Most hogy eltörölték a benzinárstop-ot, vidék még jobban el fog szegényedni, méghozzá brutálisan?
Hírhedtek vagyunk arról, hogy nálunk mennyire nincs munka vidéken, csak városokban van, ott is szaré hugyé. Statisztikailag persze királyok vagyunk, papíron minden rendben van, elintézzük annyival hogy segély helyett közmunkásoknak nevezzük a vidéken rekedt munkanélkülieket, és foglalkoztatottnak számítjuk őket. Problem solved, in a hungarian way.
De most hogy a benzin árak felrobbantak, nincs rá korlát, így még jobban le fog szakadni a magára hagyott vidék? Hiszen még sokkal drágább lesz bejárni valahova ahol akad valami tennivaló, valami munka.
Ilyen bérek mellett pedig a benzin a fizetésednek a jelentős részét felégeti, lassan már többet spórolsz azon ha nem jársz dolgozni, mert drágább a benzin lassan mint amennyi pénzt itt a munkádért kapnál. Bizony ez nem Nyugat, hogy a bérekhez képest ilyen költség jelentéktelen.
Vidék lassan a harmadik világ rosszabbik felével lesz egyenlő?
#29
Szomorú, hogy megint szövegértésre képtelen emberekkel kell vitatkoznom...
"Persze mindenki azért autózik, mert nincs más alternatíva"
Senki nem ezt állította, nem tudom, hogy miért kell hazudni.
Viszont tény, hogy vidéken nem ritka, hogy 10 falura jut egy munkahely és nem kicsit kell utazni.
Ahogy nem lakhat mindenki a munkahelye mellett nagy városban sem.
Bp-en kb. 3 millió ember dolgozik, de 1.7 millió ember él.
"és sehova nem jár amúgy busz, sem vonat"
Igen, a vonat, ami egy év alatt több, mint egy évet késik. Nem sokáig lesz munkád, ha arra támaszkodsz.
"Azért autóztok"
Ez a baj, az ilyen férgekkel, mint te, hogy nem tudsz elvonatkoztatni.
Sosem autóztam, jogsim sincs, mindenhova tömegközlekedéssel megyek, de tény, hogy nagyon sok ember rá van kényszerülve az autóra.
Azért mert te, mint féreg nem tudod ezt feldolgozni, attól még én nem autózom.
"Nálunk az 1400 fős gyárban"
Ha megmutatod, hogy ez az 1400 fő a gyár mellett lakik közvetlenül, akkor beszélhetünk.
"Amúgy a ti logikátokat követve miért nem ársapkás a lakás, az ételek, a gáz meg úgy kb minden?"
Itt egyébként jól látszik, hogy mennyire nem tudsz olvasni.
Senki nem azt mondta, hogy ez jó, vagy adott esetben rossz, hanem hogy ez van és ezzel érdemes tisztában lenni.
"Persze azért hordják a legutolsó hülyegyereket is kocsival az iskolába, mert máshogy nem lehet."
Na ezaz! Érdekes, én anno el tudtam menni busszal meg biciklivel a suliba. 10 éves koromban már bőven egyedül jártam suliba. Ezeket a mai kölyköket meg muszáj kocsival a suli bejáratáig vinni, közben persze anyuci egy egész kocsisort tart fel, mert nem ám csak kiszáll a csemete, hanem anyuci kiveszi neki a táskát és a hátára adja, aztán elkíséri a kapuig. Az én időmben az ilyesmi vér cikinek számított.
Nagyon látványos, amikor augusztus 31-én reggel tök nyugis a város, szeptember 1-én meg dugó dugó hátán.
Imádom az ilyen általánosításokat. Az én gyerekem a saját falunkba jár iskolába biciklivel, a lányom meg a szomszéd városba busszal.
Attól függetlenül nem örülök az áraknak, mert a benzin árának a növekedése visz mindent, ezt kéne felfognotok. Mindenki utazik, illetve az árukat szállítják, tehát a szolgáltatások ára is ezzel emelkedik. Persze, én letehetem az autómat, de a kenyeret nem biciklivel fogja szállítani a fuvaros a boltokba. (Jó, tudom, nekik már egy ideje nem volt ársapka.)
Vannak olyan falvak, ahonnan 2 óránként vagy ritkábban megy busz. Igen, 20 éve anyám így járt dolgozni. Hajnal 4-kor kelt, hogy odaérjen a munkába. Megoldotta, az igaz, de azért örülnék, ha nem visszafelé haladnánk az időben, hanem mondjuk fejlődnénk. Ne már a középkori állapotok legyenek a mérce.
Na hát a faxon se költözne ki falura. Tesómék megtették, azt majd néznek, ha pár év múlva az unokahúgomtól megkapják, hogy "az összes haverom a városban van, minek kell nekünk itt lakni?"
Itt meg amúgy városon belül horcolják a kölyköket suliba. Életképtelen generáció.
30/34 anonim ***** válasza:
Senki sem mondta, hogy az autó rossz. Pusztán ha nem engedheted meg magadnak az autózást, akkor válasszál más alternatívát.
31/35 anonim ***** válasza:
Rengeteg kérdés alatt, hírek alatt, fórumokon általános vélemény az, hogy autózás nélkül semmit sem lehet megoldani 2022-ben.
"Viszont tény, hogy vidéken nem ritka, hogy 10 falura jut egy munkahely és nem kicsit kell utazni."
Igen, gondolom vidéken ezek szerint nincs olyan ember aki nem rendelkezik jogsival + kocsival? A vidéki munkahelyre senki sem jár be busszal vagy vonattal? De ha páran mégis, akkor csak megoldható? Nem? Vagy ez, hogy van? Tök érdekes nálunk rengeteg városi 2km-ről jár be kocsival ami kb arra jó hogy hidegen csutkára koptassa a motort, de 30 km-ről 3-kor kelve akinek nincs kocsija az megoldja máshogy. Azta.
Amúgy elég csak megnézni, hogy most meg 10 éve mennyi autó volt forgalomban. 2000-es évek elejéről meg ne is beszéljünk. Akkor vidékiek nem tudnak dolgozni menni? Na látod.
"Bp-en kb. 3 millió ember dolgozik, de 1.7 millió ember él."
Pont sikerült azt a várost kiemelned, ahol világviszonylatban is nagyon jó a tömegközlekedés, nyugodtan nézzél utána bármilyen független oldalon.
"Igen, a vonat, ami egy év alatt több, mint egy évet késik. Nem sokáig lesz munkád, ha arra támaszkodsz.
Nettó demagóg közhelyes baromság. Annak idején vonattal jártam fel suliba, suli után tanfolyamra, jártam fel maszek melókat is végezni és soha nem késtem egy percet sem. Most akik nálunk busszal vagy vonattal járnak sem késnek. Amúgy igazolást is adnak arról hallottál? Btw olyan munkaerőhiány van, hogy nálunk ezért jelen pillanatban nem lehetne embert kirúgni de ez más kérdés.
Azért vagyok féreg, mert elfogadom, hogy az autózás nem alanyi jogon kijáró tárgy amit ársapkázni kell? Inkább tankoljunk 6 ezerrel olcsóbban sehogy, mint 6 ezerrel drágábban tele?
Amúgy akinek ez anyagi gondot jelent egyébként hogy tartja fent az autóját ami egy csutkapöcs kis ccm-es fos esetében hosszú távon havi 50.000 ft-ról indul (kgfb, alkatrészek, adók, értékvesztés stb.?)
"Ha megmutatod, hogy ez az 1400 fő a gyár mellett lakik közvetlenül, akkor beszélhetünk."
A helyiek szinte teljes egésze kocsival jár be, senki sem mondta, hogy mind az 1400 ember a gyár utcájában lakik. Mondjuk speciel ismerek olyat aki szó szerint 2 utcára lakik na mindegy.
Én azt nem értem, hogy ebből a pár ezer Ft-os benzin drágulásból olyan ügyet csinál az átlag mintha konkrétan az élete múlna rajta.
De érdekes módon semmi más nem zavarja. Az természetes dolog, hogy egy szaros panel lakásért egy átlagos ember 30 évekre adósítja el magát. Az is tök rendben van, hogy egy normálisabb kenyér kilója ezres, vagy hogy egy átlagos keresetű ember lassan 3 órát dolgozik egy korong trappistáért. A világ legtermészetesebb dolga a 40%-os élelmiszerdrágulás. Ha már autónál tartunk akkor a 200-300 ezres szervizek sem okoznak gondot, az egyéb költségek mellett.
De ha havonta 8000 Ft-al több a benzin, akkor máz összedől a világ.
Ebből is látszik mekkora egy proli ország ez. Ajutó, internet a 2 dolog ami az elmúlt 12 évben valóban érzékenyebben érinti az embereket. Aztán rohannak felvenni 40 évre lakáshiteleket.
37-es, szerinted a boltba hogyan viszik a kenyeret? Talán csak nem autóval? Mit gondolsz a benzin drágulása nem viszi magával az összes áru drágulását?
34:
"Tesómék megtették, azt majd néznek, ha pár év múlva az unokahúgomtól megkapják, hogy "az összes haverom a városban van, minek kell nekünk itt lakni?"
Hány éves vagy?
Én a városban laktam, majd elváltak a szüleim is anyámmal kiköltöztünk falura. Na, nem messzire, kocsival továbbra is 20 perc a belváros, nekem viszont busszal az iskolába járás egy rémálom volt. Nem kellett volna annak lennie, de azért mesélhetnék a tömegközlekedésről. Rettenetesen haragudtam anyámra, hogy az Isten háta mögött kellett laknunk, ő meg nem is értette, hiszen ő kocsival járt, és nem tartott neki tovább az út, mint előtte a külvárosból. Szóval én is eldöntöttem, hogy felnőtt koromban tuti, hogy csak a városban lakom és kész. Aztán amikor eljutottunk oda, akkor 15 millióba került egy lepukkant panellakás a belváros közelében, és 15 millióért csilivili újépítésű családi házat vettünk 15 km-re a várostól. Naná, hogy inkább ez utóbbit választottam, sokkal szebb helyen van, csendes, nincs szmog stb. Tény, hogy a fiataloknak nem túl előnyös.
Viszont a gyerekeim ezt szokták meg, egyelőre még nincs panasz. Azt megígértem a lányomnak, ha buliba akar menni, hajnalban elmegyek érte. Értem soha nem jött el anyám, konkrétan a buszpályaudvaron csöveztünk reggel 7-ig, amikor jött szombaton az első busz.
Egyébként meg falun is laknak emberek, szóval itt is lehetnek barátaik.
"37-es, szerinted a boltba hogyan viszik a kenyeret? Talán csak nem autóval? Mit gondolsz a benzin drágulása nem viszi magával az összes áru drágulását?"
őőő... az ugye megvan, hogy a vállalkozásoknak eddig is piaci volt az üzemanyag ár?
Az ársapka eltörlésnek elvileg inflációredukáló hatása van, hiszen két dolgot tehet az ember: vagy kevesebbet tankol, mint eddig, és akkor marad az eddigi büdzsé, vagy ugyanannyit tankol, de kevesebb marad a családi kasszában élelmiszerre.
A kevesebbet tankolók miatt több benzin marad a kutakon, vagyis túlkínálat alakul ki benzinből (majd ha egyszer normalizálódik az üzemanyaghiány), ami árcsökkenést ertedményez, hiszen csökken rá a kereslet.
A többet fizetők, akik kénytelenek ugyanannyit tankolni mint eddig, azoknak meg kevesebb jut ezután a boltban való vásárlásra, vagyis miattuk meg a boltokban alakul ki túlkínálat a termékekből, amitől a termékek ára lejjebb fog menni.
De mivel erős az infláció, ezért ezt a változást nem abban vesszük észre, hogy jé, olcsóbb lett a benzin, vagy jé, olcsóbb lett a tej. Nem lesz olcsóbb, de legalább nem év végéig emelkedik 10%-ot megint, hanem csak februárra.
Ezt kellene, kellett volna már régen tenni az összes ársapkával. Igazából eleve be sem kellett volna vezetni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!