A magyar néplélekben miért van ekkora autópártiság?
A nép szó nélkül elfogadja, hogy ha egy közterület az autók számára épült ki, akkor ott csak autók mehetnek. Sokan még akkor is ki akarják onnan rekeszteni a bicikliseket, ha be szabad hajtaniuk. De a gyalogosokat is ugyanígy ki akarják rekeszteni mindenhonnan; tele van az ország olyan felüljárókkal, ahol nincs járda. Meg manapság már a gyalogos helyeken is az autóknak van elsőbbsége. Kilépsz a Corvin plázából hátul és a gyalogosoknak fenntartott helyen az autónak van elsőbbsége. Vagy ha valaki keresztben átszalad az autópályán, akkor az el lesz könyvelve, mint felelőtlen hülye. A társadalom kollektív gondolkodása ezt mégis hogyan gondolja? Kerüljön valaki gyalog 3-4-5 km-t csak azért, hogy ne szaladjon át az autópályán? Nulla beleélése van a magyar embernek más helyzetébe? Ilyen kollektív gondolkodással már az is csoda, hogy nem a középkorban ragadt Magyarország.
(Igen, kollektív gondolkodásról van szó. Az autópályán átrohangálókról sose olvastam még olyan hozzászólást, hogy érthető, amit csinálnak.)
"Tudsz mutatni egyetlen olyan választ tőled, ahol egyetértettél valakivel?"
Nem fogok helyetted keresni. Hajrá!
Amúgy mivel nem vagyok birka, a "szerinted is kék az ég" kérdésre teljesen fölöslegesnek vélem beírni, hogy igen. Az embert nem az viszi előre, hogy bólogat, hanem az, hogy vitatkozik valakivel, mert akkor gondolkodik is. Neked semmi felvetésed nem volt AZZAL kapcsolatban amit írtam, tehát vagy nem tudsz vele vitatkozni, vagy nem vagy azon a szinten, hogy értelmesen megvitass egy kérdést. Még nem tudom, hogy melyikbe soroljalak. Tippem van, de egyelőre megtartom magamnak.
"Neked semmi felvetésed nem volt AZZAL kapcsolatban amit írtam"
Ennek egyrészt az az oka, hogy több dolgot már megvitattunk, és te most újra le akarod futni ugyanazokat a köröket, másrészt pontosan tudom mire fog kifutni a vita:
Arra, hogy számodra kizárólag az a demokratikus berendezkedés fogadható el, amiben az autós többségnek az biztosít előjogokat, hogy többen vannak, mint a gyalogosok. Mert ez volt az érved rá, hogy a felüljárón miért van út, és nincs járda.
17 vagyok: Nem utalom az összes biciklist. Forgalmas kirándulóhely közelében lakom (kerékpárút azert persze nincs), és félelmetes, hogy mennyien vágnak neki az útnak biciklivel, akik épp hogy meg tudnak maradni a szeren - sokszor rádásul gyerekekkel. (És ugye nem is arról beszélek, hogy valaki egy 200 lelkes faluban mondjuk felont a garatra és azért dülöngél, nekik sajnos józanul is ez a max tudasuk)
A kerülgetés a keskeny utcákban csak akkor zavar, ha egyirányúban szemben jönnek. Tudom, hogy már szabályos, de akkor is szokatlan, ezért kevésbé számítok ott rájuk (és ahogy írtam, kanyarodáskor nem is mindig látszanak jol).
Az autópályás gyalogos átkelésről meddő a vita. Autópályára nem való gyalogos.
"Arra, hogy számodra kizárólag az a demokratikus berendezkedés fogadható el, amiben az autós többségnek az biztosít előjogokat, hogy többen vannak, mint a gyalogosok. "
Nincs az autósoknak előjoga. Nem mehetek fel autóval a járdára, pedig van az a helyzet, amikor jól jönne. Igen, van néhány olyan idióta, aki megteszi, értelmi képességük az autópályán átrohanóéval vetekszik. Nem hajthatunk be akárhová, és a többségünk el is fogadja azt, hogy vannak szabályok. Sőt! Igazából bennünket rengeteg szabály korlátoz, lásd KRESZ. És mint autóvezető, ezeket ismernünk KELL, és a többségünk ismeri is. Gyalogosokra kb egyetlen szabály vonatkozik: ne legyél hülye. Akkor kinek is vannak jogai?
Egyébként még abban is tévedsz, hogy az autósok többen vannak. MINDEN autós gyalogos is, de nem minden gyalogos autós. Tehát van 9.5 millió gyyalogos az országban, és van nem is tudom, talán 4 millió autós (kb 4 millió a forgalomban lévő személygépkocsik száma). Ezek alapján mégcsak fele embernek sincs autója - méginkább tévedés. Úgyhogy maximum lokálisan, például az autópályán vannak többségben az autósok. De például a pályaudvar peronkán elég kevés az autós. Ott vajon miért nincs út?
"Ennek egyrészt az az oka, hogy több dolgot már megvitattunk, és te most újra le akarod futni ugyanazokat a köröket"
Megmondom őszintén nem olvastam el az előző oldalakat. Csak reagáltam, válaszoltam egy nevetségesn buta felvetésre. Sajnálom, ha már többen és többször is elmagyarázták, hogy miért nem vagy normális, de te még mindig ugyanazt fújod.
Kérdező, javaslom meglátogatásra valamelyik amerikai várost (még metropolis sem kell). A sarki boltig is autóval mennek...
Amúgy a kérdésre válaszolva Magyarországon főleg azért, mert ez az ország úgy 150 éve Budapest-központú. És mivel a tömegközlekedéssel lényegesen lassabban ér be valaki Pestre, ráadásul autóval nem esik át három csövesen és kevesebb távot kell kakiban és pisiben legyalogolni, így marad az autó. Én egyébként inkább azt látom, hogy démonizálva szorítják ki az autókat mindenhonnan. Ami legyen, de sem az úthálózatot sem a tömegközlekedést nem fejlesztik.
"Nincs az autósoknak előjoga"
Jó, hát akkor tagadj le mindent. Ezért nem fogok vitázni, hogy bármit írok, leírd az ellenkezőjét.
Ha megoldod a legtöbb közlekedési vállalat által napi szinten rutinból produkált egyenletet, - nevezetesen azt, hogy bármerre, ill. bármivel is szándékozol tömegközlekedni, hogyan futja arra a járműparkból, hogy az ellentétes irányban mindig három-négy megy el a számodra használni kívánt járműből, mire jön neked egy, - amelynek még a motorteréből is lógnak ki felkapaszkodott emberek, - akkor itt folytatjuk! :DDD
Speciel, erre a lábközi szatyrom sem kíváncsi, - mert ez minden, csak nem szolgáltatás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!