Szerinted manapság vagy Gyurcsány idején volt megfizethetőbb a tömegközlekedés?
30 Az üzemanyag árak is több mint duplája mint 2009-ben.
Tényleg uniós előírások szerint? Linkeld már be erről a cikket köszi.
A fizudon pár %al kisebb az adóteher, amit vásárolsz mindenen meg több, szarabbul jársz.
Az eu pénzek meg a világ gazdasági környezet miatt volt szerény reálbér emelkedés 2020-ig.
Nálatok 1399 nálunk 2399, nem vicc. (Vidék)
#31
Semmi baj, ha nem tudod kiszámolni. Akkor magyarázd el, hogy mit szerettél volna a KSH-s linkeddel bizonygatni. Mert amit szerettél volna nagyon nem sikerült.
A gyerek bekeményített, az utóbbi időben mindig úgy vérzik el a vitákban, hogy pénzt követel. :D
Ha arra járok majd dobok aprópénzt a kalapodba. :)
#32
"Az üzemanyag árak is több mint duplája mint 2009-ben."
A bérek meg már lassan a triplájára.
"Tényleg uniós előírások szerint? Linkeld már be erről a cikket köszi."
„Az uniós előírásoknak megfelelően számolt un. harmonizált fogyasztóiár-indexünk, ami 15,3% volt…”
„A fizudon pár %al kisebb az adóteher, amit vásárolsz mindenen meg több, szarabbul jársz.”
Amit vásárolsz azokon is pár százalékkal magasabb az adóteher, mint a Fidesz előtt (25% -> 27%) ami a gyakorlatban 1,6%-kal növeli a termékek árait. Az SZJA pl.: ettől nagyobb mértékben csökkent 2009 óta.
„Az eu pénzek meg a világ gazdasági környezet miatt volt szerény reálbér emelkedés 2020-ig.”
Az EU-s pénzeket nem lehet bérfejlesztésre fordítani. A jó világgazdasági környezet meg megvolt már 2000-2010 között is. De örülök, hogy elismered, hogy valóban volt reálbér emelkedés.
„Nálatok 1399 nálunk 2399, nem vicc. (Vidék)”
Én is vidéki vagyok, és ott vettem.
#34
Nem hibáztatok én senkit.
Téged pláne nem, hogy szokásodhoz híven a linkeddel megint az én állításomat igazoltad. :D
33
Nem nincs tripla bér plusz akkor még divatos volt a minmálbér mellé kézbe adni. A minimálbérnek most adója van akkor nem volt.
Többet adózunk itt minimálbérre mint Ausztriában 16 ezer euró éves jövedelemre. Ezt add össze.
Az szja csökkent a sokat keresőknek a minimálbéreseknek vagy közelinek meg nőtt.
Meg a sok új adó. Csak a baleseti adó évi 10ezer vagy több.
A svájci indexálás törlése nélkül ma kb. 40%al több lenne a nyugdíj.
2008-ban volt kis válság, 2011-ben bevontak 3000mrd nyugdíj vagyont.
És akkoriban nem voltunk leszakadva, mint manapság, Bulgária is előz a kanyarban, 2-3 év.
Tudjátok az a szórakoztató, hogy itt pár szerencsétlen megpróbálja bizonyítani, hogy ma szarabbul élünk mint tíz éve! 🤣🤣🤣🤣 Mondják ezt úgy, hogy gyaníthatóan ők is minimum másfélszer jobban élnek, mint akkor.
Ez olyan nem tudom, a vicc az, hogy ezt senki nem mondja, tehát itt nem arról van szó, hogy a "fideszesek ezt mondják" vagy az "ellenzékiek ezt mondják" egyszerűen ma az átlagbér sokkal többet ér mint 2013-ban, 2013-ban sokkal többet ért mint 2003-ban. A 90-es évek volt valóban megtorpanás, ez tény akkor a rendszerváltás miatti gazdasági összeomlás és struktúra váltás miatt akkor valóban csökkent kicsit a 80-as évekhez képest az életszínvonal.
Szóval azt nem értem, miért akarjatok ennyire bizonyítani, azt, amit senki sem mond? Tehát a nagy politikában sem arról megy a vita, hogy jobban élünk-e, hanem, hogy az ország kihasználta-e minden lehetőséget!
Tehát ha megnézel egy interjút egy ellenzéki politikussal ők se azt mondják, hogy rosszabbul élünk, hanem azt, hogy egyszerűen jobban is nőhetett volna az életszínvonal, ha Orbán ezt meg azt másképp csinál.
Nézzétek, a kérdésre a válasz:
MA SOKKAL OLCSÓBB A TÖMGEKÖZLEKEDÉS! Ezzel nem lehet vitatkozni, mert tény.
A kilométerárak be vannak fagyasztva a 2012-es szinten, miközben a bérek azóta két és félszeresére nőttek, ez tény, ezt nem lehet "megokoskodni", hogy nem, mert de ez így van, ahogy írom. Elég ha az átlag vagy minimálbér növekedést nézzük, ha hozzátesszük, hogy azóta az SZJA teher csökkent is 16-ról 15%-ra, a 25 év állattiaknak adómentesség van stb. akkor így nézve még sokkal olcsóbb a tömegközlekedés. Pláne, hogy idén behozták a megye és országbérleteket, ez olyan szinten tette olcsóvá a közlekedést, ami korábban elképzelhetetlen volt! Ma 18900-ftért az egész országban utazhatsz egy hónapig, minden helyközi buszon meg 2. osztályú vonaton. Egy diáknak ma szinte fillérekbe kerül utazni a 90%-os megye meg országbérlettel. Innen már tényleg csak egy lépésre vagyunk a teljes és ingyenes tömegközlekedéstől, és akkor ti meg akarjátok magyarázni, hogy ma nem olcsóbb??? 😂😂😂
Miről beszélsz, itt ma magyarországon sokan rosszabbul élnek, kiszolgáltatobbak az emberek. Ilyet normális ellenzéki politikus nem mond, baszki nézd már meg az áremelkedéseket alig nőtt valamit a reálbér papíron is egy csomó szolgáltatás ára meg az egekben. 10 éve egy burkoló 2ezerért vidéken simán dolgozott ma 10ezer. Ez SEM szerepel az inflációban. Egy hajvágás volt 600Ft ma ugyanaz 3000. (tudom városokban több)
Attól hogy valaminek az ára fix komcsi gondolkodás, megfizetjük máshol vagy szolgáltatást sem kapunk elfogadhatót mint pl az egészségügyben.
Mindenki a kádár rendszert mondja élhetőnek, a mai lakások házak 80%-a akkor épült. Ma azokat újítgatják legfeljebb mert nem lehet kifűteni.
Egyre szarabb minden ezek a tények. Orbánék ellopták a jelent és a keleti dörgölőzéssel már a jövőt is. A nyugat kiközösít, mellesleg nem oktalanul.
Én sírok azon egyesek milyen korlátoltak. Jössz itt azzal, hogy megye meg országbérlet. MIÓTA VAN AZ ELMÚLT 13 ÉVBEN? 2 hónapja?
Elötte az egyetemista 50% jeggyel járt haza, gyurcsánynál 90% volt.
39! A sok hülyeségre nem reagálok, nézzük a tényeket!
"az egyetemista 50% jeggyel járt haza, gyurcsánynál 90% volt."
Nem, hanem67.5%-volt és éppen akkor vitték le 2007-ben 50%-ra. Tudom, mert én pont akkor voltam egyetemista. De ha nem hiszed el bemondásra:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!