Ha rossz a benzinárstopp+dotáció, akkor a tömegközlekedésen miért hatósági árak vannak?
Az a bizonyos BKV bérletet nem 9500 forint lenne, ha szigorú piacpárti elvek szerint működnek, meg lenne az havonta 40 ezer is.
A 9500-as bérletet is mások fizetik meg, olyanok, akik soha nem veszik igénybe azt a szolgáltatást.
Az autós közlekedés egy modern piacgazdaságban esszenciális.Ha hirtelen a dupljára emelkedne az üzemanyagár, akkor ez egy negatív öngerjesztő folyamatot indítana el.
Elkezdene visszaesni a kereskedelem, vendéglátás, turizmus.Ezt pedig a GDP is megérezné.Ugyanis, a sok plázába meg Aldiba járkáló ember pörgeti a gazdaságot a vásárlóerejével.Drágább üzemanyag esetén, kevesebbet vásárolna.
A kormány kénytelen volt beavatkozni, hogy ezt az öngerjesztő folyamatot a megakadályozza.
Persze, a költségek egy részét ráterhelhette volna a munkáltatókra is a kötelezi útiköltségterítés reformjával.
De, annak az nem akadályozta volna meg ezt az öngerjesztő folyamatot.
Ez a fajta arstop nem azert gond mert nem szukseges hanem mert piac ellenes.
A kormany megtehetne hogy nem adoztatja a kutakat vagy o fizeti ki a kulonbseget de ehelyett a piaci szereploknek van kiadva hogy ar alatt kell adni oldjatok meg. Kommunista modszer hosszu tavon fenttarthatatlan.
"Drágább üzemanyag esetén, kevesebbet vásárolna."
Csak átalakulna a költségfül, azért nem ez a szűkkeresztmetszet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!