A jelen oktatáspolitikai helyzetben megy még valaki tanári szakra egyáltalán?
18 leszek, idén felvételizem egyetemre, kereskedelem-marketing szakra. Nővérem is ott végzett 2 éve, most nettó 450 ezer Ft körül keres, pedig ez csak egy 3 éves képzés volt.
A tanárképzés eddig 6 éves volt, mostantól 5, de még így is vicc az egész, utána nettó 207 ezres fizetést kapnak még évekig. Nálunk az osztályban pl. senki nem megy pedagógusnak, de nem is tudom elképzelni, ki akar 5-6 évet tanulni azért, hogy egy diákmunkás/takarító is jobban keressen nála.
30, több tanár, mint valaha. Aha. De nem a 100 évvel ezelőtti rendszerhez kéne hasonlítani a dolgot. Sokkal nagyobb igények vannak, mint valaha. És bizony 30+ fős osztályok nem túl effektívek.
Nomeg az állításod ott elbukik, hogy lehet, ohgy számszerint sok tanár van / gyerek, de ha nincs az intézményben pl fizika tanár, akkor cseszheted a tanár/gyerek arányszámot, a gyerek nem fog fizikát tanulni.
A digitális eskzözök megléte szép, csak azt is vedd számításba, hogy nem az iskolában:D Ráadásul az 50+os tanároknak aztán magyarázhaod a MS Teams adminjogait, miközben az is csoda, hogy a 2006os Powerpointot megtanulták kezelni.
A digitális skilleket nzéve meg arról ne is beszéljünk, hogy itt az oldalon magát tájékozottnak tekintő emberek képtelenek olyan apróságra, hogy figyelembe vegyék egy forrás hitelességét, vagy gyáltalán létezését... Ha a felnőttekben nincs meg ez, nem várható el, hogy a gyerekben meglegyen, így az is elúszik, hogy a gyerek érdemi tanulásra használja az internetet magától.
Azaz nincs aki megtanítsa, nincs akiről példát vegyen, iskolában meg nincs támogatva.
De ja, az tök jó, hogy mindenkinél van mobil... csak ez nem segt az oktatáson.
az iskola csak egy tényező a sok közül, a gyerekek nagy részéből soha nem lesz fizikus, erre nem motiváltak és leginkább az érdekli őket, hogy a saját súlyos anyagi gondjait megoldja, azt meg ugye nem mondhatod, hogyha szorgalmasan tanulsz akkor majd úgy 30 éves korod körül anyagilag gondtalan életed lesz
addig embertelen sziszifuszi lesz
most nem jobb az, ha elküldjük kőművesnek?
nem hiszem, hogy az 50+osok dolga lenne az új dolgok bevonása az oktatásba
32, értem, hogy nem hiszed, hogy az 50+osok dolga lenne, de a tény az, hogy jelenleg a pedagógusok kb fele 50+os. És csak 5%-uk van 30 alatt, aki a legjobb anyag lenne az új dolgok bevezetésére.
Ezért is mondtam, hogy feldughatjuk a digitális fejlettséget, ha ez nincs jelen az oktatásban és nincs aki be tudja vezetni. Merthogy nincs aki be tudná vezetni. Ráadásul a jelenlegi rendszer szerint nem is a pedagógus, hanem apolitikus dolga bevezetni. És hát azoknak sem épp 32 az átlag életkora:DD
Nem lesz fizikus. Valóban, de ez egy példa volt. Helyettesítsd be bármilyen szaktanárra. És a "bármilyen"t értheted szó szerint, mert egyik szaktanárból sincs annyi, hogy minden intézmény kielégítően tudjon tervenzi velük.
De egyébként fizika tárggyal nem csak fizikus lehetsz, hanem pl mérnök is, ami eléggé kelendő és népszerű szakma, mivel egyre több kell belőlük, ráadásul jól is keresnek, tehát ha csak a pénz a motiváció, akkor is megfelelő szakma.
A kőműves meg... persze, jó az is. De az "oktatás fejlesztése" nem az tjelenti, hgoy diplomásokat gyártunk, hanem azt, hogy az oktatási intézményekbne emeljük a színvonalat. A kőművesképzőn is. És azért egy érettségije legyen már az embernek 2022-ben.. De jelenleg azzal van gond, hogy áltlaános és középiskolákban nincs erre meg a megfelelő körülmény.
"De egyébként fizika tárggyal nem csak fizikus lehetsz, hanem pl mérnök is, ami eléggé kelendő és népszerű szakma, mivel egyre több kell belőlük, ráadásul jól is keresnek, tehát ha csak a pénz a motiváció, akkor is megfelelő szakma."
Iszonyatos pénzekbe kerül (azon túl, hogy ingyen van a maga a képézés), és 30-40% végzi el ezeket a szakokat.
És persze nem elég átbukdácsolni, mert egyébként a kínkeservesen összeszenvedett diplomáddal irodai rabszolga leszel nem mérnök.
És 30 éves vagy a végére, nem 18, mintha elmentél volna szakmát tanulni és rögtön van jövedelmed. Mostanában nem is olyan rossz.
Inkább csak az a lényeg, hogy ne legyél iskolaelhagyó és ne legyél munkahely elhagyó.
Az iskola meg nem tud a társadalmi közeg meg a család helyett nevelni. Szóval nagyon kicsi befolyása van egy fizikus szaktanárnak arra, hogy a gyerekből fizikus lesz-e, és ha mégis én nem hiszem, hogy a tudomány szeretetének megtanítása annyira top embereket ígényelne.
Főleg, hogy csak olyan rendszerben érdemes gondolkodni, ami önálló tanulásra alkalmas.
Ok. Nem tudom miről beszélsz, de nem az oktatásról:D
Értsd: ha nincs fizikatanár, a gyerek nem fogja vágni a fizikát. ha nincs matektanár, a gyerek nem fog tudni rendesen számolni és a logikai képességei is stanyábbak lesznek. Ha nincs töritanár, a gyerek nem fogja tudni mi tette azzá a mai világot, amilyen és esélye sem lesz összefüggéseket találni a világ történései között.
Márpedig nincs elég szaktanár.
És mielőtt azzal jössz, hogy "a matek nem is tanít meg logikai gondolkodásra", de, igen, megtanít, ha jó a tanár. De jó tanárból is egyre kevesebb van, mert vagy nyugdíjba mennek, vagy LIDL pénztárba, vagy pszichoterápiára.
Fölösleges a pályaválasztási lehetőségekről beszélni, mert jelenleg elsősorban óvodai, általános iskolai és középiskolai pedagógusok vannak szarban, azaz a probléma lefedi minden gyerek oktatását, a kőművesét is, a fizikus professzorét is.
továbbra sem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy nem minden gyerek egyenlően motivált, sőt ami azt illeti a nagy többség a szaktanár óráján alapvetően motiválatlan
azok az iskolák ahonnan jellezően kijönnek a fizikaprofesszorok azok olyan társadalmi és családi közegből is jönnek, és az ő taníttatásuk mivel nem értelmetlen szélmalomharc, ezért általában verekednek egymással a tanárok, hogy ilyen helyen taníthassanak
biztos nagy élmény lehet amúgy gépipari szakközépben irodalmat tanítani
"továbbra sem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy nem minden gyerek egyenlően motivált, sőt ami azt illeti a nagy többség a szaktanár óráján alapvetően motiválatlan"
Ugye tudod, hogy középiskolában csak szaktanárok vannak? A gépipari szakközépben is szaktanárnak tekintjük a géiparral kapcsolatos tárgyak tanárait.
Arra tudok gondolni, hogy a "szaktanár" mint fogalmat nem érted, vagy nem tudom..
A fizikaprofesszort meg felejtsd már el. Miután minden szakterületen hiány van pedagógusból, így az oktatás problémája a gépipari szakközepekre ugyanúgy vonatkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!