Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi szükség van olyan emberek...

Mi szükség van olyan emberek bérének emelésére akik verselemzést tanítanak?

Figyelt kérdés

Hol használom azt az életben, hogy 4 éven át filozofáltam gimiben depressziós, erkölcstelen, szorongó szerencsétlenek rímelő irományain??

Mit olvasgassam fiatalon mások nyomorát, mikor ilyenkor életvidámnak,boldognak kéne lenni, szórakozni, sportolni, szexelni és értelmes dolgokat tanulni. Minek rontsam el a kedvem József Attilával? És egyébként is semmilyen értéket nem teremt idejétmúlt sirankozasokrol való bölcselkedés. Egy kőműves többet ér, az otthont épít az embereknek.



2022. okt. 6. 13:27
1 2 3 4 5
 31/47 anonim ***** válasza:
18%
Hozzájárulnak anyanyelved jobb megismeréséhez, szókincsed bővítéséhez. Ahhoz, hogy megismerd a versformákat, alakzatokat. Mindezek hatására javultak nyelvi képességeid, az idegen nyelveket is könnyebben tanulod, mintha fel lettél volna mentve irodalomból.
2022. okt. 6. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/47 anonim ***** válasza:
100%
Ezzel csak ott a gond, hogy mindezt erőszakkal akarják úgymond elérni, mert az meg sem fordul a fejekben, akik az oktatási terv esetében felelősek, hogy nem úgy kéne hozzáállni, hogy adjuk ezt és ezt kötelezően a gyereknek ha érdekli ha nem, mert aztán biztos ezt majd jól megtanulja, és szép szókincse lesz, holott a háta közepére sem kívánja.... Úgy kéne megközelíteni a dolgot, hogy esetleg elérni azt, hogy önként legyen lehetősége megszeretni az olvasást, nem pedig elérni, hogy mikor felnőttként meglát egy könyvet az jut eszébe, hogy eleget olvastam a kötelezőket....
2022. okt. 6. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/47 anonim ***** válasza:
100%
Igen, - az igazi tudás ott kezdődik, hogy fel tudom kelteni és fenn is tudom tartani a tanítványom figyelmét az általam átadni kívánt ismeretanyag irányába. Internetes linkekkel megszórni másokat és behajtani bármit is, nem szakma.
2022. okt. 6. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/47 A kérdező kommentje:

33

Az a baj ezzel hogy nem az za iskola célja hogy a tanár karriert csináljon, jól és érdekesen magyarázzam, ha erre vágyik menjen standupozni. A cél hogy a tanulók értékes tudást kapjanak. És ehhez egyre kevésbé lesz már szükség az idejétmúlt módszerekre. És pláne nem lesz szükség nem túl erkölcsös József Attilak és Ady Endrek idejétmúlt játékra a szavakkal.

2022. okt. 6. 18:29
 35/47 anonim ***** válasza:
66%
#34: Azért kinek mire van szüksége és kinek mihez van affinitása... Ha valaki például irodalomtanár vagy irodalmár akar majd lenni, annak feltétlenül szükséges ez a tudás is. És az alapokat hozzá nem az egyetem fogja megadni, jó esetben ott már normális alapokra épülő, komolyabb tudásról van szó.
2022. okt. 6. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/47 A kérdező kommentje:
Akkor legyen atrakva a verselemzés a művészeti középiskolákba és az keves ember aki irodalmár akar lenni az menjen tanulni oda, a többi pedig ne pazarolja erre az idejét.
2022. okt. 7. 07:23
 37/47 anonim ***** válasza:
100%
Valóban, csak például vannak, akik ilyen órákon jönnek csak rá, hogy ez tetszik nekik és majd ezzel akarnának foglalkozni (Te például nem ilyen vagy/voltál, rendben, felfogtuk, de sok más ember él ám még ebben az országban). Középiskola előtt nem feltétlenül tudja még az a gyerek, hogy mi akar lenni, ha nagy lesz, ráadásul ha van is elképzelés, az még rengetegszer változhat. Nyilván vannak kivételek, de szerintem bőven az a ritkább, hogy olyan korán kiderüljön a valós érdeklődési kör.
2022. okt. 7. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/47 valaki : ***** válasza:
77%

Szerintem itt felesleges magyarázni, mert baj van a toronyban, de azért nézzük meg, hátha.

Szóval igen, verselemzés. Meg novellaelemzés. Stb. Ezek szövegek. Ismeretlen, esetleg más nyelvezettel írt szövegek. Amiről írni kell aztán valami sajátot, véleményt, gondolatokat. Érettségire készítés a cél. Nézz meg egy érettségit ezek után, a javítókulcsot. Mit találsz benne? Szövegértést, szövegalkotási szempontokat, úgy mint a mondatszerkesztés, bekezdések használata, stb.

Akkor most vetítsük a későbbiekte.

1. Egyetemi beadandók: Több szakszövegből kell egy sajátot létrehoznod a megfelelő módon. Az egyetemi tanár el sem olvassa, ha nem normálisan írtad, nem jó a szövegszerkesztésed. Aztán a 30+ oldalas szakdolgozatról nem is beszélünk. Gondolom az egyetem magas téma volt, nézzünk egyszerűbbet.

2. Munka világa

Önéletrajz...Motivációs levél...Megfelelő retorika, amivel el tudod adni magad, a szaktudásod. Talán nem baj, ha valaki nem úgy megy az állásinterjúra, hogy "Miért szeretne a cégnél dolgozni?" "Hááámeee...nemtom...me kell a pénz", hanem helyette: "Mert a képesítésem megfelel a cégük elvárásainak, utánanéztem a vállalatnak, az elveivel és céljaival azonosulni tudok, úgy érzem hozzá tudnék tenni ehhez". Na vajon kit fognak felvenni...

3. Szerződések. Talán annyira nem baj, ha a gyerek 20 évesen nem ír alá valami kizsákmányoló munkaszerződést, valami lehúzós albérleti szerződést, ahonnan hónap közepén kiszórják a szerződést lobogtatva, hogy te írtad alá te barom.

4. Alapműveltség. Na ezt már meg se kísérlem, ez már tényleg magas lenne.

Konklúzió: A gyerekek az irodalom órákon olyan szövegekkel találkoznak, amit nem ismertek előtte, talán nem is különösebben érdekli őket (elsőre). Legalább olvasnak, a mai világban ez is nagy dolog. Ha pedig valami érdekli őket, és szoktak olvasni az nagyon jó, viszont ami iránt az ember érdeklődik, azt issza, nem kell vele megküzdenie. Emellett gondolatokat kell megfogalmaznia, szövegösszefüggéseket látnia, akár különböző szövegek között is. Szövegekkel való foglalkozás hiányában akár funkcionális analfabetizmus is kialakulhat, ami amúgy jellemző sajnos Magyarországon is.

Hidd el fontos ez.

2022. okt. 12. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/47 anonim ***** válasza:
80%

"4. Alapműveltség. Na ezt már meg se kísérlem, ez már tényleg magas lenne."


Ezt nem nekem írtad de reagálnom kell rá. Az alapműveltséggel több bajom van. Az egyik az, hogy nem megfogható igazán. A másik az, hogy akik az alapműveltséggel érvelnek, nekik is vannak bőven alapvető műveltségi hiányosságaik, csak nem azon a területen, amit fontosnak tartanak. De lefordítom neked érthetőbbre. Egy irodalomtanárt gondolom sokan műveltnek tartanak, mert fölösleges évszámokat és önéletrajzokat tudnak fejből de nagyon csodálkoznék, ha nem lennének alapvető hiányosságaik mondjuk a fizika, vagy a matematika téren. Csak ők meg azt szarják le, ahogy sokan az irodalmat. Írni meg olvasni tudni kell de amit irodalom órán tanultunk általánosban meg gimiben, annak úgy a 99% haszontalan volt. Bár mondjuk sokra nem is emlékszem, pont mert haszontalan. :)


Egyébként ez a kioktató stílus amivel írtál elég tenyérbemászó, ezért írtam én is így.

2022. okt. 12. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/47 valaki : ***** válasza:
89%

Mert ki is akartam oktatni :D Azért ilyen a stílus. A kérdező stílusához ezt éreztem illőnek :D

Egyébként meg biztos rájöttél, hogy én magyartanár vagyok. Én sem tanítok szívesen minden művet, sokat cserélnék kortársra. József Attilát alapműveltségnek tartom pont, de őt se szeretem. Ha róla tanítok, viccet mesélek óra végén, vagy mémet mutatok, hogy ne ez legyen az óra végére a hangulat. De csinálni vele nem tudok semmit, ez a tananyag egyrészt. Másrészt ha rajtam múlna, akkor is ilyesmik lennének az irodalomórák, csak több kortárs szöveggel, több klasszikust is megtartva.

Mellesleg, aki írni-olvasni tud, de szövegekkel bánni nem tud, az pont a funkcionális analfabetizmus.

2022. okt. 12. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!