A magyar néplélekben miért van ekkora autópártiság?
A nép szó nélkül elfogadja, hogy ha egy közterület az autók számára épült ki, akkor ott csak autók mehetnek. Sokan még akkor is ki akarják onnan rekeszteni a bicikliseket, ha be szabad hajtaniuk. De a gyalogosokat is ugyanígy ki akarják rekeszteni mindenhonnan; tele van az ország olyan felüljárókkal, ahol nincs járda. Meg manapság már a gyalogos helyeken is az autóknak van elsőbbsége. Kilépsz a Corvin plázából hátul és a gyalogosoknak fenntartott helyen az autónak van elsőbbsége. Vagy ha valaki keresztben átszalad az autópályán, akkor az el lesz könyvelve, mint felelőtlen hülye. A társadalom kollektív gondolkodása ezt mégis hogyan gondolja? Kerüljön valaki gyalog 3-4-5 km-t csak azért, hogy ne szaladjon át az autópályán? Nulla beleélése van a magyar embernek más helyzetébe? Ilyen kollektív gondolkodással már az is csoda, hogy nem a középkorban ragadt Magyarország.
(Igen, kollektív gondolkodásról van szó. Az autópályán átrohangálókról sose olvastam még olyan hozzászólást, hogy érthető, amit csinálnak.)
"Az átlag nyugati ember nem az erdőben kirándul, hanem Ibizán meg Tenerifén."
Ez mondjuk így, ebben a formában nem igaz. :)
Amikor egy vidéki városban egy út tömegközlekedéssel 40 perc autóval meg 5 akkor ne papoljon nekem senki arról hogy miért járok autóval.
Azért mert nincs időm elb.szni 40 percet egy városnéző körjáraton.
#10
És nem gondolod, hogy veled van a baj?
15#
Miért lenne velem baj?
Ez éppen olyan, mintha megkérdezel valakit,hogy mit dolgozna inkább?
Egy olyan munkakörben, ami szellemi, rugalmas a munkaidő és van HO opció vagy egy 3 műszakos gyártósori állásban?
Azért nem örülök a biciklisnek, mert féltem, hogy az autóm alá kerül.
- dülöngél ossze-vissza, nem stabil a kerékpáron (de azért a kocsik között szlalomozik)
- vannak ezek a fura kerékpárok, pl. amin szinte fekve teker, na olyankor pl teljesen a holt teremben van, nem látom
- egyirányú utcában ugye jöhet szemből, de kanyarban ilyenkor sem látszik sokszor
Az autópályás dolgon ostobaság rugóznod. Ep esszel azért be lehet látni, hogy ha 130-cal (legyünk optimistak) megy valaki, és nem számít rá, hogy ele kóvályog egy gyalogos, annak szinte törvényszerűen nagyon rossz vége lesz, és kivételesen nem az autós hibája lesz.
Hogy miért járok autoval?
- Mert így "csak" 90 percet töltök utazással naponta, nem 180-at.
- Mert így sokkal rövidebb idő alatt megvan a nagybevásárlás (nem kell cipekedni és/vagy 10x fordulni)
- Sajnos nem kerül sokkal többé, mint a tömegközlekedés lenne.
- Nem kell menetrendhez és kötött útvonalhoz igazodni (igaz, ez a kerékpárrá is igaz)
"Egy olyan munkakörben, ami szellemi, rugalmas a munkaidő és van HO opció vagy egy 3 műszakos gyártósori állásban?"
Egyáltalán nem jó a hasonlat. Amit a buszos utazásról leírtál, leginkább egy finnyáskodó gyerek álláspontjához hasonlít, aki az almát is kidobja, ha van rajta egy folt. Attól, hogy te egzisztenciális kérdésnek próbálsz mindent beállítani, nem lesz minden az.
Azért járok autóval dolgozni mert keresek annyit hogy megengedhetem magamnak. Autóval napi 30 perc az utazás busszal átszállással 2 óra lenne.
Nekem megéri hogy azt a napi másfél órát otthon tölthetem a családommal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!