Titeket nem bosszant, hogy egyre pocsékabb a vasúti közlekedés minősége?
Ma 35-40 fok volt a vonaton a hőmörséklet, mikor még el sem indult. Éppen elhagyta a keletit, és megállt, kb. 25 percre. Hiába voltak nyitva az ablakok irdatlan büdös volt, és a kinti hőség miatt a meleg sem enyhült.
Maga a Keleti is borzalmas állapotban van, és a környéke is iszonyatosan igénytelen. Pl. a Pályaudvarra vezető vágányok mentén minden csupa szemét.
Azt sem értem, hogy miért csúcsidőben kell üríteni a vonatok wc tartályát, mert ilyenkor hosszú percekre betölti a levegőt az emberi végtermékek émelyítő bűze, ráadásul a kis szippantós kocsi viszi magával a szagot, hogy az egész Pályaudvar részesüljön ebből az – kicsit sem kellemes – élményből.
Az is röhejes, hogy a Pályaudvar alsó szintjét, a liftet és a lépcsőt kb. 1,5 évig tartott felújítani, kiépíteni más országokban ennyi idő alatt felhúznak egy komplett pályaudvart.
Ezekhez képest már kisebb probléma, hogy a vonatok is mocskosak, jobb esetben enyhén koszosak. A kedvencem, amikor a régebbi kocsik ablakának üvegrétegei között több évtizednyi sárgás-barnás szennyeződés gyülemlett fel, amelyen legfeljebb csak kisebb foltokban lehet átlátni.
Az egészet az koronázza meg, hogy a Keleti egyes részein nem tudsz úgy várakozni 5-10 percet, hogy ne szólítana meg legalább egy kéregető, vagy beteg gyerekeknek "gyűjtő" személy.
Az én tapasztalataimnál sokkal rosszabbakat is lehet olvasni, egyetlen embert sem ismerek, aki elégedett lenne a vasúti közlekedés minőségével, a kormány mégsem tesz semmit. Konkrétan összeomlott az egész.
Azt elfelejtettem, hogy pár hónapja a bérletek is rohamosan kopnak, hónap végén már le sem lehet őket olvasni. :D
#23 Ez most váltóhiba volt, de amit írtál az is gyakori, illetve felsővezeték-szakadás szokott még rendszeresen előfordulni.
#24 Nekem csak a második kérdésem a témában, de örülök, ha sokan mások is írnak ezzel kapcsolatban. Napirenden kell tartani, az oktatás, az egészségügy és a vasúti kb. összeomlott. Ezekről nem lehet eleget beszélni.
Az idén még nem vonatoztam, viszont a tavalyi tapasztalatom nem volt rossz. Például 170 km-t tettem meg kevesebb mint 40 perc alatt, kulturált körülmények között, működött a légkondi, a tájékoztató rendszer, volt wifi, tisztaság mindenütt. Másodpercre pontosan indultunk, érkeztünk. Az állomások is patyolat tiszták voltak.
Itt a jegyem is: [link]
És a szolgáltatás is megfizethető volt, még 8000 Ft-ba sem került. Az ilyen vonatok 10-15 percenként követik egymást, a nap bármely szakában és a csúcsidőszakok kivételével legtöbbször az utolsó pillanatban is tudsz még helyjegyet venni, de ha mégsem sikerülne, akkor az utolsó kocsikat anélkül lehet igénybe venni, 30-40 perc álldogálás még elviselhető, bár sokan leülnek a folyosókra is (nem kell attól tartani, hogy összepiszkolod magad).
Jó lenne, ha idehaza is hasonló módon lehetne utazni. Persze könnyű a tajvaniaknak, nincs háborús infláció annak ellenére, hogy Kína folyamatosan fenyegeti őket, komolyabb földrengés sincs néhánynál több egy évben, valószínűleg ezért könnyebb ez nekik...
Akinek van 20 perce, nézze meg, hogy mennyire "okádék" az a hires, "ocsmány" német vasúti állomások egyike:
https://www.youtube.com/watch?v=oDMp2wSS0_U
aztán, nézze meg, hogy az istenkirály Keleti, hogy néz ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!