Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Klímabérlet jó javaslat?

Klímabérlet jó javaslat?

Figyelt kérdés
Te támogatnád?

2022. jún. 8. 10:19
A kérdező szavazást indított:
Támogatom
Nem támogatom
Tartózkodom
31 szavazat
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
95%
Lehet kedvezőbb lenne egy egységesített tarifa, sőt a régóta megszűnt személyi közlekedés vasúti vonalakat is újra nyitnám..
2022. jún. 8. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 anonim ***** válasza:
92%

Attól függ, hogy a költségvetésből hogyan kivitelezhető, de alapvetően támogatandó.


Előbb viszont a tömegközlekedést vonzóbbá kell tenni. Sok helyen vonzó (pl. IC-vonatok), de még lenne egy-két tennivaló. Nem csak infrastrukturálisan, hogy jó alternatíva legyen. Hanem olyan dolgok is, hogy a csöveseket és kéregetőket erőszakkal el kell távolítani. A szociális érzékeny embereknek, akik ebben a jelenségben nem látnak problémát dönteniük kell, hogy az a fontos, hogy a tömegközlekedés vonzó legyen, vagy hogy a roncstársadalomnak a tömegközeledés színvonalának lerombolásához való jogát tiszteletben tartsuk.

2022. jún. 8. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/32 anonim ***** válasza:
88%
Több értelme lenne a tömegközlekedést támogatni, mint az üzemanyagot...
2022. jún. 8. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/32 anonim ***** válasza:
38%

Az ördög mindíg a részletekben lakik.


Ennek akkor lenne értelme, ha nagyjából önfenntartó lenne, vagyis ennyi pénzből ki lehetne gazdálkodni a tömegközlekedés ráfordításait.


Ha csak egyfajta rezsicsökkentésként oldanák meg, akkor egy marhaság.

2022. jún. 8. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:
76%
4! Ugye tudod, hogy a tömegközlekedés SEHOL nem megy piaci alapon? Szóval nevetséges, amit elvársz.
2022. jún. 8. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:
95%

#5


Nem piaci alapon - a nagyjából önfentartó nem egészen azt jelenti -, de nem is ingyen utazás a széles tömegeknek, bárkinek, mert az csak számolatlanul viszi a közpénzt és a végén úgy is bukó a lesz.

2022. jún. 8. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 anonim ***** válasza:
57%
6! De a tömegközlekedés akkor sem tud "nagyjából önfenntartó" lenni! A pozitív externáliái miatt tartjuk fent, nem azért, mert nyereséges. A helyi tömegközlekedés, pl. Budapesten a BKK működési költségeit csak negyed részben állja most is az utazóközönség! A vidéki városokban még rosszabb a helyzet. Konkrétan Baján -igen tudom kis város- odáig jutottak, hogy az utasoktól bejövő bevétel kevesebb volt, mint mennyibe a bérlet nyomtatás, bérletárusító helyek működtetése került!!! Ezért idei évtől ingyen van a helyi közlekedés. Ne haragudj, de láthatóan nem vagy képben a helyzettel. ilyen önfenntartó módon a mai jegyárak mellet csak néhány nagyon nagy forgalmú városközi buszjárat üzemelne, semmi más.
2022. jún. 8. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 anonim ***** válasza:
67%

#7


Pont a bajai példádhoz hasonló dolgokra gondoltam, amikor azt írtam, hogy az ördög a részletekben lakozik.


Viszont fenntartom, hogy ami ingyen, vagy kvázi ingyen van, annak nincs gazdája, értéke. Arról nem gondolják úgy az emberek hogy vigyázni kell rá, hogy később is legyen...és egy idő után természetesnek veszik, hogy valamiért nem kell fizetniük, és úgy gondolják hogy ez nekik ingyen jár.

2022. jún. 8. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 anonim ***** válasza:
38%
Mi a francnak bérelnék klímát? Ennyire csórók itthon az emberek, hogy már ezt sem tudják kigazdálkodni??
2022. jún. 22. 02:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 anonim ***** válasza:
69%

Szerintem ez a klímabérlet dolog nem lett végiggondolva. Papíron jól hangzik, ez tény. De a megvalósítása ésszerűen kivitelezhetetlen.

Tételezzük fel, hogy bevezetjük a klímabérletet. Ezzel én felszállhatok a villamosra Budapesten, vagy a helyi buszjáratra Miskolcon is, mivel egy országos bérletről van szó. De mégis hogyan lesz megoldva a finanszírozás? A miskolci helyijárat és a fővárosi villamos jegybevétele eddig külön kasszába ment, és (részben) abból tartották fönn a lokális tömegközlekedést. Amíg nem egyetelen közös pénzügyi alapból történik az ország összes tömegközlekedési eszközének finanszírozása, addig pénzügyileg elképzelhetetlen lenne egy mindenes országos bérlet bevezetése.

2022. júl. 2. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!