A pedagógusokat miért zavarja a teljesítményértékelési rendszer tervezete?
Ahogy néztem, nagyon hasonló, mint ami a versenyszférában van.Azaz, személyes célokat határoznak meg és annak teljesülése fejében kapnak mozgóbért.
Ilyen van nálunk is,az alapbér 20 százalékáig lehet elmenni
Én egyetértek vele, mert ez is egy motivációs eszköz és kicsit nyomást is helyez a munkavállalókra,hogy jobban dolgozzanak.
A közszférában teljesen ismeretlen a teljesítménykényszer, egy langyos poshadt állóvíz az egész a közoktatástól kezdve a hivatalokig, amiben nagyon sokan szeretnek fürdőzgetni
Ugyanis, ezeken a helyeken, akkor is megmarad az állása az embereknek, ha rosszul dolgoznak vagy nem csinálnak semmit.
Persze, az alapbéreket is növelni kellene durván nettó 100-150 ezer forinttal.
Viszont a teljesítményértékelés bevezetése sokat javítana az oktatáson.Célt adna a tanároknak.
#20
Erről beszélek. Nem vagyok tanár. Találják ki a tanárok.
Én sem itt kérdezem meg hogy ha van egy vevői reklamáció akkor hogyan kell a azt kivizsgálni és milyen lépéseket kell tenni. Azért van a gyárban egy csapat hogy megoldást találjon ne kifogásokat gyártson.
Látom nem érted, nem dolgoztál még versenyszférában.
"# 16
Több távol-keleti oktatási rendszer a hagyományos, lexikális tudásra IS kőkeményen építő irányt követi, mégis minden felmérés szerint a világon a legjobbak között van.
Önmagában nem az a baj, hogy a lexikális tudást erőltetik, hanem az, hogy ezt a tudást a gyerekek többsége nem tanulja meg alkalmazni."
Nem ismerem az ottani rendszereket, de alapvetően nincs értelme a lexikális tudásra építeni. Hogyan kell alkalmazni a lexikális tudást szerinted? Ha egy diák bemagol fejből 50 darab évszámot, azt a világon sehogy se tudja alkalmazni, csak úgy, hogy a tanár ötöst ad majd neki, ha szépen leírja őket. Vagy hogyan lehetne használni, ha a kritikusan szar szövegértésű tanulók a szövegértés fejlesztése helyett fejből magolnak be egy verset? Ezt hogy kéne hasznosítani? Leginkább úgy, hogy helyette hasznosabb dolgokat kéne oktatni.
Eközben a magyarok nagyrésze segg hülye a pénzügyekhez, a mindenkit érintő politikai rendszerekhez, de legalább megtanulta (jó esetben) fejből a verseket, amiket aztán úgy el is felejtett, ahogy annak rendje és módja. Legalábbis a legtöbben arra se emlékeznek, hogy miket is kellett fejből bemagolni, mert annyira semmi haszna nem volt neki, hogy nyilván elfelejtette a legtöbb ember őket, ha egyszer nincs haszna, minek is emlékezzenek rá?
Szóval hogyan is kéne ezeket jól alkalmazni? Egy villamosmérnök mondjuk hogyan alkalmazza a munkája során a versek bemagolását, vagy mondjuk a mohácsi csata évszámának bemagolását? Várom az ötleteidet. :))
# 23
Hogy kell a lexikális tudást alkalmazni?
Minek évszámokat tanulni?
Azért kell évszámokat tanulni, mert például a történelem alapja a kronológia, döntő jelentősége van az események időbeli sorrendjének, mert ezek között ok-okozati összefüggések állhatnak fenn.
Ha valaki nem tudja, hogy XIV. Lajos, a francia fejedelmi abszolutizmus, a francia felvilágosodás, a francia monarchia válsága, a nagy francia forradalom és Napóleon milyen időrendben követik egymást, az nem értheti meg az eseményeket, tekintve hogy ezek szorosan összefüggő, egymásból következő törtések.
"legtöbben arra se emlékeznek, hogy miket is kellett fejből bemagolni, mert annyira semmi haszna nem volt neki, hogy nyilván elfelejtette a legtöbb ember őket, ha egyszer nincs haszna, minek is emlékezzenek rá?
Szóval hogyan is kéne ezeket jól alkalmazni? Egy villamosmérnök mondjuk hogyan alkalmazza a munkája során a versek bemagolását, vagy mondjuk a mohácsi csata évszámának bemagolását?"
Egyfelől az életben messze nem csak a munka során kell lexikális tudást alkalmazni, másfelől pedig a verstanulásnak nem elsődleges célja, hogy évtizedekkel később is kívülről fújja majd a diák az egészet, hanem többek között fejleszti a memóriát, a kitartást, a monotóniatűrést, stb. Ezekre sincs szüksége semmilyen szinten egy villamosmérnöknek? Dehogynem.
# 23
A humán tudományokban jellemzően elengedhetetlen egy nagyon szilárd és kiterjedt lexikális alaptudás, különben semmit nem fog érteni az ember.
Mert ezek olyanok, mint a pókháló, minden szál mindennel összefügg.
Az, hogy az oktatásban mindenki egyenlő, ez egy kommunista berendezkedés, ami nem jó. Teljesítményértékelés azt eredményezné, hogy a nagyvárosi, tehetősebb diákok a legjobbat kapják, míg a leszakadók azt a tanári gárdát, ami máshova nem kell. Ez sem jó megoldás, de kapitalista, s azt jó lenne belátni, hogy a kapitalizmus nem jó, de jobb... Nincs pénzünk olyan oktatásra, ahol mindenki jót kap, vagy ha rá is fordítanánk a gdp 30%-át, akkor lenne, de nem érné meg, mert fejlődő gazdaság vagyunk, s valamilyen formában a növekedésbe kell menjen a pénz nagyobbik része.
Olyan rendszer tetszene nekem, ahol a versenyistáló matektanárja millió forint felett keres, a falusi zenetanár pedig annyit, amennyit most is. Gondolom még a gondolatától is felvisítanak egyesek.
Mi van a leszakadókkal? Ugyanaz, ami mindenütt máshol is. Ti sem egy helyi vállalkozás felzárkózásáért dolgoztok, hanem elmentek egy német multihoz, aki jobban fizet. Nem értem, a tanároknál miért kellene ez másképp legyen.
Nem vagyok pedagógus, de még engem is zavar.
Olyanokra jár pont, mint a "megfelelő megjelenés". HALLOD EMBER, B@SZOTT NETTÓ 200-BÓL MÉG SZÉPEN IS ÖLTÖZZÖN???
Meg olyanokat írnak, hogy kevés késés/hiányzás a diáknak, az a tanárnak ér pontot. Na most akkor Marika néni keljen hajnali 5-kor, hogy a Mucsaröcsögei Általános Iskola össze tanulóját ébressze fel személyesen és kísérje el az iskolába, hogy ne késsenek? Miért Marika néni fizetéséből vonnak le, ha a kis Oláh Rikárdó meg a Kolompár Dzsesszika nem érkezett meg időben az ikskolába?
"Nem vagyok tanár. Találják ki a tanárok."
Nekem úgy tűnik, hogy nem hagyják, hogy ők találják ki maguknak, hanem valamit előre kitaláltak nekik, azt akarják rájuk tukmálni. Az, hogy az ő munkájukban nem volt eddig olyasmi, mint a versenyszférában, az is lehet az oka, hogy az ő munkájuk nem olyan, amiben egyáltalán lehetséges lenne objektív mércét találni arra, hogy ki végzi jobban a munkáját, mint a többiek.
"Én sem itt kérdezem meg hogy ha van egy vevői reklamáció akkor hogyan kell a azt kivizsgálni és milyen lépéseket kell tenni."
Nem is azt kérdeztem, hogy hogyan kell szerinted éneket vagy franciát tanítani.
"Azért van a gyárban egy csapat hogy megoldást találjon ne kifogásokat gyártson.
Látom nem érted, nem dolgoztál még versenyszférában."
De igen, dolgoztam. Ezért is tudom, hogy ott sincs ilyen mindenhol, csak ott, ahol értelme van. Ahol én dolgoztam, az kis cég volt, fel sem merült ilyesmi. Ha az oktatásban sem merült fel eddig (kivéve, amikor felülről rájuk erőltették a hülye portfóliózást, aminek szintén nem volt semmi de semmi értelme, mert abszolút nem azt mutatta meg, hogy ki jobb tanár, hanem max. azt, hogy kinek van nagyobb szüksége magasabb fizetésre, mert hitel van a lakásán vagy nagybeteg házastársa van, stb.), annak pont az lehet az oka, hogy az oktatásban nincs értelme az olyasféle összehasonlításoknak, mint a versenyszférában pl. annak alapján, hogy mennyit hiányoztak egy tanár diákjai... Hát tehet ő arról, hogy hányszor és milyen hosszú időre lesznek betegek az osztálya tagjai?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!