Mit fognak tenni a pedagógusok az új státusztörvény miatt?
Az új törvény szerint
-6 hónap hónap lesz a felmondási idejük
-saját telefonjukat/gépüket is megfigyelhetik
-nem nyilatkozhatnak negatívan a közoktatásról még munkaidőn kívül sem
-heti 48 óra lesz a munkaidejük
-9 hónapra bármikor átvezényelhetik őket másik iskolába
-nyári szünetben is bármikor be lehet hívni őket dolgozni, pakolni, stb. max. 15 napra
-80-ra emelkedik azoknak a helyettesítséknek a száma, amit nem kell kifizetni nekik
Ezt a státusztörvényt gondolom be fogják vezetni júniusban. Lehet vitázni a tanárok béréről. De tegyük szívünkre a kezünket!
Nektek vonzó lenne a tanári pálya a törvényben leírt feltételekkel, fizetéssel, előmeneteli rendszerrel, pedagógus értékeléssel és kígyózó sorokban állnátok az iskolák előtt, hogy tanítani szeretnék?
A rendszer egy ideig még működni fog. 50+ éves tanár nem nagyon fog pályát módosítani míg a frissen végzett tanár elmegy egy multihoz dolgozni dupla annyiért. Aztán a pedagógusok nagy része nyugdíjba megy és nem lesz utánpótlás. Ekkor majd jön a közmunkás aki matekot fog tanítani?
Jelenleg a tanárok megítélése a társadalomban a vasutasok, a wc-s nénik és a rendőrök alatt van. Sokan szídják és utálják a tanárokat (valljuk be őszintén egyes tanárokat nem is alaptalanul). De ha nem lesznek tanárok akkor mi lesz az oktatással?
31, pontosan. Legalábbis én is ezt teszem, főleg azért is mert Egyetem alatt is dolgoztam aztán láttam Én mindenféle munkahelyet itt ott jobban meg voltam becsülve de volt olyan ahol nem.. Na de a lényeg hogy azért látom a különbséget a munkahelyek között és nagyon durva volt bemenni egy tanáriba.
Én már a második hónap után biztosan tudtam hogy nem fogom ezt sokáig csinálni, viszont voltak olyan kolléganőim akik 25-26 évesen minden nap kétszer átgondolták hogy felmondjanak-e és aztán meg sose mondtak fel, mert hogy ők nagyon szeretik a diákokat És amúgy sem értenek semmi máshoz. (Ők nem dolgoztak máshol előtte). De szerintem idő kérdése hogy lássák azt hogy, vannak jobb lehetőségeik is.
De egyébként ők a kivétel, a legtöbben tényleg nem maradunk tanári pályán vagy maximum az aki aláírta az ötéves szerződést első évesen az ösztöndíj miatt, amikor még nagyon tanár akart lenni.
Ez van. Nincs nagyobb birka a tanárnál. Tudom, mert voltam köztük. Intrikázni, egymást hátbaszúrni az megy, az ajvékolás, hisztizés, kormány szidása az megy, de amikor össze kéne fogni és tenni kéne valamit magukért, az már nem. Tüncikézések voltak mostanában, de a legtöbb igazából csak birka és behúzza fülét-farkát. Úgyhogy most megkapták a gyomrost a kormánytól, persze most megy a nyüszítés.
Érdekes, a vasutasok, orvosok stb. ki tudják maguknak kaparni a gesztenyét a kormánnyal szemben, de ez a tanároknak nem megy. Pedig nagyon nagyra vannak maguktól, az egó az nagy. Teccettek volna forradalmat csinálni...
33,
Yep, ha avasutas vagy az orvos sztrájkol, akkor a társadalom is azt mondja, hogy "húha, ha ők nincsenek, nagy bajban vagyunk, gyorsan tegyün ka kedvükre"
Ha meg a pedagógus sztrájkol, mi a reakció? "mekkore szemetek, kicsesznek a gyerekekkel, na takarodjatok vissza dolgozni" :D
Neeem mintha az orvosoktól nem vennék elé szépen lassan a szakmai döntések jogát, pl épp 2-3 hete, hogy a kormány azt mondta, hogy ő jobban tudja mi kell az orvosoknak, mint az orvosok 90%-a....:D
"Ha meg a pedagógus sztrájkol, mi a reakció? "mekkore szemetek, kicsesznek a gyerekekkel, na takarodjatok vissza dolgozni" :D"
Igen, ezt ahogy leírod, számomra a szokásos hiszti kategória. Pont erről írtam.
Már ne haragudj, de arról, hogy ez így van, a tanárok tehetnek, és a tanárok is tudnának tenni ellene. De nem, kényelmesebb csak óbégatni, és pont ez az oka annak, hogy ilyen negatívan ítélik meg őket. Az óbégatás az megy, az okoskodás az megy, az egó az nagy, de ha problémába ütköznek, csak a hiszti van. Mint ez, amit tőled idéztem.
35, igggen?
Pontokba szedték mik a követeléseik, próbáltak tárgyalóasztalhoz ülni a kormánnyal, de csak kevés sikert értek el. A kormány meg úgy hoz mindenféle döntést - amik kb a megfogalmazott követelések ellentétei - hogy meg sem kérdezi őket, amivel ráadásul még a saját EU-nak tett ígéretét is megszegi, de ez mellékes.
De ha van egy épkézláb javaslatod, hogy mit kellene tenniük, azt szívesen elolvasnám. Mert persze mondani, hogy "ez nem jó" könnyű, de a cél az lenne, hogy megmondjuk mi a jó.
Javaslatom? :D
Egy város széli, szinte falusi iskolában tanítottam. Az volt a tendencia, hogy a szülők inkább bevitték a gyerekeket a városba, tehát a fennmaradásért "harcolt" az iskola. A tanári kar tele volt 50+-os nyomorékokkal, akik ugyanolyanok voltak, mint amit leírtam. Egy rohadt szavam nem lehetett, mert frissen jöttem az egyetemről, ami egyenlő volt azzal, hogy zöldfülű, tapasztalatlan, az életről semmit nem tudó izé vagyok, azaz kuss a nevem. Úgy éreztem magam, mint a Kádár-rendszerben, mintha visszamentem volna az 1970-es évekbe.
Év végén összeült a válságülés, hogy mit tegyen az iskola, hogy elkerülje a megszűnést. Hogy lehetne vonzóvá tenni? Ment a sok okos duma, amiket egyébként állandóan szajkóztak, de amiknek nem volt semmi értelmük. A sok 50 éves nyomorék hajtogatta a szokásos baromságát, de közben egymással veszekedtek, gúnyolódtak egymáson. Igazából (mint mindig) nem is a lényegről volt szó, hanem a felszín alatt ment az adok-kapok, az értekezlet lényege az intrikázás volt, és hogy a klikkek jól beszóljanak egymásnak.
Én végig unatkoztam ezen, de aztán mondtam, hogy én is szólni szeretnék. Néztek rám, hogy kb. mit képzelek magamról. De mindegy, elmondtam, hogy én láttam más város-széli iskolákat is bolgogulni (tényleg láttam erre példát), és elmondam, hogy ezek hogy néztek ki. A város környéki cégekkel valamilyen szerződéseket kötöttek, és ezek a cégek IKT eszközöket adtak nekik (és utána is néztem a honlapokon, sőt, még e-maileket is küldtem, és pozitív válaszokat is kaptam). Szóval azzal álltam elő, hogy lehetne modernizálni a sulit, laptopokat szerezni, frissíteni a számítógép parkot, és valamilyen vonzó arculatot adni, pl. informatikai tagozatot, vagy sporttagozatot (mivel a puszta mellett voltunk, ilyen lehetőségek is lettek volna, az általam látott másik iskola pl. lovaglást és íjászatot is oktatott, és oda vitték ki a városból a gyerekeket, és nem fordítva). Szóval elmondtam ezeket, és szinte felrobbantak a dühtől. Elkezdtek ócsárolni, hogy mit képzelek magamról, ők már akkor tanítottak, amikor engem pelenkáztak, el se tudom képzelni, milyen szaktenkintélyek ők, majd pont én fogok nekik tanácsokat adni. Nyilván nem így mondták el, de az egésznek ez volt a lényege. Még napokkal később is kaptam e-maileket tőlük otthon...
Szóval jöhetsz nekem, hogy pontokba szedték a követeléseik stb., számomra ez az egész tüncikézés ugyanez, amit leírtam, csak nagyban. Én ennyit látok a tanárokból, ez a véleményem róluk, és őszintén szólva, az események is igazolják, hogy jól is látom.
Szóval mi a javaslatom? Ti vagytok a nagy tekintélyek, el se tudom képzelni, milyen szakmai sikereitek vannak/voltak (ezeket kaptam meg anno), úgyhogy nyilván az én javaslataim nélkül is meg tudjátok oldani. :)
"Én ennyit látok a tanárokból, ez a véleményem róluk, és őszintén szólva, az események is igazolják, hogy jól is látom."
És végső soron mi a konklúziód, vagy álláspontod akkor az eseményekről? Mert nekem nagyon úgy hangzik, hogy megjártad a rendszer rosszabbik oldalát és ezért cinizmusból nem is akarod, hogy a jobbító szándékok, vagy kezdeményezések utat törjenek maguknak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!