Klímabérlet jó javaslat?
#12
Mivel egy bérlettel nem kell "lyukasztani", ezérr a gyakorlatban lehetetlen megmérni, hogy hol, mennyien használják.
13: azért nem lehetetlen megmérni, hogy egy-egy viszonylaton hányan utaznak.
ma is van bérlet, mégis lehet tudni.
Állambácsinak nem érdeke, hogy kevesebb legyen a benzinből és parkolójegyből befolyt pénze. Márpedig ezek tuti bevételek. Az elektromos kocsiknál is csak az a baj, hogy jelenleg nem tudják úgy adóztatni az otthoni töltögetést, hogy egálban legyen a bevétel km arányosan a benzinnel-gázolajjal. Kb az van most mint amikor a HTO-t tankolták gázolaj helyett hordókba, amiből aztán otthon kocsiba löttyintették.
Ha lenne klímabérlet, dugig lenne minden busz, mert azok sincsenek. De legalább rá lehet majd fogni az újabb kovidhiszti kitörését a klímabérletre. Meg arra, hogy a klímák terjesztik.
#13
Mivel egy bérlet azonosítóját is le lehet olvasni, nem kihívás azt mérni, hogy hol használják.
Miért gondoljátok azt, hogy a BKV-t nem lehetne piaci alapon működtetni?
Szerintem pont, hogy lehet (nyilván nem 5000 ft, de még csak nem is 9500 ft lenne a bérlet, hanem több), de még mindig olcsóbb lenne mintha autóval közlekednének az emberek, mivel egy jármű sokkal több embert vinne, és mivel a BKV egy bevételből élő szervezet lenne ezért kialakítanának egy digitális rendszert amely számolja, hogy melyik járaton mennyi ember közlekedik, milyen időszakban és ez alapján lesz megadva a járatszám.
5000 Ft gyanúsan olcsó:D Biztos hogy nem annyiba kerülne mivel nálunk nagyvárosban 7000 Ft egy havi bérlet.
Ettől nem lesz vonzóbb a tömegközlekedés mivel aki autóval jár munkába már évtizedek óta nem fog ezen változtatni vagy ha nagyobb távokat kell levezessen:D
Ha megy hétvégi nagy bevásárlásra biztos nem fog tömegközlekekedni a sok csomaggal.Vagy lehetne még a példákat sorolni de a lényeg hogy aki hozzá van szokva hogy beugrik a kocsiba mikor akar akkor az az ember nem fog a buszokra,vonatokra,metrókra várakozni ez hétszentség.Ha vezetnék én is már nagyon régóta én sem változtatnék a rutinomon ha nem muszáj.
#19
A tömegközlekedést a kihasználatlanság teszi veszteségessé.
Ha az olcsóságuk miatt 3/4-ig fel lennének töltve, a vonatok és a buszok minimum nullszaldósan üzemeltethetők lennének.
Szerintem pl. egy Balatonról vasárnap a fővárosba tartó tömött vonat nyereséget termel a MÁV-nak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!