Nem értem, rezsiköltségekre hivatkozva hogyan zárhat be az egyetem és térhet rá on-line oktatásra?
Azért kérdem, mert az egyetemek eddig is mindenhol spóroltak, például kevés a tanár és egyes szakokon megszakadnak az oktatók ezer fős évfolyamokat visznek és több száz fős szemináriumokat, és a színvonal közben egyre romlik, csak azért mert így gazdaságilag jobb nekik. Dehát akkor eddig is bezárhattak volna, akkor gazdaságilag még jobb lett volna. Miért nem tették? Valami egyészségügyi felsőbb ürügy csak kell ehhez, nem?
Kérdező
Betetted a linket, ott van rajta a cikk, abban pontosan, részletesen leírják amit kell - te meg nem voltál képes elolvasni sem?
Akkor minek tetted be a linket?
Még a címét sem sikerült megértened.
"Az elszálló rezsiköltségek miatt bezárhat az ELTE TTK"
BezárHAT és a rezsiköltségek növekedése miatt. Mi ebben a bonyolult?
Egyébként a nagy, sok száz fős előadások jelentős részét tényleg elég lenne egyszer felvenni videóra, aztán online elérhetővé tenni. Illetve van, ahol elég lenne a ppt-t feltenni.
Ez rezsi és online oktatástól függetlenül is igaz. Az ilyen előadások nagy részén nulla az interakció az oktató és a hallgatók közt.
#5 Ez igaz, azonban gyakorlati tapasztalatom nekem is és gyerekeimnek is hogy sokkal hatékonyabb ha ott ül az ember és úgy hallgatja, mintha otthon nézi videón. Egyszerűen más.
Persze ez nem minden előadásra és előadóra igaz, mert van olyan ami még videón is értelmetlen és felesleges annyira nincs semmi jó benne vagy olyan rossz az előadó.
Az elmúlt évek kinyitottak egy lehetőséget, lehet videóra felvenni az előadást és visszahallgatni, újra átismételni stb. stb. de ettől még nem szabad teljesen erre átállni. Meg kell követelni az oktatóktól, hogy az előadásuk legyen felvéve videóra IS, hogy az is megnézhesse aki nem tudott bemenni vagy akinek később szüksége van rá - ezzel minőségibb munkára lennének szorítva az oktatók - azonban kell mellette az élő előadás is, mert egy üres teremnek nem lehet beszélni úgy hogy aztán az élvezhető és hasznos is legyen és ha elég 1-szer elkészíteni aztán csak lejátszani, akkor visszajön az amitől menekülni szeretnénk már régóta, hogy az oktatóknak ne kelljen haladni az idővel. Akkor csak 1-szer kellene megcsinálni és utána évekig csak ugyanazt adnák le.
"Egyébként a nagy, sok száz fős előadások jelentős részét tényleg elég lenne egyszer felvenni videóra, aztán online elérhetővé tenni. Illetve van, ahol elég lenne a ppt-t feltenni. Az ilyen előadások nagy részén nulla az interakció az oktató és a hallgatók közt."
Ez baj. Akkor az egész egyetemet be lehetne zárni. Minek, ha minden tudást megnézhetsz videón, és minden tudást elolvashatsz könyvekből? Ez a tömegoktatás nem egyetemre való, nem felel meg a szellemiségének. A régi főiskolákra való ez a fajta tömegoktatás. Egy egyetemi órán a diák követi jó esetben a tanár gondolatmenetét, van interakció is esetleg, de azt is tanulmányok sora bizonyítja, hogy táblán krétával, ott ülve jobban megmarad, mint ppt-n. A videó is olyan, hogy bérmiko rmegállíthatod, nem vagy rákényszerítve, hogy kövesd, és ezért nem is olyan hatékony. Az órán azonnal vissza tudsz kérdezni, persze akkor ha nem 1000-en ülnek bent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!