Jó ötlet a Közlekedési Múzeumot Debrecen külterületére költöztetni?
És hagyjuk már ezt a fideszezést, mi is utáljuk a fideszt, de nehogy már rosszul érezzük magunkat, ha idejön egy műzeum.
A fidesz szerintem egyetlen jó húzása ez, hogy igyekszik az ország ezen részén is kialakítani egy nagyobb gazdasági-kulturális tömböt, mert ez nagyon kell az ország gazdaságának, a központosítás élhetetlenné tesz sok mindent. És nem azért mondom, mert véletlenül épp debreceni vagyok, hanem mert az az igazság, sőt, szerintem ugyanígy erősen fejleszteni kellene pl. Pécset is, mert az ország azon része is egy csőd minden szempontból.
Mindenki sokkal jobban járna vele, ha az országnak több területe válna élhetővé, gazdaságilag és kulturálisan is.
És ez a fidesztől független.
30#, 31# Nagyrészt egyetértek veled az elvándorlás kérdésében, de ezt a problémát, nem egy múzeum Debrecenbe költöztetése fogja megoldani. Kb 50 embernek fog munkát adni, és emiatt nem fognak az ország más részeiről Debrecenbe költözni, hogy dejó van itt egy közlekedési múzeum.
Ami megoldaná az elvándorlás kérdését az elsősorban a normális közlekedési infrastruktúra, mondjuk kellene egy megbízható, gyors vasúti közlekedés Debrecen-Budapest és Debrecen és més nagyvárosok között, pl. Debrecen-Szeged között egy közvetlen vonal se ártana. A jól kiépített, megbízható infrastruktúra a cégek vidékre települését is elősegítené, és ezt még meg lehetne fejelni olyan ösztönzésekkel, hogy a vidékre települő cégek adókedvezményben részesülnek, ha ezek megvannak máris sokkal kevesebben válaszanák az elköltözést, vagy többen költöznének a megyeszékhelyekre Budapest helyett. De inkább elverünk csilliárdokat értelmetlen látványberuházásokra, ahelyett, hogy például gatyába ráznánk a MÁV-ot. Ezek a látványberuházások csak a NER építőiparának kedveznek és közben az ország tovább hanyatlik.
#30 van aki mindenen hisztizik, engem pl. nem zavar.
Ugyanakkor ezt megszüntetni már lehetetlen. Évszázados történelmi okai vannak annak, hogy így központosodott az ország, ezt nem fogja tudni semmilyen kormányintézkedés visszafordítani, lophat el bármennyi múzeumot Lázár Budapesttől. Ezzel a településstruktúrával kell tervezni a belátható jövőben, erre kell építeni a beruházásokat.
Ott van Ausztria, ami majdnem pont annyira "vízfejű", mint Magyarország, ott sem tudnak / akarnak ezen változtatni, részben egyébként ugyan azokból az okokbból kifolyólag: Bécs és Budapest is egy 70 milliós ország fővárosának épült, ahol regionális ellenpontoknak ott volt Prága, Trieszt, Lemberg, Krakkó, csak hát mint tudjuk szétesett, de mostmár ez van, ezzel kell dolgozni.
Kérdező, de értsd már meg, hogy ennek ez a múzeum csak egy része, nem ez az egy dolog csinál csodát, de hozzátesz a fejlődéshez. Mert mittudomén, mondjuk több gyerek jön ide osztálykirándulásra.
Itt írta valaki, hogy amúgy van másik közlekedési múzeum is Pesten, akkor miért kell, hogy ott legyen kettő is, az országban máshol meg egy sem?
Budapesten azért nagy pénzt hoz a turisztika, itt is sokat számítana, ha lenne miért idejönni. Először 1 múzeum, aztán kettő, aztán esetleg valami más is.
Ez a Közlekedési Múzeum csak egy darabkája az egész dolognak.
De máshogy nézve, ismét kérdezem: szerinted nekünk, itt lakóknak semmi másra nincs igényünk, csak hogy legyen munkahelyünk? Nekünk nem kellenek látnivalók, legyen jobb a MÁV, aztán puszi, munka után menjünk haza bámulni a falat vagy utazzuk át a fél orszagot, ha valamit látni is akarunk?
#35 Miért nem?
Miért ne lehetne egy ORSZÁGOS múzeum vagy más intézmény máshol, mint a fővárosban?
Még emlékszem amikor az első Orbán kormány kezdetén pontosan ugyanez a károgás ment amikor belekezdtek a fürdőépítésekbe, aztán az elmúlt 20 évben pont ez adott lehetőséget az egész országban a turizmus fejlődésének, mert nem csak a Balaton meg a Velencei tó tudja már nyáron vonzani a turistákat, hanem mehetsz bárhová az országban, 1-1,5 órás úttal el tudsz jutni egy jó fürdőbe könnyedén, hogy legyen ilyen program IS a nyaralásban.
Aztán ugyanez a hiszti ment az autópálya építések elkezdésekor - később már kampányban próbáltak rálicitálni a fideszre, hogy bezzeg ők sokkal többet építettek. Ahogy ment a siránkozás a várrekonstrukciós programnál, aztán a kastélyok megújításánál is, holott azok is pont a vidéknek adnak vonzerőt és vele munkahelyeket, nagyobb jövedelmeket. De a mai napig megy a hiszti a "stadionépítések" miatt is, miközben valójában a legnagyobb része egyszerű sportcsarnok, uszoda volt amivel pont a fiatalok sportolási lehetőségei szélesedtek ki és az a néhány nagyobb stadion pedig a nemzetközi versenyek megrendezését tette azóta is lehetővé.
Egy hosszútávú és széles fejlesztési program történt meg sok eltérő területen és bizony, ebben csak 1 kis lépés ha egy ilyen múzeum Budapestről átkerül a 2. legnagyobb városunkba, de akkor is fontos lépés.
Ma már te is látod Budapesten milyen értékes az a terület ami a Nemzeti Színház körül van vagy vele szemben a budai oldalon. Amikor ebbe belekezdett a fidesz kormányzat, akkor is ment a hiszti, hogy miért ilyen lepukkant, értéktelen területen akarják megvalósítani és miért ilyen távol mindentől. Aztán bebizonyosodott, hogy pont ez kellett hogy az a terület is meginduljon a fejlődésben és ma ott vannak a legdrágább ingatlanok a lakáspiacon.
De említhetnénk a Liget projektet is. A hozzád hasonlók tüntiztek az ellen is, miközben azzal meg pont a főváros kulturális értékeit növelte meg a kormányzat. Azok a beruházások oda valók, az országos közlekedési múzeumnak azonban hely kell ahhoz, hogy fejlődhessen és ehhez nem egy extrém drága belvárosi terület kell hanem pl. a debreceni külső területek. Ahová a belpestiek is simán le tudnak jutni 2,5 óra alatt vonattal is amúgy.
A 36-os kommentet nem én, a debreceni írtam, de osztom továbbra is a véleményét: miért ne lehetne egy országos múzeum más városban, miért minden csak Pesten lehet?
Nem értitek meg, hogy ez lenne a lényeg, hogy többközpontú legyen az ország? Mondom ezt továbbra is olyan emberként, aki minden választáson a fidesz ellen szavaz. De ettől még ennek a fontosságát, elismerem, jól eltalálták és az ellenzéknek sem ártana megpróbálni ezzel megnyerni városokat.
"Miért ne lehetne egy ORSZÁGOS múzeum vagy más intézmény máshol, mint a fővárosban?"
Pusztán már csak a megközelíthetőség miatt is az ország közepére érdemesebb tenni bármi ilyesmit, mint a keleti szélére. Egy ilyen múzeum, ami tipikus egydélutáni program, és nem alszol ott miatta az ország közel kétharmadának olyan távolságba kerül így, ami már nem praktikus. Ebből a szempontból Kecskemét is jobb hely lenne neki.
De egyébként két külön dolog vonzóvá tenni egy meglévő célpontot a fürdők, várak fejlesztésével, és teljesen más ellopni egy másik várostól egy ott jólműködő intézményt. Utóbbi megbocsáthatatlan.
"Ma már te is látod Budapesten milyen értékes az a terület ami a Nemzeti Színház körül van vagy vele szemben a budai oldalon."
Hú, hallod, ebbe nem akarsz belemenni. Senki nem vitatta hogy az a terület értékes, egyértelmű iránya volt a város továbbépítésének, csak egy ilyen folyamat beindítására nem egy színház a legalkalmasabb, és nem is ez indította be, hanem a Lágymányosi híd, meg az Infopark és a Kopaszi-gát fejlesztése. Ennél is egyel nagyobb baj, hogy ilyen ízléstelen újgazdag tüzépbarokk stílusban épült fel az új színház, pedig lehetőség lett volna valami nagyvonalút építeni a belvárosi Duna part folytatásaként. Valami olyasmit, ami bekerülhetne a "top 10 must see things in Budapest" listákra, és nagyon nem véletlen, hogy ami megépült nem kerül be soha. Ez az épület inkább lehetőségeket vett el Budapesttől, mint hogy megnyitott volna bármit is.
Meg persze azt is jó fideszes arroganciával úgy építették oda, hogy az Erzsébet téren már megindult munkálatokat állítottak le a kedvéért. Az csak Budapest adaptációs képességeit dicséri, hogy a mélygarázsnak kiásott gödörből lett a város egyik legmenőbb szórakozóhelye: a Gödör, későbbi nevén Akvárium. Ez lett az egyetlen pozitívuma a Nemzeti Színházas szerencsétlenkedésnek, az egyetlen dolog, amit nem a fidesz csinált a történetben.
#31
ha egy miniszteriumot vagy egy orszagos hivatalt koltoztetnek videkre, senki nem banja, mert miert is ne mukodhetne barmelyik sohivatal videki nagyvarosban.
az is jogos, hogy gyarak, uzemek epuljenek szerte az orszagban.
de hogy egy mukodo muzeumot elvigyenek a pusztaba, na annak semmi ertelme sincs.
Keves latogato, semmi bevetel.
36# Te egy nagyon elvakult fidesz monológot nyomtál itt most le. Nem tudok arról, hogy károgott volna bárki is a fürdő építések miatt, ha egyáltalán voltak országos fürdőépítések, ami ellen károghattak az, az hogy miért csak a fideszes városok kaptak erre több lóvét.
Az autópálya építésekkel se volt szerintem senkinek semmi baja önmagában, ott a gond az iszonyatos túlárazással volt, ami egyébként a korábbi kormány esetében is meg volt, csak éppen a fidesz ebben is szintet lépett, és ma már a világon nálunk készül a legdrágábban az autópálya kilómétere.
A másik probléma pedig az, hogy míg autópályák épültek addig vasútvonalak meg nem, sőt egymás után zárnak be vasútvonalakat.
A kastély, vár felújításokkal, rekonstruciókkal maxiumum szakmai-történelmi hűség alapon ment a hiszti és vannak is negatív példák, hogy kell elb@szni egy várat lásd a nagyvázsonyi Kinizsi várat.
A stadionépítések meg pont nem a tömegsportot szolgálják, hanem a cirkuszt a népnek elven alapuló alulművelt focirajongó és jó eséllyel fidesz szavazók táborának kívántak kedvezni vele, meg azért mert a főninek ez a kedvenc sportja. Meg lehet nézni mekkora összegekbe kerül ezen stadionok fenntartása ott ahol nem gondoltak arra, hogy megfelelően önfenntartó legyen pl. kiadható helyiségek hiánya miatt. Uszodából meg ugyanúgy hiány van mint ahogy eddig is volt, Debrecenben pl. ma is csak egy rendes uszoda van, ami full time teltházzal üzemel.
A nemzeti színháznál rondább színház épületet nem nagyon találsz a földön, nem azért lett ott is értékes a terület mert az oda épült, hanem mert egyébként is terjeszkedik a város és egy Duna parti terület mindig értékesebb.
A Liget projektről nekem is felemás a véleményem, van amit jól csináltak van amit nem.
Azzal nincs bajom, hogy legyen Debrecenben egy közlekeséi múzeum, természettudományi múzeum, vagy akármilyen, de egy teljes országosan átfogó tárlat kialakítása egy olyan helyen ahova az ország más területeiről nehéz az eljutás nem szerencsés. És itt most nem arról van szó, hogy a pestieknek nehéz oda eljutni egyébként jó esetben csak autóval 2 és fél óra alatt, hanem arról, hogy például Pécsről, Szombathelyről, Győrből, Veszprémből stb. városokból már sokkal nehezebb Debrecenbe eljutni mint mondjuk Budapestre, vagy egy akármilyen az ország közepén lévő helységbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!