Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A pedagógusokat miért zavarja...

A pedagógusokat miért zavarja a teljesítményértékelési rendszer tervezete?

Figyelt kérdés

[link]


Ahogy néztem, nagyon hasonló, mint ami a versenyszférában van.Azaz, személyes célokat határoznak meg és annak teljesülése fejében kapnak mozgóbért.

Ilyen van nálunk is,az alapbér 20 százalékáig lehet elmenni

Én egyetértek vele, mert ez is egy motivációs eszköz és kicsit nyomást is helyez a munkavállalókra,hogy jobban dolgozzanak.


A közszférában teljesen ismeretlen a teljesítménykényszer, egy langyos poshadt állóvíz az egész a közoktatástól kezdve a hivatalokig, amiben nagyon sokan szeretnek fürdőzgetni

Ugyanis, ezeken a helyeken, akkor is megmarad az állása az embereknek, ha rosszul dolgoznak vagy nem csinálnak semmit.



Persze, az alapbéreket is növelni kellene durván nettó 100-150 ezer forinttal.


Viszont a teljesítményértékelés bevezetése sokat javítana az oktatáson.Célt adna a tanároknak.


2023. jan. 7. 12:58
1 2 3 4 5
 31/48 anonim ***** válasza:
9%

"Azért kell évszámokat tanulni, mert például a történelem alapja a kronológia, döntő jelentősége van az események időbeli sorrendjének, mert ezek között ok-okozati összefüggések állhatnak fenn.



Ha valaki nem tudja, hogy XIV. Lajos, a francia fejedelmi abszolutizmus, a francia felvilágosodás, a francia monarchia válsága, a nagy francia forradalom és Napóleon milyen időrendben követik egymást, az nem értheti meg az eseményeket, tekintve hogy ezek szorosan összefüggő, egymásból következő törtések."


És ha valaki ezeket nem érti meg, az nem lehet jó mérnök, jó könyvelő, jó banki alkalmazott? :))


Tulajdonképpen arról van szó, hogy most bizonygatod nekem, hogy miért kell nagyon jól tudni olyat, amire az emberek 99,99% nak sose lesz szüksége. Ha én megállítanék egy tandom fogorvost, mérnököt, tűzoltót, nem tudná ezeket fejből, pedig a saját szakmájukban jó esetben jó szakemberek.


Igazából minden tantárgynak az adott szerelmesei meg fogják magyarázni, hogy jaj de nagy szükség van ezekre. Az irodalomtanárnak is biztos lenne egy pöpec hülyesége, hogy márpedig a "Welszi bárdokat" megéri fejből tudnia egy hetedikes vagy hanyadikos gyereknek, mert az hűűű de fontos.


Én gazdasági szakra járok az egyetemre és totálisan leszarom a történelmet, semmi szükségem nincsen rá. Pedig amúgy gazdasági szakokra a töri egy adott tárgy, pedig szar szükség nincs rá. Bár az angolra se, mégis emelt angollal vettek fel és közép matekkal gazdasági szakra.

2023. jan. 7. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/48 anonim ***** válasza:
9%

"Azért kell évszámokat tanulni, mert például a történelem alapja a kronológia, döntő jelentősége van az események időbeli sorrendjének, mert ezek között ok-okozati összefüggések állhatnak fenn.



Ha valaki nem tudja, hogy XIV. Lajos, a francia fejedelmi abszolutizmus, a francia felvilágosodás, a francia monarchia válsága, a nagy francia forradalom és Napóleon milyen időrendben követik egymást, az nem értheti meg az eseményeket, tekintve hogy ezek szorosan összefüggő, egymásból következő törtések."


tehát ha valaki nem tud 50 évszámot fejből és tűpontosan, az nem értheti a törit? Ezt te se gondolod komolyan, ugye? Ha valaki szerint a mohácsi csata az 1522 ben volt, az kuka?


De amúgy ha veszel egy dolgozó 40 éves embert, fogalma sincsen a legtöbb történelmi évszámról. Tudod, hogy miért? Mert baromira nem kell neki egyik sem, azért. Ha valamelyik kéne, ott a gugli és kikeresi. Ennyi.


Konkrétan a reál tudományoknak több közük van az ember hétköznapjaihoz, például a mateknak és a fizikának. De a matek és a fizikára meg fujjozik a legtöbb ember, de történelmi évszámok, meg a maygar költők életrajzai azok aztán nagyon fontos dolgok.


Elmondom neked, hogy működnek a humán dolgok. Megtanulja valaki (jó esetben) a gimiben őket, majd az érettségi után szépen el is felejti őket, volt tudás, nincs tudás.


Hát ez aztán baromi hasznos dolog, így kell képezni a szakembereket. xDDDDDDDDDDDD

2023. jan. 7. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/48 anonim ***** válasza:
7%

Ráadásul az is zavar, hogy az ÚGYNEVEZETT általános műveltséget szinte mindenki a humán beseggelős tudományokra érti, amiknek a legtöbb ember életéhez közük nincs. Ezekkel szemben amikor matek vagy fizika oktatásról van szó, akkor azok az emberek akik a fölösleges humán ismeretek mellett kapálóznak, elkezdik megmagyarázni a saját téves elképzelésük szerint, hogy a matekra meg nincs is szükség, meg a fizikára se.


tehát matekból és fizikából lehetsz segg hülye, de töriből ne legyél az, pedig a törinek még kevesebb köze is van egy ember hétköznapjaihoz.


Kérdezz meg Budapest utcáin ezer embert, hogy mennyire emlékeznek a framcia felvilágosodásra, vagy az ipari forradalomra, vagy tudják e fejből az Árpád ház uralkodóit időrendi sorrendben.


Aztán dorgáld meg őket szépen, hogy mind elfelejtették ezeket, vagy a gimiben sem tudták. Gonosz, tudásra nem szomjazó emberek!!!xD


Bár ha megkérdeznéd tőlük, hogy mit jelent a gravitáció, talán lenne aki azt mondaná, hogy eldobom az almát és leesik. xDDD

2023. jan. 7. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/48 kürasszír ***** válasza:
92%

# 31 # 32 # 33


Korábban ezt írtad: "Eközben a magyarok nagyrésze segg hülye a pénzügyekhez, a mindenkit érintő politikai rendszerekhez, de legalább megtanulta (jó esetben) fejből a verseket, amiket aztán úgy el is felejtett, ahogy annak rendje és módja."


Zavar, hogy az emberek többsége "segg hülye" a politikai rendszerekhez?


A POLITIKA = TÖRTÉNELEM JELENIDŐBEN.


A magyar emberek pont azért nem értenek a politikához, mert nem ismerik a történelmet.


A magyra történelemoktatás színvonala katasztrofálisan alacsony.

2023. jan. 7. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/48 anonim ***** válasza:
88%

A kérdésre válaszolva:

Hogyan tudod reálisan mérni a tanári teljesítményt?

Csak a felsorolt feltételekre koncentrálva, azok relevanciáját, objektivitását nem megkérdőjelezve:

Ha országosan, akkor a gyengébb, kisvárosi sulikban még nagyobb lesz a hiány, és ott marad a sok alkalmatlan. A top ötvenes gimikből azért könnyebb versenyekre vinni a gyerekeket, mint a falusi gyűjtőből.

Ha intézményeken belül, iskola vezetőségével, akkor egyrészt a sggnyaláshoz való tehetség lesz meghatározó, meg amúgy is az ottani tanári közösséget vered szét vele. Így is, nekem speciel voltak olyan(bár egyébként tényleg remek) tanáraim, akik órán halál lazán kibeszélték(hozzáteszem, érthető okokból akár) a kollégáikat a diákoknak. És ez nem egyedi jelenség. Ezt most nagyon fszán felerősítené ez a cucc, és akkor a munkaközösség rombolja a kollégák tekintélyét.

Másrészt iskolán belül, ha tényleg nem jön be a sggnyalás, még akkor se működik reálisan ez a teljesítményértékelés. Én jó gimibe jártam, de ott is nagy a különbség. Például az amúgy is országos top5-ös angol-magyar kéttannyelvű osztályokban az angolt tanító tanárnak valószínűleg jobb esélyei vannak versenyre küldeni a diákokat, mint a matek-fizika tagozatosokat egy másik tanárnak, aki angolt tanít nekik, és tegíük fel, hogy az csak a másodi idegennyelv az általa tanított csoportban. De volt olyan is, hogy mindig egy tanár vitte a volt sulimban a fizika faktot, amit az is felvesz, aki csak középszinten akar belőle érettségizni, meg a tagozatos osztályokat, a másik meg megkapta a maradék diákot, akinek eszébe nincs fizikából érettségizni, meg 1-5, aki hajt arra, hogy kitűnő legyen, ezért nem szrja telibe, meg van pár kolis, aki nem akar felzárkóztatóra járni, ezért alulról eléri a hármast, a többi meg tök random. És ez egy jóhírű iskola a vármegyeszékhelyen! Hogy hasonlítod össze a két tanár teljesítményét, amikor az egyiknek adott a sokkal jobb "alapanyag".

2023. jan. 7. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/48 anonim ***** válasza:
100%

32-es, nem csak évszámokból áll a történelem, hanem fogalmakból is, amik igen, lexikális tudás és meg kell tanulni pontosan.

És igen, ha valaki azt mondja, hogy pl. Mária Terézia uralkodása idején Magyarországon államszocializmus volt, mert nem tanulta meg a fogalmak és nem ismeri a kronológiát, az segghülye történelemből.

2023. jan. 7. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/48 anonim ***** válasza:
100%

"Én jó gimibe jártam, de ott is nagy a különbség. Például az amúgy is országos top5-ös angol-magyar kéttannyelvű osztályokban az angolt tanító tanárnak valószínűleg jobb esélyei vannak versenyre küldeni a diákokat, mint a matek-fizika tagozatosokat egy másik tanárnak, aki angolt tanít nekik, és tegíük fel, hogy az csak a másodi idegennyelv az általa tanított csoportban."

És mindezt fűszerezi, hogy ez a két tanár akár ugyanaz a tanár is lehet, de persze akár évenként is változik, hogy ki melyik csoportot tanítja...

És úgyis évről-évre változik, hogy kinek milyen csoportjai vannak, úgyhogy hosszabb távon úgyis jut mindegyik tanárnak ilyen csoport is, meg olyan is általában. Akkor mi értelme kicentizni, hogy melyik tanévben kapjon melyikük mennyivel több pénzt, mint a másik? Hiszen ugyanolyan munkát végeznek.

Nyelvtanárok esetében esetleg még a nyelvvizsgák száma is előjöhet, de mi pl. olyan iskola vagyunk, ahol mondjuk 10.-ben még nem küldjük tömegesen nyelvvizsgázni a diákokat, hanem próbáljuk az utolsó percig tanítani őket, és azt javasoljuk, hogy majd csak 12.-ben tegyenek érettségit, meg akkor menjenek nyelvvizsgázni is, hogy addig még minél több mindent meg tudjanak tanulni úgy, hogy rendszeresen nyelvórákon is részt vesznek, nem csak "sorozatokat néznek". Akkor mi kapjunk kevesebb fizetést, mint az, aki olyan iskolában tanít, ahol 11.-ben meg 12.-ben már nincs is igazán nyelvóra, mert addigra mindenkit elküldtek érettségizni, és az utolsó két évben már minden diák leginkább csak visszafejlődik nyelvileg, mert azzal, hogy "sorozatokat néz" teljesen passziválódik a nyelvtudása?


"De volt olyan is, hogy mindig egy tanár vitte a volt sulimban a fizika faktot, amit az is felvesz, aki csak középszinten akar belőle érettségizni, meg a tagozatos osztályokat, a másik meg megkapta a maradék diákot, akinek eszébe nincs fizikából érettségizni, meg 1-5, aki hajt arra, hogy kitűnő legyen, ezért nem szrja telibe, meg van pár kolis, aki nem akar felzárkóztatóra járni, ezért alulról eléri a hármast, a többi meg tök random. És ez egy jóhírű iskola a vármegyeszékhelyen! Hogy hasonlítod össze a két tanár teljesítményét, amikor az egyiknek adott a sokkal jobb "alapanyag"."

Fel nem foghatom, hogy ezt odafent miért nem látják át ugyanígy... Akárkikkel tárgyalt is a kormány, azért mégiscsak tanárok ők is, ha nem is kockásingesek. Akkor hogy lett belőle ez?...

2023. jan. 7. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/48 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit fordítva ül a lovon, aki ezt kitalálta. Szaros 200 párezer ft-ért még pontozgatnak is. Meg az édesanyjukat! Inkább örülni kéne, hogy vannak még olyanok, akik hajlandóak tanítani!
2023. jan. 7. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/48 anonim ***** válasza:
100%
Szomorú, de szerintem is szinte ott tartunk már, hogy - legalábbis általános iskolában, ahova kisebb gyerekek járnak, akik még nincsenek meg felnőtt felügyelete nélkül - még a tanítani nem igazán tudó tanár is jobb, mint a semmilyen, mert legalább vigyáz a gyerekre, hogy a szülő mehessen dolgozni...
2023. jan. 7. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/48 anonim ***** válasza:
14%

"A top ötvenes gimikből azért könnyebb versenyekre vinni a gyerekeket..."

Akkor neked alapvetően azzal van bajod, hogy Magyarországon már nem kommunizmus van. Azt szeretnéd, hogy mindenki ugyanannyit keressen, függetlenül attól, hogy egy világpiaci, jelentős projekten dolgozik Budapesten, vagy ugyanabban a munkakörben, egy kis, helyi cégnél. A kapitalizmus teremtette, munkavállalók közötti piaci alapú verseny szerinted nem jó, állami szinten és mindenkinek ugyannyit kell keresnie, hogy az elmaradott régiók ne maradjanak el mégjobban. Tiszta kár, hogy ez a rendszer már megbukott.


A "csókosok" pedig, hát, megint attól rettegsz, hogy nem Kádár elvtárs fentről mondja meg, hogy ki, milyen pozícióba kerüljön, hanem az adott intézmény döntse el. Minden munkahelyen vannak "csókosok", ugyanakkor, saját magát teszi tönkre az az intézmény, aki a csókosokat veszi fel a kompetensekkel szemben.

2023. jan. 7. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!