Miért kell az üzemanyagot dotálni? Nem lenne jobb a magasabb árral egy zöldebb jövőt építeni, amikor az autózás helyett reális alternatíva lenne a tömegközlekedés, a bringázás, minél több embernek.
Milyen szerencse,hogy nincs politikai hatalmad,kérdező.
-Aki akar, hadd menjen autóval.Liberális demokrácia vagy mi a f_sz van.
-Vannak, akik nem szeretik a tömegközlekedést, nem tudják igénybe venni, vagy egyszerűen nem akarják
-Nem mindenki olyan igénytelen,hogy heringkonferenciákra járjon vagy izzadt ingben tekerjen.
13#
De nem az autók miatt, amik alig tesznek hozzá a globális kibocsátáshoz.
Ha holnaptól mind elektromos lenne, vagy co semleges üzemanyaggal menne, akkor sem változna semmi.
A zöld propaganda hitette el veled,hogy minden az autók meg az autóipar hibája.
Ráadásul az EU kibocsátása még mindig elenyésző Amerikához és Kínához képest.
A visszaváltható üvegre való áttérés folyamatban van, vannak ilyen irányú kutatások, fejlesztések, de hazánkban még várat magára. Hasonlóan óriási probléma a felhalmozódott nagymennyiségű autó gumiabroncs, de ennek újrahasznosítása is folyamatban van (pl. a MOL-nak van egy szabadalma, magyar fejlesztés, ez a gumibitumen, amely útépítéshez használható, sőt hazánkban és épült már ilyen gumibitumen alapú út, ha jól tudom Pécs környékén).
A hulladék újrahasznosítás is folyamatos fejlesztés alatt áll, az utóbbi 10-15 évben új módszerek is születtek a szétválogatásra, tisztításra vonatkozóan. Ehhez persze nagy beruházásokra van még szükség, nagy célokhoz nagy gépek kellenek, ahogy mondani szokás. Szóval van itt fejlődés, de várni kell még, alapvetően -több évtizedes, évszázados tapasztalat szerint- minden technológiáról elmondható, hogy nem robbanásszerűen terjed el, hanem folyamatosan. Meg ugye a technológia sem mindegy, megoldunk egy problémát, aztán keletkezik öt-tíz másik, ez is egy komoly nehézség.
Valaki említette itt az elektromos kocsit, na ez is ilyen pl. Meg szoktak jönni új autóval, hogy vegyünk minnél többet mert környezetbarát, stb.
Érdekességként említem meg, egy tavalyi japán kutatás ennek épp szöges ellentétét állapítja meg: környezetvédelmi szempontból az a legjobb, ha a meglévő kocsit minnél tovább használjuk, inkább javítgassuk amíg csak lehet, minthogy mielőbb új autót vegyünk. Ugyanis annak ellenére hogy a régi autó többet fogyaszt és magasabb a károsanyag kibocsájtása, mégis ez a környezetkímélőbb, mert az új autók gyártása, előállítása sokkal jobban terheli a környezetet.
Tehát ez is rámutat arra, nem mindig az a jó, amit reklámoznak a médiában.
Na, bekanyarítom a szöveget, már így is hosszú, csak még annyit az elektromos autókhoz, hogy egyenlőre senki nem igazolta még hogy ezek környezetkímélőbbek, mint az Otto-motoros kocsik. Előállításuk rendkívül környezetterhelő, az aksigyártás sem környezetbarát, és az aksi újrahasznosítás, ártalmatlanítás sem egy kidolgozott technológia. További kérdéskört vet föl ezek töltése, a töltéshez szükséges energia előállítása, fosszilis vagy megújuló forrásból van-e. Továbbá az igen széleskörű anyaghasználat az elektronikában, elektronikai hulladékok újrahasznosítása, az értékes fémek visszanyerése, újrafeldolgozása.
És még sok ezernyi dolog, amiből kb. doktorit lehetne írni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!