A baloldal miért akarja spórolásra kényszeríteni az embereket?
Nem csak Márki Zay volt ilyen, hanem például ha belenézünk a HVG kommentszekciójába, általános vélekedés,hogy azért rossz a rezsicsökkentés meg a hatósági áras üzemanyag, mert nem kényszeríti az embereket spórolásra.
És nem azért, mert piacellenes.
A klasszikus nyugatias életstílusnak nem része a spórolás, legalábbis az olyan alapvető dolgokon, mint üzemanyag, élelmiszer, áram,víz.Épp ellenkezőleg a nyugati életszínvonalat a nagy vásárlóerő, nagy fogyasztási képesség adja.
Nem is értelmezhető,hogy ilyen dolgokon kellene spórolni.
#10
Nem tudom te milyen nyugatiakat ismersz. Azok a németek akiket én ismerek, igencsak takarékosak. Mindennek kifizetik az árát, de ez a kivagyi csekonics hozáállás és dzsentri rongyrázás nem jellemző egyikre se.
Csak a csóró magyar azt hiszi, mert a német többet költ ott, ahol egyszerre fordulnak elő.
"Csökken komfortérzeted, mert nem autóval mész,hanem busszal 2x annyi idő a munkába érés...stb"
Normális helyeken a tömegközlekedés úgy van kialakítva, hogy gyorsabb és kényelmesebb, mint ha autóval közlekednél. A legtöbb nyugat-európai nagyvárosban csak az jár autóval, akinek szüksége van rá, mert mondjuk árut szállít, vagy minden nap több cuccot kell cipelnie, mint amennyi egy hátizsákba elfér, stb.
Konkrét példa: Dániában, Aarhus városa mellett lakom, és nincs autóm. Április-Október között elektromos kerékpárral, télen tömegközlekedéssel közlekedem, pedig bőven megengedhetném magamnak azt, hogy legyen autóm, de egyszerűen nincs értelme. Biciklivel bejutni a munkahelyemre 20 perc, tömegközlekedéssel 20-25 perc a forgalom függvényében, autóval a reggeli csúcsban legalább 30-40 perc. Vannak olyan kollégáim, akik egy 110km-re lévő városból, Aalborgból ingáznak minden nap, de nem autóval, hanem vonattal, mert a munkáltatóm úgy van vele, hogy ha tudnak a vonaton dolgozni, akkor az is munkaidőnek számít. A kollégáim kb. 20-30%-a közlekedik csak minden nap autóval.
Persze az állam ezt tudatosan alakította ki: az autóval való közlekedés a legpazarlóbb, legkárosabb, és legveszélyesebb formája a közlekedésnek, így a személygépjárművek extrém módon meg vannak adóztatva (25%-os ÁFA plusz 80/150%-os regisztrációs adó az autó értékétől függően), míg az önkormányzatok nagyon sok erőforrást fektetnek be a biciklis infrastruktúra és a tömegközlekedés fejlesztésére. Koppenhágában még súlyosabb a helyzet, ott autóval gyakorlatilag lehetetlen közlekedni, a tömegközlekedés és a biciklizés nagyságrendekkel gyorsabb.
A pazarlás tipikus proli szokás.
A véges erőforrásokkal való tudatos takarékoskodás nemegyszer komoly szellemi teljesítmény is, sajnos nem várható el minden embertől, hogy megértse szükségességét és helyénvalóságát.
Nem is tudom, de a szüleim is erre próbáltak nevelni bennünket, sőt a nagyszüleim is.
Elmondom miért. A nagyszüleim 1911-1926 között éltek, és sok minden nem volt alap amit manapság annak vesszük. Az anyai nagyszüleim iskolaigazgatók és tanítók voltak, ha kvázi azt a kevéske pénzt is felélték volna, akkor pl a pedagógusi szolgálati lakásban pl nem lett volna saját fürdőszobájuk....
Ugyanúgy lengyel nagyanyám spórolt, mert lengyel nagyapám elitta a maga keresetét... és volt 4 gyermek...
A szüleim spóroltak, pl arra, hogy anyám szüleinek ugyanabban a kisvárosban vegyenek egy 2 szobás panelt... utána maguknak is spóroltak, hogy vegyenek szolgálati lakás helyett egy 2 és félszobás lakást.... és anyám máig nézi az akciókat... és úgy vásárol... sőt leszigeltetette előző családi házunkat, meg a mostani panelünket... hogy ez által is spóroljon...
14.
A beteges spórolás, ami proli szokás.
Náluk van olyan,hogy fürdővízzel öntik le a pisit a WC-ben, meg télen majdnem kabátban ülnek a szobában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!