A magyar néplélekben miért van ekkora autópártiság?
A nép szó nélkül elfogadja, hogy ha egy közterület az autók számára épült ki, akkor ott csak autók mehetnek. Sokan még akkor is ki akarják onnan rekeszteni a bicikliseket, ha be szabad hajtaniuk. De a gyalogosokat is ugyanígy ki akarják rekeszteni mindenhonnan; tele van az ország olyan felüljárókkal, ahol nincs járda. Meg manapság már a gyalogos helyeken is az autóknak van elsőbbsége. Kilépsz a Corvin plázából hátul és a gyalogosoknak fenntartott helyen az autónak van elsőbbsége. Vagy ha valaki keresztben átszalad az autópályán, akkor az el lesz könyvelve, mint felelőtlen hülye. A társadalom kollektív gondolkodása ezt mégis hogyan gondolja? Kerüljön valaki gyalog 3-4-5 km-t csak azért, hogy ne szaladjon át az autópályán? Nulla beleélése van a magyar embernek más helyzetébe? Ilyen kollektív gondolkodással már az is csoda, hogy nem a középkorban ragadt Magyarország.
(Igen, kollektív gondolkodásról van szó. Az autópályán átrohangálókról sose olvastam még olyan hozzászólást, hogy érthető, amit csinálnak.)
Azért, mert az autós közlekedés az eredeti, tradicionális nyugatias életstílus egyik alapeleme.
Ez a mostani hülyeség,hogy menjen mindenki biciklivel meg tömegközlekedéssel, ez dél-kelet ázsiai baromság.Indiában meg Pakisztánban divatos.
A vidéki fiataloknak azaz első,hogy vesznek egy autót, amivel eljutnak A pontból B-be.
A tömegközlekedés azoknak való, akik nem tudnak jogsit lerakni vagy túl idősek, túl fiatalok a vezetéshez vagy egyszerűen nincs pénzük autóra.
#5
Az átlag nyugati ember a kirándulás fogalmát se ismeri. Saját környezetemben is hemzsegnek az olyanok, akiknek a kirándulás a lakótelep megkerülését jelenti, és az elmúlt tíz évben egyszer nem tett meg egyhuzamban 5 km-t erdőben. Az ilyeneknek valóban nulla tapasztalatuk lehet arról, hogy kirándulás közben egy autópálya állta útjukat. De vajon az lesz jó az országnak, ha ilyen emberek életmódjára tervezik a magyar jogszabályokat?
A helyzet nem fekete vagy fehér. A 70-es években az autó tűnt a közlekedés jolly jokerének (akkor talán az is volt).
Eltelt sok év. Kiderült, hogy a városokban nincs elég hely az autóknak. Eddigre azonban nagyon sok embernek lett autója. Ha elkezdik az autósokat piszkálni, az rengeteg szavazat elvesztését jelentette volna.
A helyzet a körmünkre égett. A politikusoknak, akiknek lehetőségük lenne változtatni, nem érdekük, mert szavazat vesztést jelentene.
Egy másik szempont:
A tömegközlekedés fejlesztése pénzbe kerül, a dugóban elpöfögött benzin, a parkolási díjak, mind, mind bevétel.
#7
Ezt értem, de miért van ennek társadalmi támogatottsága? Mert azt még érteném, hogy a politikusok nem akarják elveszteni az autós szavazókat. De nekem úgy tűnik, hogy a gyalogosok és tömegközlekedők is ugyanazt szeretnék, mint az autósok.
#8
Szerintem gyorsabban haladnánk, ha beismernéd, hogy lusta vagy, mint a szar, és te se tettél meg még soha 5 km-t egyhuzamban egy erdőben (Ibizán SE!)
6#
A kirándulás nekik mást jelent, többnyire messzire utazni, repülővel.
Az autót arra használják,hogy dolgozni járjanak vele,vagy a boltba,gyereket iskolába...stb
Én például nem szeretek helyi tömegközlekedést használni.Egyrészt, nekem kényelmesebb az autó, egy privát saját zónám, olyan hőmérséklettel,olyan zenével, ami nekem jó.
Másrészt, nem szeretek kisebbségek között utazni egy koszos,nyáron meleg, télen hideg konzervdobozban, számomra igénytelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!