem egy kolléga nőmmel, jött neki egy sms, azonnal megnézte, nincs is azzal semmi baj, és mosolyogva válaszolt rá. Akkor sértődtem csak meg, amikor emiatt abbahagytam a mondandómat hiszen úgysem rám figyel. Erre azt mondja, attól mondjad, mondjad.... Hát nem nem nem fogom a sem kinek mondani a mondanivalómat. Nem fogok a levegőbe beszélni addig amíg nem rám figyel. Ha befejezte, folytathatom, tényleg nem voltam megsértődve, de ez azért mindennek a teteje hogy azt mondja hogy én azért beszéljek nyugodtan....
"Belegondolva azért elég nehéz lehet így órát leadni."
És a telefonok előtt mindenki feszült figyelemmel kísérte az órákat? Mi ugyanúgy amőbáztunk, kártyáztunk, beszélgettünk olyan órám ami nem érdekelt. A diákok nem fognak egy csapásra megjavulni a telefon elvételével. Az esetleg nem volt opció, hogy az oktatók tartsanak érdekesebb órákat, esetleg a sok baromságot kivegyék az alaptantervből?
15# mindenképpen érdekesebb órákat kellene tartani, csak nehéz egy okostelefontól érdekesebbnek lenni bárkinek is. Arról nem tudok nyilatkozni hogy vajon milyen baromságok vannak az alaptantervben, régen mikor én jártam iskolába is volt olyan tantárgy ami engem nagyon untatott, meg olyan is amit nagyon nehezen tanultam meg, meg olyan is amit jobban kedveltem. Az is igaz hogy felnőttkorunkban lassanként elfelejtjük az egészet, amit akkor tanultunk. Viszont valamilyen szinten csak beépült a gondolkodásunkba.
Egyébként azt olvastam hogy nem is feltétlen az a fontos hogy a gyerek milyen anyagot saját itt el hanem az hogy tanuljon, tréningezze az agyát. Állítólag ha soha nem meme morizálval aki gyerekkorában, vagy nem tanul meg írni, nem gondolkodik számoláson, felnőttkorában sokkal rosszabbul működik az agya, sok képessége ki sem fejlődik.
Előző voltam kicsit félre írt a telefon, ugyebár az "okostelefon".
Szóval ha soha nem memorizált semmit gyerekkorában, az hatással van a későbbi felnőtt életére. Sokkal rosszabb lesz a probléma megoldó képességétől kezdve csomó minden.
Ezt nem állami szinten kellene szabályozni, hanem az iskolákra kellene bízni.
Más pedagógia módszerek eredményesek egy hátrányos helyzetűeket szakmunkásnak képző intézetben, és egy elit gimnáziumban.
Egy elit gimnáziumban a tanárok támogatják a diákok kritikus gondolkodását, szabadságát. Nem kell fegyelmezni őket, maguktól is szorgalmasan tanulnak.
Hasonlítsuk össze azzal, mi volt a mi időnkben bezzeg:
Ma a gyerekek az okostelefonnal szórakáznak.
VS
A mi időnkben bezzeg mi más módot találtunk a szórakoztatásunkra, rajzoltunk a füzet hátsó lapjaira, kidekoráltuk a tankönyvet, vagy amőbáztunk amit mindig elveszített, aki próbált az órára is figyelni.
A szünetben is a mobilokat bújják és nem beszélgetnek.
VS
Bezeg a mi időnkben, valamelyik szerencsésebb osztálytársunk mindig behozott valamilyen kézi videojátékot és bámultuk, ahogy játszik vele és nem sokat beszélgettünk. Ha mégis beszélgettünk, akkor is valami hülyeségről, vagy arról, hogy kellene valakit bezárni a szekrénybe, vagy milyen volt az utoljára megnézett film.
Órán a figyelmes és szigorú tanárok eltetetik a mobilt ha látják, valaki nem figyel.
VS
Amikor mi rajzolgattunk a füzetbe, vagy a könyvbe, amőbáztunk, az fel sem tűnt a tanárnak mert azt hitte, jegyzetelünk.
A internettel és az okostelefonokkal megjelentek az internetes zaklatások. Ez büntethető, ha a sértett osztálytárs, vagy a szülei bejelentést tesznek és tudják, kik az elkövetők.
VS
Bezzeg a mi időnkben az iskolán belül bullyingoltuk egymást, gúnyoltuk, vagy verekedtünk, vagy bezártuk egy osztálytársunkat a szekrénybe. Ezekért is járhatott büntetés, ha már terrorizálás szintre emelkedett. Próbáltuk nem átlépni a határt és még tudtunk bocsánatot kérni amikor úgy éreztük, tényleg túl mennyire mentünk.
A mobilok elvételétől várják a teljesítmény növekedést? Úgy tűnik, hogy nem ezen múlik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!