Most hogy eltörölték a benzinárstop-ot, vidék még jobban el fog szegényedni, méghozzá brutálisan?
Hírhedtek vagyunk arról, hogy nálunk mennyire nincs munka vidéken, csak városokban van, ott is szaré hugyé. Statisztikailag persze királyok vagyunk, papíron minden rendben van, elintézzük annyival hogy segély helyett közmunkásoknak nevezzük a vidéken rekedt munkanélkülieket, és foglalkoztatottnak számítjuk őket. Problem solved, in a hungarian way.
De most hogy a benzin árak felrobbantak, nincs rá korlát, így még jobban le fog szakadni a magára hagyott vidék? Hiszen még sokkal drágább lesz bejárni valahova ahol akad valami tennivaló, valami munka.
Ilyen bérek mellett pedig a benzin a fizetésednek a jelentős részét felégeti, lassan már többet spórolsz azon ha nem jársz dolgozni, mert drágább a benzin lassan mint amennyi pénzt itt a munkádért kapnál. Bizony ez nem Nyugat, hogy a bérekhez képest ilyen költség jelentéktelen.
Vidék lassan a harmadik világ rosszabbik felével lesz egyenlő?
Idehaza alacsonyak a fizetések, az tény. Csakhogy van egy másik probléma is, mégpedig az, hogy legtöbben nem képesek felfogni, elfogadni azt, ha valamit egyszerűen nem engedhetnek meg maguknak. Ilyen az autó is. Ilyen a saját ház/lakás. És ilyen a gyerekvállalás is.
Ha a megnövekedett benzinár miatti 10-20 ezer forint plusz kiadás a padlóra küld, akkor már eddig sem engedhetted volna meg magadnak a kocsit.
Ilyenkor muszáj valahogy máshogy megoldani. Pl:
- Kocsi helyett tömegközlekedéssel járni
- Biciklivel járni
- Motorra cserélni a kocsit
- Közelebb költözni a városhoz
- Fejleszteni magad, hogy többet keress és fent tudd tartani az autót
Van megoldás. Mindig van megoldás, csak ahhoz ki kell lépni a komfort zónából, ami sokaknak nem akaródzik.
#11
"Ilyen a saját ház/lakás"
Csak valahol lakni kell és a fizetés bérletre pláne nem elég.
"Most hogy eltörölték a benzinárstop-ot, vidék még jobban el fog szegényedni, méghozzá brutálisan?"
Valószínűleg igen, mert a Fidesz suttyomban aláírta azt a rendeletet is, amelyikben kimondja, hogy az államnak nem kötelessége segíteni a rászorulókon.
Nem tudom, mikor árulták el utoljára ennyire ezt a kis országot, mint az elmúlt évtized során, de én még biztos hogy nem éltem akkor.
"Ha a megnövekedett benzinár miatti 10-20 ezer forint plusz kiadás a padlóra küld, akkor már eddig sem engedhetted volna meg magadnak a kocsit."
Nagyon sokan nem azért használják az autót, mert megengedhetnék maguknak, hanem azért, mert rá vannak kényszerülve a használatára, mert nincs más alternatíva. Ebben mi olyan bonyolult, hogy nem jut el az agyatokig?
#15
Vidéken a kocsi fenntartása a tankolás. Semmi más karbantartás nincs. 20 éves autók közlekednek.
Egy lakás bérlése meg még vidéken is simán 100k.
#16: "Vidéken a kocsi fenntartása a tankolás."
Aha. Meg a gépjárműadó, meg a kötelező biztosítás, meg az éves olajcsere, meg két évente a műszaki. De egy 20 éves kocsinál garantáltan nem elég egy olajcsere, mert ez-az megadja magát időnként.
"De egy 20 éves kocsinál garantáltan nem elég egy olajcsere, mert ez-az megadja magát időnként."
5 évente cserélek olajat a csotrogányomban, az éves biztosítás annyi rá, mint egy hétvégi bevásárlás a boltban. Ami meg elromlik, azt megdrótozom benne, ennyi. Máshogy nem megy.
#17
"Aha. Meg a gépjárműadó, meg a kötelező biztosítás, meg az éves olajcsere, meg két évente a műszaki."
Vidékről beszélünk. Én tudok személyesen mutatni neked a közelben lévő 5 utácban leglaább 5 autót, amelyek esetében ezek nincsenek.
Vidéken a legtöbb ember ezt leszarja, de sokan még a jogsit is simán leszarják, ha úgy van.
Vidéken a kocsi fenntartása a legtöbb esetben simán a tankolás és más nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!