Klímabérlet jó javaslat?
Attól függ, hogy a költségvetésből hogyan kivitelezhető, de alapvetően támogatandó.
Előbb viszont a tömegközlekedést vonzóbbá kell tenni. Sok helyen vonzó (pl. IC-vonatok), de még lenne egy-két tennivaló. Nem csak infrastrukturálisan, hogy jó alternatíva legyen. Hanem olyan dolgok is, hogy a csöveseket és kéregetőket erőszakkal el kell távolítani. A szociális érzékeny embereknek, akik ebben a jelenségben nem látnak problémát dönteniük kell, hogy az a fontos, hogy a tömegközlekedés vonzó legyen, vagy hogy a roncstársadalomnak a tömegközeledés színvonalának lerombolásához való jogát tiszteletben tartsuk.
Az ördög mindíg a részletekben lakik.
Ennek akkor lenne értelme, ha nagyjából önfenntartó lenne, vagyis ennyi pénzből ki lehetne gazdálkodni a tömegközlekedés ráfordításait.
Ha csak egyfajta rezsicsökkentésként oldanák meg, akkor egy marhaság.
#5
Nem piaci alapon - a nagyjából önfentartó nem egészen azt jelenti -, de nem is ingyen utazás a széles tömegeknek, bárkinek, mert az csak számolatlanul viszi a közpénzt és a végén úgy is bukó a lesz.
#7
Pont a bajai példádhoz hasonló dolgokra gondoltam, amikor azt írtam, hogy az ördög a részletekben lakozik.
Viszont fenntartom, hogy ami ingyen, vagy kvázi ingyen van, annak nincs gazdája, értéke. Arról nem gondolják úgy az emberek hogy vigyázni kell rá, hogy később is legyen...és egy idő után természetesnek veszik, hogy valamiért nem kell fizetniük, és úgy gondolják hogy ez nekik ingyen jár.
Szerintem ez a klímabérlet dolog nem lett végiggondolva. Papíron jól hangzik, ez tény. De a megvalósítása ésszerűen kivitelezhetetlen.
Tételezzük fel, hogy bevezetjük a klímabérletet. Ezzel én felszállhatok a villamosra Budapesten, vagy a helyi buszjáratra Miskolcon is, mivel egy országos bérletről van szó. De mégis hogyan lesz megoldva a finanszírozás? A miskolci helyijárat és a fővárosi villamos jegybevétele eddig külön kasszába ment, és (részben) abból tartották fönn a lokális tömegközlekedést. Amíg nem egyetelen közös pénzügyi alapból történik az ország összes tömegközlekedési eszközének finanszírozása, addig pénzügyileg elképzelhetetlen lenne egy mindenes országos bérlet bevezetése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!